matrix
O
συνιδρυτής της BioWare, Greg
Zeschuk, πιστεύει ότι τα RPGs είναι
δύσκολο πλέον να «οριστούν» ως
είδος παιχνιδιών.
Aν κάποιος σας ζητήσει να του αναφέ-
ρετε κάποιο σημαντικό studio στο χώρο
των RPGs, το πιθανότερο είναι να σκεφτεί-
τε πρώτο απ’ όλα το στούντιο της
BioWare. Δικαίως, βέβαια, αφού πρόκειται
για την εταιρεία που έφερε την αναβίωση
του είδους το 1998 με το κλασικό Baldur’s
Gate και που μας πρόσφερε στη συνέχεια
το Baldur’s Gate 2, το Neverwinter Nights
και πιο πρόσφατα το Mass Effect και το
Dragon Age. Οι καιροί αλλάζουν, όμως, και
η φύση των RPGs, μαζί με τη σχέση τους
με τους gamers, αλλάζει και εκείνη.
Σε συνέντευξη που έδωσε, ο Zeschuk
αναφέρει τα εξής: «Τα RPGs ήταν ανέκαθεν
το βούτυρο στο ψωμί μας και η ψυχή μας
είναι αφιερωμένη σε αυτά. Τι είναι, όμως,
σήμερα ένα RPG; Είναι ένα μείγμα πραγμά-
των. Τα είδη των παιχνιδιών έχουν αρχίσει
να συγχωνεύονται. Απόδειξη ότι ακόμη και
στα shooters βρίσκει κάποιος πολλά στοι-
χεία προόδου του χαρακτήρα και RPG τε-
χνικές στο gameplay, όπως είναι οι
persistent κόσμοι. Έχει ενδιαφέρον, διότι
ναι μεν τα RPGs δεν έχουν εκλείψει ακόμη
ως είδος με την αυστηρή έννοια του όρου,
αλλά ο χαρακτηρισμός ενός παιχνιδιού ως
RPG δεν μπορεί να το περιορίσει σε αυστη-
ρό πλαίσιο.»
Η αλλαγή στη στάση της BioWare είναι
εμφανής στα πρόσφατα παιχνίδια της και
έτσι οι δηλώσεις του Zeschuk δεν προκα-
λούν έκπληξη. Ειδικά στην περίπτωση του
Mass Effect, ποιος, αλήθεια, μπορεί να πει
αν το παιχνίδι είναι RPG ή shooter; «Εμάς
πάντως μας ενδιαφέρουν τα παιχνίδια», κα-
τέληξε ο Zeschuk και η αλήθεια επίσης εί-
ναι ότι είτε πρόκειται για RPG είτε όχι, το
Mass Effect 3 αναμένεται να είναι ένας από
τους σημαντικότερους τίτλους της επόμε-
νης χρονιάς.
Τάδε έφη BioWare
ΔΥΣΚΟΛΟΣ Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ RPG