Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 41

ρεπορτάζ Σημαντικές αλλαγές καταγράφονται για μία ακόμα φορά στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ο οποίος επηρεάζει αρκετά και τη μικρή λιανική. Νέα καταστήματα, καινοτομίες, online πωλήσεις, αλλά και εξαγορές και συγχωνεύσεις διαμορφώνουν μία νέα εικόνα στην ελληνική αγορά. Του Στέλιου Ασλανίδη T α σούπερ μάρκετ κερδίζουν σταθερά μερίδια από τη μικρή λιανική, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται διαρκώς τα τελευταία χρόνια και εις βάρος των εξειδικευμένων καταστημάτων τροφίμων, όπως τα παντοπωλεία, αλλά και τα μίνι μάρκετ. Ειδικά σε ό,τι αφορά στα τρόφιμα, τα σού- περ μάρκετ έχουν κυριαρχήσει στον ανταγωνισμό, με το ποσοστό τους να ανέρχεται πια στο 50% των πωλήσεων, την ώρα που οι δείκτες είναι αρνητικοί για τα εξειδικευμένα καταστήματα σε ένα διάστημα δεκαετίας. Κατά την περίοδο αυτή, συγκεκριμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επικρατήσει στην αγορά, απορροφώντας και μικρότερα καταστήματα και επενδύοντας στην επέκτασή τους σε όλη την Ελλάδα. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, έχει σημειω- θεί μία σειρά από εξαγορές και συγχωνεύσεις, οι οποίες και ενίσχυσαν περαιτέρω τους μεγάλους παίκτες της ελληνικής αγοράς. Τα κυρίαρχα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα Ο Σκλαβενίτης, τα ΑΒ Βασιλόπουλος, ο Μασούτης, η Μετρό και η ΠΕΝΤΕ με τα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας είναι πλέον οι κυρίαρχες αλυσίδες στην ελληνική Φουντώνει ο ανταγωνισμός και για τη μικρή λιανική 32 Ανακατατάξεις στα σούπερ μάρκετ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=