Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40

52 ρεπορτάζ Το διαδίκτυο προσφέρει πλέον και λύσεις στη μικρή λιανική, που αφορούν στην καλύτερη οργάνωση του καταστήματος και στην ευκολία της καθημερινότητας του επαγγελματία. έτοιμο να αυξήσει τη συχνότητα των online αγορών του. Ανάμεσα στο κοινό που δηλώνει έτοιμο να επι- ταχύνει τη μεταφορά των αγορών του στο online περιβάλλον, εμφα- νίζονται ελαφρώς περισσότερες γυναίκες, σημαντικά περισσό- τεροι καταναλωτές ηλικίας 18-34, καθώς και κάτοικοι σε περιοχές εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Το delivery και τα ηλεκτρονικά είδη παρουσιάζουν αισθητά μεγαλύ- τερη μεταφορά των αγορών στο online περιβάλλον. Σχεδόν 1 στις 2 online αγορές (48%) αφορά delivery φαγητού ή καφέ, αλλά εστιά- ζοντας στο υπόλοιπο 52% των ετήσιων συναλλαγών, 1 στις 2 αγορές αφορά σούπερ μάρκετ, ρούχα, είδη φαρμακείου ή ηλεκτρονικά είδη. Η ξαφνική «εκτό- ξευση» των online πωλήσεων έφερε έτσι και τα πρώτα e-shop στην κατηγορία του μίνι μάρκετ και των ψιλι- κών στην Ελλάδα. Μέχρι πρότινος μόνο γνωστές «αλυσίδες» της αγοράς, όπως τα «Kiosky’s» και τα «Mini Stop» διέθεταν στους πελάτες τους σχετικές υπη- ρεσίες, αλλά πλέον η εικόνα έχει αρχίσει να αλλάζει. Τα πρώτα e-shop από μεμονωμένα μίνι μάρκετ είναι γεγονός και όλα δείχνουν ότι τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί ο αριθμός τους, αλλά και η ζήτηση για online πωλήσεις και στα προϊόντα του μίνι μάρκετ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι εταιρείες delivery, όπως η e-food και η Wolt, δημιουργούν πια τα δικά τους dark stores, για να αποτελέσουν ένα κανάλι online πώλησης στη μικρή λιανική. «Όπλο» και στην οργάνωση των καταστημάτων το διαδίκτυο Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πλέον πρόκληση ακόμα και για μικρές επιχειρήσεις, όπως τα μίνι μάρκετ, καθώς δεν αποτελεί πολυτέλεια αλλά προϋπόθεση επι- βίωσης στον σκληρό ανταγωνισμό. Το διαδίκτυο προσφέρει όμως και λύσεις στη μικρή λια- νική, που αφορούν στην καλύτερη οργάνωση του καταστήματος και στην ευκολία της καθημερινότη- τας του επαγγελματία του κλάδου. Μια σειρά από τους λεγόμενους «ψηφια- κούς βοηθούς» είναι διαθέσιμη πλέον και στην Ελλάδα, επιτρέπο- ντας στους ιδιοκτήτες των καταστημάτων, να κάνουν τις πωλήσεις τους με barcode, να αναλύσουν στατι- στικά για τον τζίρο και το καθαρό κέρδος τους, να ελέγξουν το προσω- πικό τους και γενικά να βελτιώσουν τον έλεγχο της επιχείρησής τους. Ταυτόχρονα βοηθάνε στο να απο- φεύγονται λάθη σε τιμές και συναλλαγές, αλλά και στην καταγραφή των χιλιάδων κωδικών που υπάρχουν μέσα σε ένα μίνι μάρκετ, καθώς και τις όποιες ελλείψεις παρατηρούνται σε συγκεκριμένα προϊόντα, ώστε να γίνουν και οι σχετικές παραγγελίες. Τα τελευταία χρόνια άλλωστε, με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται προς όλες τις κατευθύνσεις, η οργανωτική δομή, η κατανομή καθηκόντων και η διαχείριση του χρόνου μετατρέπονται σε απαραίτητες ενέργειες, ώστε ένα κατάστημα της μικρής λιανικής να ακολουθήσει μια αναπτυξιακή πορεία. Μ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=