Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40
79 έρευνα των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέ- τας. Συγκεκριμένα, στο πρώτο δίμηνο το μερίδιό τους αυξήθηκε κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας στο 15,7%, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο όμως από το 2014, που είχε ανέλθει στο 19%. Φαίνεται να υπάρχει μία μεγάλη δεξαμενή καταναλω- τών, που θα μπορούσε να δώσει στο οργανωμένο λιανεμπόριο μια νέα ώθηση μέσω της ιδιωτικής ετικέ- τας. Σύμφωνα με έρευνα, ποσοστό 25% των καταναλωτών δηλώνει απόλυτα πιστό στο επώνυμο προϊόν και αντίστοιχα 25% στην ιδιωτική ετικέτα. «Το υπόλοιπο 50% είναι μία δεξαμενή. Εκεί εντάσσονται περισ- σότερο καταναλωτές της μεσαίας τάξης», σημείωσε σχετικά η κα Κατσίπη. Αυξάνεται η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα Ανοδική παραμένει η τάση και για τα ελληνικά προϊόντα. Η στήριξη των καταναλωτών στα προϊόντα «Made in Greece» ξεκίνησε να γίνε- ται εμφανής την προηγούμενη δεκαετία, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει διαμορφωθεί ένα καταναλωτικό κίνημα που εκφράζει τη συνειδητή προσπά- θεια του αγοραστικού κοινού για διατήρηση των θέσεων εργασίας και της παραγωγικής ανασυγκρό- τησης της χώρας, σύμφωνα και με τον κ. Γεώργιο Μπάλτα, καθηγητή του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επι- κοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη ετήσια έρευνα, το 84,6% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από το 78% που ήταν σε αντίστοιχη περυσινή έρευνα. Διευκρινίζεται, ότι η ερώτηση αυτή αφορά την πρό- θεση του καταναλωτή και φυσικά δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του που επηρεάζεται από πολλα- πλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα, προσφορές, κ.τ.λ.). Στην ίδια έρευνα, το 73,7% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής. Το 90,9% δηλώνει, ότι θέλει να αναγράφεται στη συσκευασία πως ένα προϊόν είναι ελληνικής παρα- γωγής. Ποσοστό 75,7% των ερωτηθέντων πιστεύει, ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι περισσότερο ασφαλή και έχουν καλύτερη ποιότητα. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε από 62% που ήταν πέρυσι, δείχνοντας την εμπιστο- σύνη των καταναλωτών στην ελληνική παραγωγή. Το 88,7% πιστεύει, ότι προτιμώ- ντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας και ποσοστό 80,8% θεω- ρεί, ότι αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας. Διακρίνεται η ορθολογική αντιμετώ- πιση του θέματος και η κατανόηση της σημασίας που έχει η αγορά των εγχώριων προϊόντων, για τη στήριξη της ελληνικής παραγωγής και των εργαζομένων. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση εγχώριων και τοπι- κών προϊόντων αποτελεί και οικολογική επιλογή, καθώς προκαλεί πολύ μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος, ελαχιστοποιώντας τις μεταφορές, τις αποθηκεύσεις και γενικότερα τις επιβαρύνσεις που προκαλεί η εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, οδηγεί περισσότε- ρους καταναλωτές στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες να στρέφονται σε προϊόντα που παράγονται πλησιέ- στερα σε αυτούς. Το ίδιο κάνουν και επιχειρήσεις στον τομέα των προμηθειών, εφαρμόζοντας μια γνήσια οικολογική στρατηγική, χωρίς στοιχεία προσποίησης, που δυστυχώς εντοπίζονται σε κάποιες άλλες περι- πτώσεις. Σημειώνει τέλος, ότι οι επιχειρήσεις δίνουν σήμερα έμφαση στον παράγοντα «Made in Greece» και προ- βάλλουν το γεγονός πως τα προϊόντα τους είναι ελληνικής παραγωγής, καθώς αυτό έγινε σημαντικό αγοραστικό κριτήριο για τους καταναλωτές. Μ Το 84,6% των Ελλήνων απάντησε, ότι όταν βρίσκει σε ένα κατάστημα ελληνικά προϊόντα, τα προτιμά από τα αντίστοιχα εισαγόμενα.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=