Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40

78 έρευνα τελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών. Ο βαθμός υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή αναδει- κνύεται και από το γεγονός, ότι το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει την ύπαρξη περισσότερων προσφορών, παρά χαμηλών τιμών. Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να απο- τελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή. Αυτή η επιλογή των καταναλωτών βασίζεται στο ότι θεωρούν, πως μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώ- σεων έχουν τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή της εξοικονό- μησης χρημάτων στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες. Το 51% βλέπει προσφορές στο internet Όπως έχετε διαβάσει και σε σχετικά ρεπορτάζ του περιοδικού Mini Market & Μικρή Λιανική, όλο και περισσότεροι επαγγελματίες του κλάδου έχουν αρχίσει να προωθούν προσφορές και εκπτώσεις στα καταστή- ματά τους, μέσα από το internet και τα social media. Πρόκειται για μία ενέργεια που κρίνεται πλέον απαραί- τητη και για τα μίνι μάρκετ, αφού όλο και περισσότεροι καταναλωτές πραγματοποιούν σχετικές αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία της έρευνας του ΙΕΛΚΑ, που εξέτασε τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώ- σεις. Τα κύρια κανάλια λοιπόν είναι τα έντυπα μέσα με 61% (κυρίως τα ενημερωτικά φυλλάδια με 56%), η τηλε- όραση με 43%, αλλά και τα ψηφιακά μέσα με 51% (αθροιστικά internet, κινητό τηλέφωνο, ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ). Διαχρονικά φαίνεται ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρουσιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολο- γίες, που αυξάνονται από 22% σε 51%. Οι λοιπές πηγές ενημέρωσης παρουσιάζουν επίσης διακυμάνσεις, με τη σημαντικότερη τα τελευταία χρόνια να είναι η μείωση της ενημέρωσης εντός του καταστή- ματος (π.χ. αφίσες). Οι μελλοντικές τάσεις δείχνουν, ότι στην επόμενη πενταετία τα ψηφιακά μέσα θα γίνουν το κύριο κανάλι ενημέρωσης με 63%, το φυλλάδιο θα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 54% και η τηλεόραση θα πέσει στο 34%. Η αύξηση της αξιο- ποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς δίνει στον καταναλωτή τα απαραί- τητα εργαλεία για τη μέγιστη αξιοποίηση των προσφορών και των εκπτώσεων και για την εξοικονόμηση δαπάνης, ενώ αποτελεί και μια διαφανή διαδικασία σύγκρισης τιμών. Συνοψίζοντας, τα στοιχεία συνηγο- ρούν στο ότι διαχρονικά αυξάνεται η εξοικονόμηση από τις προωθητικές ενέργειες και προσφορές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η οποία επίσης διαχρονικά επιτυγχάνεται με λιγότερο κόπο για τους καταναλωτές και με αυξημένο τον ρόλο του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων, ως κανα- λιών ενημέρωσης, συγκριτικά με το παρελθόν. Νέες καταναλωτικές συνήθειες Τα νέα δεδομένα στην αγορά έχουν φέρει και μια σειρά από αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των τελευ- ταίων μηνών. Σύμφωνα με τη Δήμητρα Κατσίπη, εμπορική διευθύ- ντρια της εταιρείας ερευνών IRI Hellas, οι καταναλωτές προσαρμόζονται στη νέα κατάσταση αγοράζο- ντας μικρότερες συσκευασίες, αλλάζουν τη συχνότητα επίσκεψης, τις ώρες, αλλά και τα καταστήματα. Ψάχνουν την αξία, την τιμή και αναζητούν προϊόντα επώνυμα, αλλά και ιδιωτικής ετικέτας. Από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχουν εντοπιστεί από την αρχή της φετινής χρονιάς, πάντως, είναι η στροφή Αυξάνονται οι καταναλωτές που αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις τη φετινή χρονιά, σε σχέση με πέρυσι.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=