PC Master
20
Π
αρ’ όλο που οι adventure
gamers ομολογουμένως δεν
είμαστε τόσοι πολλοί σε
σχέση με τον αριθμό των
παικτών που ασχολούνται με
action, first person shooters
ή sports games, δεν παύουν να υπάρχουν
κάποια στοιχεία στα αγαπημένα μας παι-
χνίδια που τείνουν να μας διχάζουν. Ένα
από αυτά είναι η δυνατότητα προβολής
των hotspots με το πάτημα ενός πλή-
κτρου. Για να αποσαφηνίσουμε τον όρο
για όποιον δεν γνωρίζει τι σημαίνει,
hotspot είναι εκείνο το επί της οθόνης ση-
μείο στο οποίο ο παίκτης μπορεί να ενερ-
γήσει, για παράδειγμα, ένα κλειδί το οποίο
πρέπει να πάρει, ένα παράθυρο που μπο-
ρεί να ανοίξει κ.λπ. Στα σύγχρονα
adventure games, η λειτουργία προβολής
των hotspots έχει σχεδόν καταστεί αυτο-
νόητη. Είτε με το space button είτε με κά-
ποιο άλλο πλήκτρο, αυτομάτως βλέπουμε
ποια είναι τα αντικείμενα με τα οποία είναι
εφικτό το interaction (αλληλεπίδραση εις
την ελληνική).
Κάπου εδώ υπεισέρχονται δύο στοιχεία
διαφωνίας μεταξύ των παικτών. Από τη μία
είναι η άποψη ότι αυτή η δυνατότητα καθι-
στά τον τίτλο πολύ πιο εύκολο στην ολο-
κλήρωσή του, από την άλλη είναι η άποψη
ότι η προβολή των hotspots είναι μίας
μορφής βοήθεια προς τον παίκτη. Λίγο
έως πολύ, αυτές οι δύο απόψεις συγκλί-
νουν και ενώνονται σε μία, που υποδηλώ-
νει ότι αυτή η διαδικασία συμβάλλει στη
μείωση της διάρκειας ενός adventure τίτ-
λου. Τους παραπάνω ισχυρισμούς, ειδικά
το δεύτερο, ήρθε να επιβεβαιώσει πρό-
σφατα και το Next BIG Thing της Pendulo
Studios. Ενεργοποιώντας την προβολή
των hotspots, το παιχνίδι θεωρεί ότι ο παί-
κτης παίζει σε medium επίπεδο δυσκο-
λίας, καθώς ως hard ορίζει εκείνο όπου
δεν θα υφίσταται η συγκεκριμένη δυνατό-
τητα ούτε ασφαλώς η παροχή hints.
Η δική μου άποψη περικλείεται σε μία λέ-
ξη: Εξέλιξη. Ως τέτοια και μόνο ορίζω τη δυ-
νατότητα που μας δίνεται στους σύγχρο-
νους τίτλους να αποφεύγουμε το pixel
hunting, με την προβολή των hotspots.
Pixel hunting είναι η –κουραστική– διαδικα-
σία αναζήτησης των μη προβαλλόμενων
hotspots σε κάθε οθόνη ενός adventure
game. Κατά το παρελθόν παίξαμε πολλά
παιχνίδια αναγκασμένοι να συμβιβαστούμε
με αυτή την κατάσταση. Το ότι καταφέρνα-
με να τα ολοκληρώσουμε, δεν σημαίνει ότι
η λειτουργία είναι περιττή. Αντιθέτως, τη
θεωρώ πλήρως απαραίτητη. Αναλογιστείτε
πόσες φορές είχαμε κολλήσει σε κάποιο
σημείο ενός παιχνιδιού, διαπιστώνοντας ότι
κανένα εκ των αντικειμένων που κουβαλού-
σαμε στο inventory μας δεν ταίριαζε κάπου.
Το αποτέλεσμα ήταν να γυρνάμε πίσω και
να περιφερόμαστε σε κάθε οθόνη, προσπα-
θώντας να βρούμε τι μας είχε διαφύγει. Δεν
γνωρίζω πολλούς που να ήταν χαρούμενοι
με το να κουνάνε πολύ αργά το mouse αρι-
στερά–δεξιά και πάνω–κάτω, περιμένοντας
να ανακαλύψουν εκείνο το hotspot που δεν
είχαν εξαρχής παρατηρήσει.
Από κει και πέρα, ο παράγοντας διάρ-
κεια πρέπει να είναι απαγκιστρωμένος από
φαινόμενα που προσπαθούν τεχνητά να
τον επιμηκύνουν. Τι να το κάνω αν στις 20
ώρες που θα ασχοληθώ με μία περιπέτεια,
σπαταλήσω το ένα τέταρτο αυτών στο να
ψάχνω τα hotspots; Ούτε πιστεύω στο
ελάχιστο ότι αυτή η διαδικασία είναι σοβα-
ρός και υπολογίσιμος δείκτης αύξησης της
δυσκολίας της. Με άλλα λόγια, δεν πρέπει
να λογίζεται ως τέτοιος και δεν σας κρύβω
ότι η επιλογή των ανθρώπων της Pendulo
Studios να τον ερμηνεύσουν έτσι μού
προξένησε έκπληξη. Βέβαια, διαπιστώνο-
ντας στη συνέχεια ότι το Next BIG Thing
ουσιαστικά δεν διαρκεί πάνω από 5–6
ώρες, κατάλαβα το λόγο. Αλλά εμείς, ως
gamers, αυτό θέλουμε, τελικά; Παιχνίδια
με σχεδόν μηδαμινή διάρκεια, η οποία θα
αυξάνεται από οπισθοδρομικές –βλ. pixel
hunting– μεθόδους και δύο τρία ανόητα –
και παντελώς άσχετα με την εξέλιξη της
περιπέτειας– slider puzzles; Αν η απάντη-
ση είναι θετική, τότε πολύ φοβάμαι ότι δι-
καίως πολλοί άλλοι gamers θα λένε ότι το
είδος έχει κολλήσει στο παρελθόν και δεν
λέει να εξελιχθεί. Ευτυχώς η καθιέρωση
των προβαλλόμενων hotspots σε σχεδόν
κάθε νέο τίτλο που βλέπουμε, δείχνει ότι
τουλάχιστον το pixel hunting μπαίνει ορι-
στικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας
του είδους….
HOTSPOTS:
TO BE OR NOT TO BE?
του Μάνου «manos426f» Καρκαλέμη
manos426f@hotmail.com
Το νεότερο Last Half Of Darkness απέκλεισε τη δυνατότητα προβολής των hotspots. Κακή απόφα-
ση των δημιουργών του…