Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40
49 ρεπορτάζ Απαραίτητη η παρουσία στη Google Η παρουσία των μίνι μάρκετ στους χάρτες της Google θεωρείται πλέον απαραίτητη, αφού πρόκειται για μία δωρεάν υπηρεσία, η οποία μπορεί να φέρει νέους πελάτες σε ένα κατάστημα. Μία απλή καταχώριση στο Google Maps θα εμφανίζει για πάντα το σημείο του καταστήματος, για οποιονδή- ποτε κι αν αναζητήσει ένα μίνι μάρκετ ή ένα παντοπωλείο στη συγκεκριμένη περιοχή, δίνοντάς του έτσι τη δυνατότητα να το βρει άμεσα στον χάρτη. Η Google μάλιστα έχει διευκολύνει απόλυτα τη συγκε- κριμένη διαδικασία τα τελευταία χρόνια, επιτρέποντας στον καθένα, ακόμη κι αν δεν είναι ιδιαίτερος γνώστης του κόσμου του διαδικτύου, να αναδείξει τη δική του επιχείρηση. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα Gmail, το οποίο δημιουργείται επίσης δωρεάν και πάρα πολύ εύκολα, ακολουθώντας τα «βήματα» που αναφέρονται διαρκώς για τη συγκεκριμένη διαδικα- σία. Καλό θα είναι μάλιστα, οι επαγγελματίες του κλάδου να ενισχύσουν τα προφίλ τους στους χάρτες της Google, αφού για παράδειγμα η χρήση φωτογραφιών είναι δεδο- μένο ότι θα αποτελέσει ένα επιπλέον κίνητρο για τον καταναλωτή, που ψάχνει μέσω του διαδικτύου το προϊόν που θέλει να αγοράσει. Η αξία του εγχειρήματος αυξά- νεται μάλιστα, λόγω της διαρκούς χρήσης του Google maps και ως GPS, αφού αρκετοί άνθρωποι αναζητούν κατα- στήματα σε περιοχές μακριά από το σπίτι τους και φυσικά το ίδιο ισχύει σε υπερθετικό βαθμό και για τους τουρίστες, που στην Ελλάδα είναι εκατομμύρια. Προωθήσεις και προσφορές μέσα από τα social media Η «εκτόξευση» των online αγορών ήταν μία από τις κορυφαίες αλλαγές που κατεγράφησαν εν μέσω κορω- νοϊού και η τάση αυτή θα συνεχιστεί, με το Facebook και το Instagram να παίζουν τον δικό τους ρόλο. Μία από τις νέες συνήθειες των καταναλωτών, που θα καθιερωθεί τα επόμενα χρόνια, είναι να ψωνίζουν δια- δικτυακά. Αυτό όμως θα αφορά σε πρώτη φάση και την απλή επιλογή των προϊόντων μέσω του διαδικτύου, σε καταστήματα όπως τα μίνι μάρκετ, όπου σπάνια υπάρχει η δυνατότητα του e-shop. Με πιο απλά λόγια, οι καταναλωτές θα τσεκάρουν τα καταστήματα και τα προϊόντα τους ακόμη και σε πλατ- φόρμες όπως το Facebook και το Instagram, ώστε στη συνέχεια να κάνουν στοχευμένα τις αγορές τους. Στο πλαίσιο αυτό, όλο και περισσότερα μίνι μάρκετ απο- κτούν παρουσία στα social media, προβάλλοντας επιτυχώς υπηρεσίες όπως το delivery, αλλά και νέα προϊόντα που φτάνουν στα ράφια, καθώς και προσφορές και εκπτώσεις που «τρέχουν» ανά τακτά χρονικά διαστή- ματα για να δελεάσουν τους πελάτες τους. Όπως έδειξαν άλλωστε και πρό- σφατα στοιχεία έρευνας του ΙΕΛΚΑ, τα social media όλο και πιο έντονα θα διαμορφώνουν τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού, με τις αγορές τροφίμων, τη μαγειρική και την κατανάλωση να συνδέ- ονται με το internet. Το 53% του κοινού μαγειρεύει σήμερα έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα για να βλέπει συνταγές, ενώ το 26% έχει ρωτήσει ενεργά συμβουλές μέσω των social media. Το ίδιο ισχύει όμως και για τις αγορές στα είδη μάρκετ, με το διαδίκτυο να αποτελεί την απόλυτα ανερχόμενη πηγή ενημέρωσης για προσφορές και εκπτώσεις, κερδίζοντας έδαφος έναντι της τηλεόρα- σης και των φυλλαδίων, που αποτελούν κυρίως «εργαλεία» για τα σούπερ μάρκετ. Πιο συγκεκριμένα, η σχετική έρευνα ανέδειξε ως κύρια κανάλια τα ενημε- ρωτικά φυλλάδια με 53%, την τηλεόραση με 46% και το διαδίκτυο με 29% (συνολικά 42% εάν προστεθεί και το κινητό τηλέφωνο). Διαχρονικά φαίνεται, λοιπόν, ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρου- σιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολογίες, όπως το διαδίκτυο, με την άνοδο να υπο- λογίζεται από 26% σε 42%. Υπάρχουν πια μίνι μάρκετ με σελίδες στο Facebook και το Instagram, με εκατοντάδες ακολούθους και επαγγελματικές φωτογραφίες προϊόντων. Νέα προϊόντα και προσφορές προωθούν τα μίνι μάρκετ μέσα από τα social media.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=