Page 100 - PCM264

SEO Version

PC Master
100
Π
ραγματικά χαίρομαι όταν κάθε
τόσο παρουσιάζονται τέτοιες
ποιοτικές δουλειές από ανε-
ξάρτητους developers. Πρό-
σφατα είχαμε την κυκλοφορία
του Limbo στους υπολογιστές
μας (έστω και καθυστερημένα), ενός πραγ-
ματικά μοναδικού παιχνιδιού που είτε θα
λατρέψεις είτε θα μισήσεις και τώρα έχου-
με στα χέρια μας το Bastion, ένα παιχνίδι
που κατορθώνει με χαρακτηριστική άνεση
να «βάλει τα γυαλιά» σε πολλούς μεγάλους
developers, καθώς υπενθυμίζει σε όλους
μας τι σημαίνει διασκέδαση όταν παίζουμε
ένα παιχνίδι στον υπολογιστή.
A WORLD LONG GONE
Το Bastion διαθέτει μία αρκετά καλο-
γραμμένη ιστορία πίσω του, όσο και αν εκ
πρώτης όψεως δεν του φαίνεται. Εμείς
ελέγχουμε τον Kid, τον αμίλητο πρωταγω-
νιστή του παιχνιδιού που ξυπνά μέσα σε
έναν παράξενο αιωρούμενο κόσμο, όπου
τα πάντα γύρω του έχουν γίνει κομμάτια
από μία άγνωστης προέλευσης καταστρο-
φική δύναμη, ενώ διάφορα εχθρικά πλά-
σματα καταδυναστεύουν πλέον την περιο-
χή, με τους μόνιμους κατοίκους να έχουν
γίνει όλοι άφαντοι. Σύντομα ο Kid, αφού
βρει ξανά τα πιστά όπλα του και περιέργως
διαπιστώσει ότι ο κόσμος χτίζεται ξανά όσο
αυτός προχωρά, συναντά τον πρώτο επιζώ-
ντα στην Bastion, μία περιοχή όπου θεωρεί-
ται ασφαλής και έχει δημιουργηθεί με τέ-
τοιο τρόπο που την καθιστά ικανή να διορ-
θώσει την καταστροφή που προκλήθηκε –
μόνο που δεν είναι εφικτό να πραγματοποι-
ήσει κάτι τέτοιο, καθώς η λειτουργία της
έχει επηρεαστεί από τη λαίλαπα της κατα-
στροφής. Ο επιζών, ονόματι Stranger, του
εξηγεί ότι πρέπει να ανακτήσει κάποιους ει-
δικούς κρυστάλλους ταξιδεύοντας σε κάθε
κομμάτι του κόσμου, προκειμένου να θέσει
σε ξανά σε λειτουργία την Bastion. Αυτό το
ταξίδι, βέβαια, μόνο ασφαλές δεν είναι και
επιφυλάσσει αρκετές εκπλήξεις, ενώ ο Kid
προς το τέλος της περιπέτειας θα πρέπει να
πάρει κάποιες πολύ κρίσιμες αποφάσεις για
το μέλλον του κόσμου και της Bastion.
Αν και αργεί λιγάκι να «πάρει μπροστά»,
η ιστορία του παιχνιδιού κρατά το ενδιαφέ-
ρον του παίκτη αμείωτο μέχρι το τέλος
του, ενώ το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του
παιχνιδιού είναι ο τρόπος που ξεδιπλώνε-
ται, καθώς κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού
ακούγεται συνεχώς μία φωνή που διηγείται
την ιστορία και περιγράφει τα τεκταινόμε-
να και τις κινήσεις του Kid, σαν κάποιος να
διαβάζει δυνατά ένα βιβλίο. Αν μη τι άλλο
ένα πολύ πρωτότυπο στοιχείο με εξαιρετι-
κή υλοποίηση (ο αφηγητής σχεδόν ποτέ
δεν επαναλαμβάνεται) και με άρτια απόδο-
ση από τον ηθοποιό Logan Cunningham.
CALAMITY KID
To Bastion τυπικά είναι ένα Action/RPG με
ισομετρική άποψη, αλλά στην ουσία απέχει
αρκετά από το να χαρακτηριστεί κλώνος
του Diablo και του Torchlight. Ο λόγος γι’
αυτό είναι η σχεδόν παντελής απουσία στα-
τιστικών, καθώς κάθε άνοδος του επιπέδου
του ήρωα έχει ως αποτέλεσμα μόνο τη μι-
κρή αύξηση της μπάρας υγείας και τη δυνα-
τότητα απόκτησης μίας ακόμη passive ιδιό-
τητας, ενώ δεν αναλώνεται καθόλου στο
παραδοσιακό loot hunting. Ο Kid βασίζεται
αποκλειστικά στα όπλα που βρίσκει κατά τις
περιπλανήσεις του και στα αντανακλαστικά
σας, καθώς δεν αρκεί να κλικάρετε στον
εχθρό που έχετε μπροστά σας για να τον
χτυπήσετε, αλλά θα χρειαστεί να μάθετε να
εκτελείτε ελιγμούς για να αποφεύγετε τα
χτυπήματα και να αμύνεστε σωστά με την
ασπίδα σας. Μπορείτε να κρατάτε ταυτό-
χρονα έως δύο όπλα (τα οποία αλλάζετε
μόνο σε συγκεκριμένα σημεία σε κάθε lev-
el), ενώ υπάρχει μία αρκετά μεγάλη ποικιλία
από melee και ranged weapons, καθένα με
εντελώς ξεχωριστές δυνατότητες και τρόπο
χειρισμού. Αξιοσημείωτο είναι ότι κανένα
όπλο δεν είναι ξεκάθαρα ισχυρότερο από
κάποιο άλλο και κανένας εχθρός δεν απαι-
τεί συγκεκριμένου τύπου όπλο για να εξο-
ντωθεί. Το τι θα χρησιμοποιήσετε, εξαρτάται
αποκλειστικά από τον τρόπο παιχνιδιού που
σας βολεύει. Π.χ., το Cael Hammer προκαλεί
μεγάλη ζημιά, αλλά είναι αργό, το War Ma-
chete το αντίθετο, το Scrap Musket είναι
ικανό να χτυπήσει πολλούς εχθρούς ταυτό-
χρονα, το Breaking Bow είναι φονικό σε μα-
κρινές αποστάσεις κ.ο.κ. Τα όπλα μπορείτε
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i7 920, 6GB RAM, GPU 560Ti
1GB, Windows 7 64–bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το παιχνίδι έτρεξε απρόσκοπτα χωρίς
κανένα πρόβλημα απόδοσης.
Η ασπίδα είναι «must» αν θέλετε να επιζήσετε.
Μερικά levels έχουν εξαιρετικό art direction.
BASTION
Ένα αξέχαστο ταξίδι
του Γιώργου «Sephir» Δεμπεγιώτη
Από το εισαγωγικό κομμάτι του παιχνιδιού... Όλα μοιάζουν με κακό όνειρο.