Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40
41 έναν ισορροπημένο τρόπο διατροφής, που είναι πια και το ζητούμενο. Κι ενώ στο παρελθόν τα αναψυκτικά και οι χυμοί απο- τελούσαν κωδικούς που καταναλώνονταν ως επί το πλείστον on the go, η πανδημία ανέτρεψε τα δεδομένα θέτοντας σε πρώτο πλάνο τα family size προϊόντα και μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού από το ράφι στο ψυγείο, ειδικά στην περίπτωση των χυμών. Με αυτά τα δεδομένα, οι εταιρείες που δραστη- ριοποιούνται στην ελληνική αγορά εμπλούτισαν το χαρτοφυλάκιό τους με προτάσεις υψηλότερης ποιότητας σε σχέση με το παρελθόν, που βασίζουν την επιτυχία τους στη φυσικότητα και την ελληνικότητα των πρώτων υλών τους. Ανθεκτικά τα αναψυκτικά στις πληθωριστικές πιέσεις Παρά το γεγονός, πως η χαλά- ρωση των μέτρων και η ελευθερία των καταναλω- τών δίνει την ευκαιρία στην αγορά να μαζέψει τα… σπα- σμένα, ο κυκεώνας των ανατιμήσεων και η εκτό- ξευση του κόστους των καυσίμων δεν θα μπορούσαν να μην επηρεάσουν και την κατηγορία των αναψυκτικών. Για αρκετά χρόνια οι εγχώριες βιομηχα- νίες συνήθως απορροφούσαν τις όποιες αυξήσεις αφορούσαν το κόστος των μεταφορι- κών, των πρώτων υλών, της ζάχαρης, του ρεύματος ή του πετρελαίου, τους τελευταίους μήνες όμως παρατη- ρήθηκε μια μικρή αύξηση στα προϊόντα τους. Παρ’ όλα αυτά, η κατανάλωση χυμών και αναψυκτικών δεν φαί- νεται να επηρεάζεται από τις αλλαγές στις τιμές, καθώς παραμένουν προϊόντα προσιτά και το κόστος τους εξα- κολουθεί να είναι χαμηλό, σε αντίθεση με άλλες κατηγορίες που σημείωσαν τεράστιες αυξήσεις. Μαζί με τα παγωτά, εξακολουθούν να αποτελούν κατηγορίες ζωτικής σημασίας για τη μικρή λιανική, ιδιαίτερα στην περίπτωση των επιχειρήσεων που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης ή σε προορισμούς αυξημένου τουρι- στικού ενδιαφέροντος. Κερδίζουν «έδαφος» τα mixers Κι ενώ στην περίπτωση των χυμών επικρατεί η λογική «όσο πιο φυσικό, τόσο το καλύτερο» οι αλλαγές στα αναψυκτικά παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το τελευταίο διάστημα αρκετές είναι οι εταιρείες που έχουν πραγματοποιήσει δυναμικό «άνοιγμα» στα mixers, αφού οι σύγχρονες τάσεις οδηγούν, τους νεότε- ρους κυρίως καταναλωτές, στην αναζήτηση ανάλογων κωδικών. Τα παχυντικά αναψυκτικά σταδι- ακά περνούν στο παρελθόν, αφού οι σχετικές νομοθεσίες των τελευταίων ετών οδήγησαν τις εταιρείες στη μεγάλη μείωση της ζάχαρης και τη χρήση φυτι- κών γλυκαντικών, όπως η stevia. Τα mixers αποτελούν μια νέα πρό- ταση, που μέχρι τώρα είχε μεγάλη ζήτηση στο εξωτερικό και αναμένεται να αυξήσει τα ποσοστά και στην Ελλάδα, αφού μεγάλες εταιρείες, όπως η Βίκος ή η Green Cola τα έχουν ήδη ενσωματώσει στην γκάμα τους. Πρόκειται ουσιαστικά για προϊόντα που απευθύνονται σε bartenders και καταναλωτές και μπορούν να αποτε- λέσουν συστατικό για την παρασκευή κοκτέιλ ή να καταναλωθούν σκέτα. Στην πλειονότητά τους έχουν λίγες θερμίδες και παράγονται χωρίς ζάχαρη, ακολου- θώντας τον δρόμο που έχουν χαράξει ήδη τα συμβατικά αναψυκτικά. Νέο entry στην αγορά τα αναψυκτικά Κλιάφα Οι χυμοί και τα αναψυκτικά αποτελούν έναν κλάδο εξαιρετικά ανταγωνιστικό, αφού σε αυτόν δραστηριο- ποιούνται μεγάλες πολυεθνικές αλλά και ελληνικές εταιρείες, που πιέζουν διεκδικώντας μεγαλύτερα μερί- δια. Η Coca-Cola εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στην αγορά, όμως εταιρείες όπως η Λουξ και η Έψα είδαν τα ποσοστά τους να αυξάνονται τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, υπάρχουν και αρκετές μικρομεσαίες επιχειρή- σεις που διακινούν τα προϊόντα τους κυρίως στις τοπικές αγορές και μπορούν να αποτελέσουν μια εναλ- λακτική πρόταση για τον επαγγελματία της μικρής «Η κατανάλωση χυμών και αναψυκτικών δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τις αλλαγές στις τιμές, καθώς παραμένουν προϊόντα προσιτά και το κόστος τους εξακολουθεί να είναι χαμηλό.» Αναψυκτικά & Χυμοί Αφιέρωμα Οι βιολογικοί χυμοί από ελληνικά φρούτα κερδίζουν έδαφος στις πωλήσεις.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=