Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 41

Αφιέρωμα μπισκοτα & αρτοσκευασματα φυσικά θελκτική συσκευασία, που έρχεται να κάνει τη διαφορά. Ο covid-19 επέδρασε καταλυτικά και στον εν λόγω κλάδο, αφού μετέβαλε σε μεγάλο βαθμό τις αγο- ραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού. Όλο και περισσότεροι πελάτες στα μίνι μάρκετ αναζητούν πλέον πιο υγιεινές επιλογές, είτε αγοράζουν μπισκότα είτε φρυγανιές. Το παραδοσιακό χωριάτικο ψωμί πέρασε σταδιακά σε... δεύτερη μοίρα και τη θέση του στο καλάθι της νοικοκυράς πήραν τυποποιημένες επιλογές, ενισχυμένες με θρεπτικά συστατικά, που καλύπτουν τις ανάγκες όλης της οικογένειας. Ψηλά στις προτιμήσεις τα προϊόντα που αντέχουν Σε αντίθεση με το ψωμί του φούρνου, τα τυποποιημένα αρτοσκευάσματα έχουν το μεγάλο πλεονέκτημα ότι αντέχουν περισσότερο και αποθηκεύονται εύκολα, αφού η συσκευασία τα προφυλάσσει ενισχύ- οντας το αίσθημα ασφάλειας του καταναλωτή. Αυτό το κατάλοιπο της πανδημίας εξακολουθεί να δια- δραματίζει σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή του πελάτη, ο οποίος επιθυμεί να αγοράζει προϊ- όντα που μπορεί να κρατήσει στο ντουλάπι ή ακόμα και στην κατά- ψυξη για καιρό. Τα κατεψυγμένα αρτοσκευάσματα, όπως είναι οι πίτες για σουβλάκι, τα ψωμάκια για σάντουιτς και οι έτοι- μες βάσεις για πίτσα, αποτελούν κωδικούς που προτίμησε το κατανα- λωτικό κοινό εν μέσω υγειονομικής κρίσης, διότι αποτελούν εύκολες λύσεις, που διατηρούνται με ασφάλεια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ποιότητα σε μικρότερη συσκευασία Προέκταση της παραπάνω τάσης αποτελεί και η έμφαση στη συσκευασία των αρτοσκευασμάτων και των μπισκότων. Οι σύγχρονοι καταναλωτές αναμέ- νουν από τις βιομηχανίες τροφίμων «έξυπνες» συσκευασίες, που διατηρούν την ποιότητα του ψωμιού, της φρυγανιάς ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος αγο- ράζουν για την κάλυψη των αναγκών του νοικοκυριού, ενώ το άρωμα και η γεύση παραμένουν αναλλοίωτα. Παράλληλα, μία ακόμα αλλαγή που οφείλεται στους millennials είναι η προτίμηση για μικρότερες ποσότητες συσκευασμένου ψωμιού, που μπορούν να καταναλώ- σουν σε 1-2 μέρες χωρίς να κάνουν «εκπτώσεις» στην ποιότητα. Στα ράφια των ελληνικών καταστημάτων υπάρχουν ήδη αρκετές προτάσεις, πλούσιες σε θρε- πτικά συστατικά και με ποικιλία στα άλευρα, όμως σε μικρότερες συσκευασίες σε σχέση με το παρελθόν. Ολικό “lifting” στα μπισκότα Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που έχουν ενσωματώσει στην καθημε- ρινότητά τους εξειδικευμένες δίαιτες, υιοθετώντας χορτοφαγικές συνήθειες. Πλέον στα ελληνικά καταστήματα πώλησης τροφίμων υπάρχουν ράφια αφιερωμένα σε vegan προτάσεις, κάτι που γίνεται ιδιαιτέρως εμφανές στην κατηγορία των μπισκότων. Τα δημοφιλή γλυκά snack άλλαξαν σταδιακά, από προϊόντα με πολλή ζάχαρη και σοκολάτα, σε υγιεινές εκδοχές χωρίς αυγά, βούτυρο και ζάχαρη, με αισθητικά μειω- μένη τη θερμιδική τους αξία. Η μεγάλη πρόκληση για τις βιομηχανίες ήταν να βελτι- ώσουν τη γεύση των vegan μπισκότων, κάτι που φαίνεται να το έχουν καταφέρει έως ένα βαθμό, κερδί- ζοντας έδαφος στις προτιμήσεις του κοινού. Η αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες επηρέασε παράλληλα και τα αρτοσκευάσματα, αφού ειδικά το ψωμί και οι φρυγανιές απέκτησαν υγιεινό «προσανα- τολισμό», με την ενίσχυσή τους με πρωτεΐνες, πάσης φύσεως καρπούς και εναλλακτικά άλευρα, όπως αυτό του χαρουπιού. Οι βιολογικοί κωδικοί, τα προϊόντα ολικής άλεσης και εκείνα χωρίς γλουτένη παρουσιάζουν πλέον θεαματική αύξηση στη ζήτηση, όμως η αγορά των αρτοσκευασμά- των και των μπισκότων το τελευταίο διάστημα έχει έρθει αντιμέτωπη με σοβαρές προκλήσεις, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, της ενεργειακής κρίσης και των σοβαρών προβλημάτων που έχουν προκύψει στην εφοδιαστική αλυσίδα. Προϊόντα όπως οι πίτες για σουβλάκι και οι βάσεις για πίτσα έχουν τη δίκη τους δυναμική στην κατηγορία. 39 Μπισκότα βρώμης, χωρίς ζάχαρη, αλλά και vegan, είναι οι νέες τάσεις που γεμί- ζουν τα ράφια.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=