Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40
κατάφεραν να περισώσουν κάπως την κατάσταση, όμως το 2020 αποτέλεσε μια χρονιά με σημαντικές απώλειες για τη βιομηχανία της μπίρας. Το 2021 η κατά- σταση βελτιώθηκε αισθητά, αφού το ελληνικό καλοκαίρι κατάφερε να ενισχύσει τους τζίρους των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα. Η μπίρα άλλωστε κατέχει ιδιαίτερη θέση στην αγορά των αλκο- ολούχων ποτών, αφού είναι εξαιρετικά δημοφιλής στις γενιές των millennials και Gen Z που συνηθίζουν να κάνουν διακοπές με τη «συντροφιά» της, ιδιαίτερα αν διατίθεται στα μίνι μάρκετ στη σωστή θερμοκρασία. Παρά το γεγονός ότι οι προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι ζυθοποιίες ήταν αρκετές, ο κλάδος παρουσιάζει πολ- λές προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον και μάλιστα χαρακτηρίζεται από αυξημένα στοιχεία καινοτομίας. Το ευρύτερο κλίμα για φέτος σε κάθε περίπτωση είναι θετικό για την αγορά, η οποία αναμένει μεγάλη ανά- καμψη της τουριστικής κίνησης, γεγονός που θα προσφέρει ισχυρή ώθηση στις πωλήσεις του κλάδου της μπίρας και των εταιρειών που τον απαρτίζουν στη χώρα μας. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς, η βιοτεχνική μπίρα (με μεγαλύτερη επεξεργασία και καλύτερες πρώτες ύλες), η τεκίλα και τα ποτά με κάν- ναβη θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο καλάθι των καταναλωτών το 2022. Σχετική έρευνα του Associated Press σημειώνει ότι φέτος η αυξημένη ζήτηση για τοπικά προϊόντα φέρνει στο προσκήνιο τους κωδικούς των μικρότερων ζυθοποιείων. Μπίρα χωρίς αλκοόλ, Hard Seltzer και ποτά με κάνναβη παρουσιά- ζουν αυξημένη δυναμική, καθώς απευθύνονται σε ένα πιο εξειδικευμένο κοινό, που αναζητά εναλλακτικές επιλογές. Ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής, προ- σθέτοντας στο κατάστημά του κωδικούς από τις παραπάνω κατηγορίες θα μπορούσε να ενισχύσει τα έσοδά του. Οι κυριότερες τάσεις στην αγορά Κι ενώ οι μπίρες σε ποτήρι κάνουν θραύση στον χώρο της εστίασης, τα προϊόντα χωρίς αλκοόλ έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να εδραιωθούν στην αγορά παρουσιάζοντας μεγάλη ζήτηση και στα μίνι μάρκετ. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν συμπεριλάβει στο χαρ- τοφυλάκιό τους κωδικούς χωρίς αλκοόλ, προκειμένου να προσελκύσουν ένα εναλλακτικό κοινό που στο παρελθόν δεν κατανάλωνε μπίρα. Οι περισσότεροι επαγγελματίες έχουν ήδη τοποθετήσει τις μπίρες χωρίς αλκοόλ στα ψυγεία τους, καθώς η γεύση τους έχει βελ- τιωθεί πολύ σε σχέση με το παρελθόν και σήμερα τις προτιμούν αρκετοί καταναλωτές. Το εγχείρημα φαίνεται ότι πέτυχε, αφού τα προϊόντα πλέον εναρμονίζονται με το πρότυπο της υγιεινής δια- τροφής και μπορούν να καταναλωθούν κάθε ώρα, από ανθρώπους κάθε ηλικίας χωρίς κίνδυνο. Η μπίρα χωρίς αλκοόλ έχει καταφέρει να ενισχύσει τα μερίδιά της, την ίδια στιγμή που οι μπίρες τύπου hard seltzer αποτελούν μια καινοτόμο πρόταση που βασίζεται στη φυσική ζύμωση από ζαχαρότευτλα, αφήνοντας μια επίγευση, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός νέου κατανα- λωτή με ολοένα και πιο εξελιγμένες προτιμήσεις. Οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής θα βρουν παράλ- ληλα στην αγορά μια μεγάλη γκάμα με προϊόντα υψηλότερης από το συνηθισμένο περιεκτικότητας σε αλκοόλ, κωδικούς με ουίσκι ή κάνναβη και μπίρες με ΙΡΑ, που δημιούργησαν ένα νέο σύμπαν αρωμάτων και προκλήσεων στους ζυθοποιούς. Φωνάζουν «παρών» οι ελληνικές μικροζυθοποιίες Ήδη από τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης, οι μικρο- ζυθοποιίες της χώρας γνώρισαν σημαντική ανάπτυξη, καθώς τα προϊόντα τους φέρουν την υπογραφή made in Greece και στηρίχθηκαν από το καταναλωτικό κοινό. Αρκετές είναι οι μικροζυθοποιίες που αυξάνουν τις πωλήσεις τους σταδιακά και στοχεύουν σε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Μια από αυτές, είναι και η Μικροζυθοποιία Σερρών & Β. Ελλάδος, που παράγει από το 2014 φρέσκες και μη παστεριωμένες μπίρες και ειδικότερα την premium craft μπίρα VOREIA. Πρόσφατα, ο Όμιλος Photos 55 «Η μπίρα κατέχει ιδιαίτερη θέση στην αγορά των αλκοολούχων ποτών, αφού είναι εξαιρετικά δημοφιλής στις γενιές των millennials και Gen Z, οι οποίες διαμορφώνουν πλέον τις τάσεις.» Αφιέρωμα μπiρεσ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=