Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 41

ρεπορτάζ 36 Τα σούπερ μάρκετ πάντως έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν και ένα νέο δεδομένο στη δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα. Με το ΕΡΓΑΝΗ II άρχισε η τελική περίοδος εφαρμο- γής της ψηφιακής κάρτας εργασίας, που ξεκίνησε την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, με περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II θα είναι η βάση για την επέκταση της ψηφιακής κάρτας και στις άλλες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέ- σεων, η ψηφιακή κάρτα εργασίας, που υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι μία από τις πλέον εμβληματικές μεταρρυθμίσεις του νόμου 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας που γίνε- ται πράξη. Με την εφαρμογή της, το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές. Έτσι, όπως αναφέρει, «διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων, οι συνθήκες ισότιμου ανταγωνι- σμού για τις επιχειρήσεις, η εφαρμογή της νομοθεσίας και τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος. Πρόκειται εξάλλου για ένα πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ, που υλοποιείται από τη σημερινή κυβέρ- νηση». Για το θέμα αυτό μίλησε μάλιστα και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέροντας τα εξής: «Φαινόμενα καταστρατήγησης του ωραρίου εργασίας υπάρχουν ακόμη αρκετά, αλλά με το εργαλείο της ψηφιακής κάρτας εργασίας οι επιθεωρητές εργασίας θα μπορούν να γνω- ρίζουν αμέσως τον πραγματικό χρόνο εργασίας των υπαλλήλων. Οι εργοδότες δε θα μπορούν να εκμεταλλεύονται τους εργαζόμε- νους». Ψηφιακή κάρτα εργασίας στα σούπερ μάρκετ Market προσέφυγαν ήδη εναντίον της e-food για παραπλανητική διαφήμιση, καθώς η διάσημη πλατφόρμα delivery, στο δικό της μάρκετ μέσω dark store, έκανε λόγο για παράδοση σε 15 λεπτά, κάτι που φαίνεται ότι δεν ίσχυε στην πραγματικό- τητα. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, τα στοιχεία διαψεύδουν το μότο του e-food market, και κάπως έτσι ήρθε η πρώτη «νίκη» των σούπερ μάρκετ σε έναν πόλεμο που αναμένεται να έχει επιπτώσεις και στη μικρή λιανική. Πιο συγκεκριμένα και μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινω- νίας ανέφερε τα εξής: «Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας και τον Κανονισμό Λειτουργίας, εξέτασε την υπό έλεγχο διαφη- μιστική επικοινωνία σε σχέση με την υποβληθείσα αίτηση ελέγχου και έλαβε υπόψη της τα στοιχεία και επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν στη συνεδρίαση, προκειμένου να κρίνει εάν η εν λόγω επικοινωνία είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε. »Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών και των περιορι- σμών στις συναθροίσεις εξαιτίας της πανδημίας COVID 19, η Επιτροπή συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης. »Για την αξιολόγηση του διαφημιστικού ισχυρισμού “efood market, super market σε 15 λεπτά”, ως προς την υπόσχεση παράδοσης σε 15 λεπτά, η Επι- τροπή έλαβε υπόψη της όσα λεπτομερώς συζητήθηκαν κατά τη συνεδρίαση και ιδιαίτερα τα προ- σκομισθέντα από την ελεγχόμενη πλευρά στοιχεία, που αποτυπώνουν το χρόνο στον οποίο έχουν πράγ- ματι παραδοθεί οι παραγγελίες κατά το τελευταίο 4μηνο (orders share % per delivery time group). Σύμ- φωνα με αυτά τα στοιχεία, εντός 15 λεπτών έχει παραδοθεί το 42% των παραγγελιών, ενώ το 90% αυτών έχει παραδοθεί στα 30 λεπτά. »Η Επιτροπή σχημάτισε ομόφωνα την άποψη ότι καίτοι η παράδοση ειδών super market σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα καθιστά την υπηρεσία αυτή καινοτόμο, η υπόσχεση που διατυπώνεται για παρά- δοση σε 15 λεπτά δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς». Μ ” “ Αρκετές εξαγορές καταγράφονται στον κλάδο τον τελευταίο χρόνο, με τα νησιά να αποτελούν στόχο για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=