Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40
67 ρεπορτάζ προϊόντα στην αγορά. Για τον λόγο αυτό τα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ έχουν αρχίσει, εδώ κι αρκετό καιρό, να υποδέχονται προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη, χωρίς γλουτένη, με χαμηλά λιπαρά, χωρίς συντηρητικά κ.λπ. Γενικότερα, η ετικέτα «χωρίς» πουλάει πλέον περισσότερο από οτιδήποτε άλλο και αυτό επιβεβαιώνεται και από τα νέα λανσαρίσματα της πλειονότητας των μεγάλων επιχειρήσεων στον κλάδο των τροφίμων και των ποτών. Οι εταιρείες έχουν αντιληφθεί ότι οι εν λόγω ενδεί- ξεις, όταν προβάλλονται στα προϊόντα τους, είναι αρκετές για να προσελκύουν το αγοραστικό κοινό το οποίο δίνει μεγάλη σημασία στη διατροφή και προ- χωρά σε επιλεκτικές αγορές, με αποτέλεσμα να τις ενισχύ- ουν διαρκώς τα τελευταία χρόνια στα χαρτοφυλάκιά τους. Σε ανοδική «τροχιά» και τα φρέσκα τρόφιμα Τα φρέσκα τρόφιμα είναι, επί- σης, μία από τις κατηγορίες τροφίμων που έχει αρχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις της τα τελευταία χρόνια (όντας ενι- σχυμένη και από την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού) με τις εκτιμήσεις να τη θέλουν στις πρώτες θέσεις και στο προσε- χές διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν μεγάλη ζήτηση και στις online αγορές, η αξία των οποίων «εκτινάχθηκε» κατά τη διάρκεια του 2021. Σύμφωνα με την Convert Group, o μέσος καταναλω- τής αγόρασε 36,4 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του και το ένα τρίτο (1/3) από αυτά τα προϊόντα ανήκει στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων. Σε αξία, δε, τα φρέσκα τρόφιμα γνώρισαν επίσης μία από τις μεγαλύτερες ανόδους της αγοράς, καθώς τα χρή- ματα που δαπάνησαν οι καταναλωτές ανέβηκαν κατά 58%. Ενδεικτικό της τάσης είναι και ότι το νέο κατάστημα Μασούτης στο Κολωνάκι διαθέτει ειδικό τμήμα με φρέσκα προϊόντα, τόσο μαναβικής, όσο και κρεατοσκευασμάτων καθημερινής τροφοδοσίας. Ευοίωνες προβλέψεις και για τα βιολογικά προϊόντα Ανάμεσα στα προϊόντα που κερδίζουν μερίδιο στην αγορά, τα τελευταία χρόνια, βρίσκονται και τα βιολο- γικά, καθώς η εν λόγω κατηγορία ταυτίζεται με τις σύγχρονες τάσεις της ευεξίας και της υγιεινής δια- τροφής. Χαρακτηριστικά είναι όσα ανέφερε πρόσφατα και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπή- λιος Λιβανός, με αφορμή την καθιέρωση από τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. της 23ης Σεπτεμβρίου ως Ημέρας Βιολογικής Παραγω- γής: «τα βιολογικά προϊόντα δεν είναι απλώς μια πρό- σκαιρη τάση, αλλά ο προορισμός». Ο κ. Λιβα- νός σημείωσε πως η Ε.Ε. «επενδύει στρατηγικά στα βιολογικά προϊόντα», υπο- στηρίζοντας ότι «είναι ένα σαφές μήνυμα για το προς τα πού πρέπει να οδηγηθεί η οικονομία μας». Όλα δεί- χνουν, λοιπόν, ότι και η τάση των βιολογικών προϊόντων θα ακολουθήσει ανοδική «τροχιά» τα επόμενα χρόνια, με τη ζήτησή της να μεγαλώνει και στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Εύκολο φαγητό και υγιεινά σνακ αναζητούν οι νέοι Εξίσου ανερχόμενη είναι και η τάση για ευκολία στο φαγητό όσον αφορά τη νέα γενιά καταναλωτών, με την κατηγορία του Ready to Eat (RTE) ή έτοιμου φαγητού να έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνει τα δεδομένα στο εξωτερικό, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τα αντίστοιχα μίνι μάρκετ. Έρευνα της Nielsen στις ΗΠΑ κατέγραψε ότι το 57% των κατανα- λωτών επιζητά περισσότερο από καθετί στα καταστήματα της μικρής λιανικής (convenience stores) την υπηρεσία του έτοιμου φαγητού, με δεύ- τερη επιθυμία το made to order (βάσει παραγγελίας) με μόλις 29%. Παρόμοια είναι, όμως, η εικόνα και στην Ευρώπη, με το εύκολο φαγητό από το σούπερ και το μίνι μάρκετ να έχει διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση από την «κυρίαρχη», αυτή τη στιγμή, ηλικι- ακή ομάδα των 18-35 ετών. Τα βιολογικά προϊόντα δεν θεωρούνται πλέον πρόσκαιρη τάση, με τη ζήτησή τους να αυξάνεται διαρκώς. Το ένα τρίτο (1/3) από τα προϊόντα που αγόρασαν οι Έλληνες στην περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού, ανήκει στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=