Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 41

53 την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αλλά και το πρώτο διάστημα της επιστροφής των παιδιών στα σχολεία. Δεν είναι λίγα τα καταστήματα της μικρής λιανικής που επενδύουν σε διάφορα εποχικά είδη για να αυξήσουν τον ετήσιο τζίρο τους, και φυσικά τα κέρδη τους, με τα σχολικά να αποτελούν ένα από τα βασικά «όπλα» στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ιδιαίτερα για τα καταστή- ματα που βρίσκονται κοντά σε σχολεία, τα είδη που σχετίζονται με την εκπαίδευση μπορούν να κάνουν όντως τη διαφορά. Σχολικά είδη από πάσης φύσεως υλικά Τα σχολικά είδη μπορεί να απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες των μαθητών, όμως οι ανάγκες που παρουσιάζονται ανάλογα με τη σχολική βαθμίδα είναι διαφορετικές. Για το λόγο αυτό, η ποικιλία σε σχέδια, χρώματα και υλικά είναι σημαντική, προκειμένου ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής να προσελκύσει ευκολότερα το κοινό. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκρι- μένη κατηγορία λανσάρουν συνεχώς νέα προϊόντα, τα οποία συχνά εμπνέονται από δημοφιλείς ήρωες παι- δικών ταινιών και τηλεοπτικών προγραμμάτων ή από τις γενικότερες τάσεις της εκάστοτε περιόδου. Με τον τρόπο αυτόν έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να κλείσουν την «ψαλίδα» μεταξύ των κατα- σκευαστών και του αγοραστικού κοινού, προσφέροντας προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Πλέον, κυκλοφορούν σχολικά είδη σε μια ευρεία γκάμα υλικών, όπως το χαρτί, το ξύλο, το μέταλλο ή το πλαστικό. Παράλληλα, οι μεγά- λοι παίκτες της αγοράς δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην καινοτομία, προκειμένου να ξεχωρίσουν στο πλαίσιο του ανταγωνισμού. Eco-friendly επιλογές και στα αναλώσιμα Εκτός από τους δημοφιλείς ήρωες καρτούν, που παίρ- νουν θέση σε τετράδια, μολύβια και κασετίνες, το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται συχνά βιώσιμα και eco-friendly προϊόντα, αφού η συγκεκριμένη τάση γιγαντώθηκε τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της πανδη- μίας. Οι καταναλωτές επιλέγουν είδη για τις καθημερινές ανάγκες της εκπαίδευσης τα οποία επιβα- ρύνουν λιγότερο το περιβάλλον και μπορούν να ανακυκλωθούν ευκολότερα. Στην κατηγορία των σχολικών εντοπίζονται αναρίθμη- τες πιο πράσινες προτάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να γίνουν ιδιαίτερα δελεαστικές, κυρίως στους ενήλικες, που εκδηλώνουν έντονη ευαισθητοποίηση σε σχέση με το παρελθόν. Η στροφή προς τη βιωσιμότητα, βέβαια, δεν είναι η μόνη αλλαγή που προκάλεσε η πανδημία, αφού το ηλε- κτρονικό κανάλι αύξησε τη δυναμική του και στα σχολικά είδη. «Μαγνήτης» τα είδη με καρτούν για τους μικρούς καταναλωτές Οι ηλεκτρονικές αγορές γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη την προηγούμενη σχολική χρονιά, αφού οι καταναλω- τές, υπό το φόβο της πανδημίας, περιόρισαν τις επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα και άρχισαν να αγοράζουν online (κυρίως σχολικές τσάντες). Κορυ- φαίες επιχειρήσεις της χώρας, όπως τα Jumbo, ο Μουστάκας, τα Max Stores, τα Public, αλλά και τα ΙΚΕΑ, τα Praktiker, τα Leroy Merlin και ο Κωτσόβολος, επέν- δυσαν στα σχολικά είδη και στα είδη γραφείου, ως συμπληρωματικές κατηγορίες, δείχνοντας να κερδί- ζουν τη μάχη της αγοράς. Παρ’ όλα αυτά, τα σχεδόν τρία χρόνια του κορωνοϊού, οι πωλήσεις σε τσάντες και κασετίνες ήταν σημαντικές και σε μικρότερα καταστή- Εκτός από τους δημοφιλείς ήρωες καρτούν, που παίρνουν θέση σε τετράδια, μολύβια και κασετίνες, παρατηρούνται βιώσιμα και eco-friendly προϊόντα, αφού η συγκεκριμένη τάση γιγαντώθηκε τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της πανδημίας. ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΙΔΗ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=