Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 41

16 ειδήσεις ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ Μηνιαίος φορολογικός λογαριασμός από το myAADE Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσε την παροχή μιας νέας υπηρεσίας προς τους φορολογούμενους, την έκδοση της Μηνιαίας Ενημέρωσης Φορολογικού Λογα- ριασμού. Με αυτή, ο φορολογούμενος μπορεί να έχει κάθε μήνα την πλήρη εικόνα των οφειλών και των επιστροφών του για τον προηγούμενο μήνα, δηλαδή: • τις πληρωμές που έκανε, • τους συμψηφισμούς στους οποίους προχώρησε η ΑΑΔΕ, • τυχόν διαγραφές στις οφειλές του. Ειδικά για τους μήνες Ιανουάριο έως Μάιο 2022, απεικονί- ζονται μόνο οι οφειλές του φορολογούμενου για τις οποίες υπήρξε κίνηση στον εκάστοτε μήνα. Η Μηνιαία Ενημέρωση Φορολογικού Λογαριασμού αναρτάται κάθε 2η Δευτέρα του μήνα, στην επιλογή: «Οφειλές, Πληρωμές, Επιστροφές», της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr ). Οι μηνιαίες ενημερώσεις που εκδίδονται από τη συγκεκριμένη εφαρ- μογή έχουν αποκλειστικά πληροφοριακό χαρακτήρα και δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα ως προς το συνολικό ύψος ή την κατάσταση των οφειλών του φορολογούμενου στην ΑΑΔΕ. Μη ληξιπρόθεσμες δόσεις επιστρεπτέας δεν εμποδίζουν την ενημερότητα Οι μη ληξιπρόθεσμες δόσεις για την επιστροφή της επι- στρεπτέας προκαταβολής εξαιρούνται από τη διαδικασία αυτεπάγγελτου συμψηφισμού με τις χρηματικές απαιτήσεις των επιχειρήσεων έναντι του Δημοσίου. Αυτό προβλέπει από- φαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή. Με την ίδια απόφαση, ορίζεται ότι οι μη ληξιπρόθεσμες δόσεις για την επι- στροφή της επιστρεπτέας προκαταβολής δεν εμποδίζουν τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας. Επίσης, οι μη ληξιπρόθε- σμες οφειλές για την επιστροφή επιστρεπτέας προκαταβολής δεν αναγράφονται στη βεβαίωση οφειλής, παρά μόνο αν ζητηθεί από τον οφειλέτη στην αίτηση για τη χορήγησή της. Εξυπηρέτηση χωρίς ταλαιπωρία από τον ΕΦΚΑ Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ υπενθυμίζει στους πολίτες ότι μπορούν μόνο μέσω του συστήματος των ηλε- κτρονικών ραντεβού να εξυπηρετηθούν χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις από τις υπηρεσίες του Φορέα. Το μέτρο των ηλεκτρονικών ραντεβού μονιμοποιήθηκε πριν από λίγους μήνες καθώς επιτυγχάνει την εξάλειψη των πολύω- ρων καθυστερήσεων και τις ουρές στα γκισέ των υποκαταστημάτων και ταυτόχρονα διευκολύνει το έργο των υπαλλήλων. Οι συναλλασσόμενοι μπορούν μέσω της εθνι- κής δικτυακής πύλης (gov.gr ) ή του δικτυακού τόπου της υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr/rv να εισέλθουν με τους κωδικούς Taxis στην υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού. Με απλά βήματα επιλέγουν την υπηρεσία και το τμήμα όπου επιθυμούν να εξυπηρετηθούν και κλείνουν αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού. Την ημέρα του ραντεβού αρκεί να προσέλθουν λίγα μόνο λεπτά νωρίτερα και να εξυπηρετηθούν άμεσα και με ασφάλεια. Ενδεικτικό της μεγάλης αποδοχής που είχε το μονιμοποιημένο μέτρο των ηλεκτρονικών ραντεβού αποτελεί το γεγονός ότι κατά το προηγούμενο έτος (2021) 1.082.324 χρήστες έκλεισαν ηλεκτρονικά ραντεβού με τις Υπηρεσίες του Φορέα. Τέλος, τονίζεται πως οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετηθούν στις Τοπικές Διευθύνσεις του e-ΕΦΚΑ και χωρίς το κλείσιμο ηλεκτρονικού ραντεβού κατ’ εξαίρεση μόνο: • σε έκτακτες και επείγουσες περιπτώσεις κατά την κρίση του επικεφαλής της μονάδας, ή • εφόσον αυτό είναι δυνατόν με βάση τα πραγματικά δεδο- μένα κατά την ώρα προσέλευσης του πολίτη. Ψηφιακά στο κινητό η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης Ο Υπ. Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στο «OT FORUM 2 – Meta Living», ανέφερε ότι από το απόγευμα της 27ης Ιουλίου οι πολίτες δε θα χρειάζεται να φέρουν μαζί τους την ταυτότητά τους και το δίπλωμα οδήγησης προκειμένου να τα επιδεικνύουν αλλά θα αρκεί να έχουν μαζί το κινητό τους, αφού θα υπάρ- χουν σε ψηφιακή μορφή. Η χρήση της εφαρμογής θα είναι εύκολη, όπως και αυτή του πιστοποιητικού εμβολιασμού. Σε πρώτη φάση ψηφιοποιούνται η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης και μετέπειτα η ψηφιοποίηση θα επε- κταθεί και με το διαβατήριο.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=