Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 41
μπισκοτα & αρτοσκευασματα Αφιέρωμα Σημαντική εξέλιξη η εξαγορά της Chipita από τη Mondeléz. Πρόσφατα έγινε γνωστή και μία σημαντική εξέλιξη στην αγορά των μπισκότων, αλλά και γενικότερα των snack στην Ελλάδα, αφού η Mondeléz International ολοκλήρωσε την ενσωμάτωση της Chipita Global στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Πρόκειται για μια εξέ- λιξη που αναμένεται να φέρει ανακατατάξεις στην κατηγορία των μπισκότων και άλλων προϊόντων αρτο- ποιίας. Η εξαγορά, που ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2022, δίνει τη δυνατότητα στη Mondeléz International να προσφέρει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο ψημένων snack στην Ευρώπη, καλύπτοντας την αυξα- νόμενη ζήτηση των καταναλωτών σε αυτόν τον τομέα. Σημαντικές ευκαιρίες για τα μίνι μάρκετ Συμπερασματικά, αρτοσκευάσματα με χαρούπι, ολι- κής άλεσης, πολύσπορα, από αλεύρι ζέας, καθώς και premium κωδικοί έρχονται να ανατρέψουν τα μέχρι τώρα δεδομένα, προσελκύοντας περισσότερους πελά- τες στα σημεία λιανικής πώλησης τροφίμων. Στην κατηγορία των μπισκότων, όπου πρωταγωνιστεί η βρώμη, οι πωλή- σεις παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις, με τις μπισκοτοποιίες να επιδίδονται σε ακόμα περισσότερα λανσαρίσματα προκειμένου να ξεχωρίσουν στον ανταγωνισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά η αγορά του ψωμιού αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική δραστηριό- τητα για τη βιομηχανία αλλά και για τον επαγγελματία, καθώς υπολογίζε- ται ότι συνολικά ξεπερνά το 1 δις ευρώ. Παρά τις ραγδαίες ανατιμήσεις και το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό του τζίρου κινείται στους παραδοσιακούς φούρνους, είναι πολλοί οι καταναλωτές που προμηθεύονται αρτοσκευάσματα από τα σούπερ και τα μίνι μάρκετ. Πρόκειται για μια κατηγορία με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, που μπορεί να ενισχύσει και τον τζίρο στα καταστήματα τροφίμων. Τα αρτοσκευ- άσματα είναι ακόμη προσιτά στην τιμή και καλύπτουν τις ανάγκες όλης της οικογένειας. Ταυτόχρονα, τα γλυκά snack, όπως τα μπισκότα, αποτελούν παραδοσιακά μια κατηγορία ζωτικής σημασίας για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Εν μέσω πανδημίας, μάλιστα, υπήρξε αυξημένη ζήτηση, διότι η πολύμηνη παραμονή των Ελλήνων εντός της οικίας ευνόησε την κατανάλωση προϊόντων που ενισχύουν την ψυχολογία, ενώ το κίνημα των vegan δημιούργησε μια κατηγορία προϊό- ντων με έντονα στοιχεία καινοτομίας. 40 Σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των αρτοσκευασμάτων Το κύμα ακρίβειας πλέον είναι ιδιαίτερα αισθητό και στην ελλη- νική αγορά, αφού, εκτός από τα καύσιμα, οι τιμές ακολουθούν ανοδική πορεία σε βασικά προϊ- όντα όπως το ψωμί. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΚΑ (Γενική Ομοσπονδία Κατα- ναλωτών Ελλάδας), οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά έφτα- σαν το 30%, ενώ από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο σημειώθηκαν νέες αυξήσεις κατά 20%. Ενδεικτικά, το ψωμί, από 1,60, σήμερα πωλείται περί- που στα 2,60 το κιλό. Ο πόλεμος στην Ουκρανία άλλωστε έχει δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στις αρτοβιομηχανίες παγκοσμίως, αφού η χώρα είναι σημαντικός εξαγωγέας γεωργικών προϊόντων. Η ρωσική εισβολή διαταράσσει τις εξαγωγές και απειλεί την παραγωγή, με αποτέλεσμα και τα αρτοσκευάσματα να φτάνουν στο ράφι κατά πολύ ακριβότερα. Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για μια βασική κατηγορία προϊόντων, που οι καταναλωτές δύσκολα αφαιρούν από το καθημερινό τους τραπέζι, γι’ αυτό οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής εξακο- λουθούν να «ποντάρουν» στους συγκεκριμένους κωδικούς. Οι millennials έχουν δείξει μια ξεκάθαρη προτίμηση στις μικρότερες ποσότητες συσκευασμένου ψωμιού, που μπορούν να καταναλωθούν σε 1-2 μέρες χωρίς να κάνουν «εκπτώσεις» στην ποιότητα. Οι ανατιμήσεις σε αγαθά πρώτης ανά- γκης, όπως και στα αρτο- σκευάσματα, έφτασαν ακόμη και το 30%.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=