Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40

42 λιανικής, που επιθυμεί να ενισχύσει τα ψυγεία του με περισσότερους κωδικούς. Τα δεδομένα αναμένεται να αλλάξουν όμως εκ νέου, αφού τα αναψυκτικά Κλιάφα από τα Τρίκαλα έκαναν ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους το τελευταίο διάστημα, μετά και την εξαγορά της εταιρείας από τον Όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Ουσιαστικά αποτελεί νέα είσοδο στην αγορά, καθώς στοχεύει στη διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου από την «πίτα» της ελληνικής αγοράς αναψυκτικών. Σε βάθος τριετίας μάλιστα, η διοίκηση του ομίλου προσβλέπει σε διψήφιο μερίδιο αγοράς στη λιανική, από περίπου 2% που είναι σήμερα. Η γκάμα των προϊόντων που παράγει η εται- ρεία Κλιάφας περιλαμβάνει όλες τις κλασικές γεύσεις αναψυκτικών: πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα, γκαζόζα και σόδα με ανθρακικό, πορτοκαλάδα και λεμονάδα χωρίς ανθρακικό, πορτοκάλι, λεμόνι και βύσ- σινο χωρίς ζάχαρη, καθώς και την BiBi cola σε κλασική και zero. Η νέα καινοτομία της δε, είναι τα αναψυκτικά χωρίς συντηρητικά. Ξεχωρίζουν οι βιολογικοί χυμοί «made in Greece» Δεκάδες καινοτόμα προϊόντα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά και στην κατηγορία των χυμών, που ανταποκρί- νονται στη σύγχρονη τάση για άσκηση κι υγιεινή διατροφή. Οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν λανσάρει κωδικούς, που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών και είναι εμπλουτισμένοι σε μεγάλο βαθμό με βιταμίνες. Οι βιο- λογικοί χυμοί και όσοι φέρουν ελληνική «σφραγίδα» έχουν γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη, αφού πρόκειται για προϊόντα που ταυτίζονται με την τάση του wellness και καταναλώνονται εύκολα από άτομα κάθε ηλικιακής ομάδας. Η πανδημία παράλληλα δημιούργησε πρό- σφορο έδαφος για περαιτέρω αναζητήσεις προϊόντων εκ μέρους του κοινού, τα οποία σέβονται τις απαιτήσεις του, ενώ ανέδειξε έντονα την προτίμησή του για προϊό- ντα με βιώσιμες συσκευασίες, μια τάση που αναμένεται ότι θα διευρυνθεί περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Οι τουρίστες επιστρέφουν στα… ψυγεία των μίνι μάρκετ Είναι γεγονός, ότι οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού αυξάνουν την κατανάλωση των εν λόγω προϊόντων, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλω- τών προσφεύγει στα ψυγεία των μίνι μάρκετ και των περι- πτέρων όλο το 24ωρο, προκειμένου να σβήσει τη δίψα του με αναψυκτικά και χυμούς. Τη μεγάλη διαφορά όμως στις πωλήσεις την κάνουν οι ξένοι επισκέπτες. Ένας από τους λόγους που τα τελευταία δύο χρόνια οι επιχειρήσεις είδαν τους τζίρους τους να μειώνονται είναι το αντίκτυπο που είχε η πανδημία στον τουρι- σμό. Πολλά είναι τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα που βασίζονται πολύ στην προσέλευση των ξένων επισκε- πτών, ιδιαίτερα στις παραθαλάσσιες περιοχές και στα κέντρα των μεγάλων πόλεων, όπως η Αθήνα και η Θεσ- σαλονίκη. Όπως όλα δείχνουν όμως, το 2022 θα είναι μια καλύ- τερη χρονιά, αφού οι τουρίστες έχουν αρχίσει να κάνουν ήδη την εμφάνισή τους και επισκέπτονται τα καταστήματα της μικρής λιανικής για να αγοράσουν χυμούς, αναψυκτικά και άλλα προϊόντα που συνδέονται με τις διακοπές. Η έναρξη των απευθείας πτήσεων από τις ΗΠΑ και η αύξηση της κρουαζιέρας, με τον Πειραιά ως homeport, φέρνει τους επιβάτες στην Αθήνα και συντελεί στο να αυξηθούν οι τουριστικές ροές, δημι- ουργώντας έσοδα για την οικονομία της πόλης. Φυσικά αυτή η συνθήκη ευνοεί σημαντικά και τα μίνι μάρκετ, που για μεγάλο διάστημα στηρίχθηκαν στις αγορές των καταναλωτών της γειτονιάς τους. «Τα mixers αποτελούν μια νέα πρόταση, που μέχρι τώρα είχε μεγάλη ζήτηση στο εξωτερικό και αναμένεται να αυξήσει τα ποσοστά της και στην Ελλάδα.» Αναψυκτικά & Χυμοί Αφιέρωμα Αναψυκτικά και χυμοί ανανεώνονται διαρκώς με νέες επιλογές για τα κατα- στήματα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=