κτυπο η δημιουργία ενός τέτοιου είδους παιχνιδιού. Με τον και-
ρό, όμως, του μπήκαν ιδέες για να δημιουργήσει κάτι ανεξάρτη-
το αργότερα κάτι που θα συζητήσουμε εκτενεστέρα αργότερα.
Mέχρι ένα σημείο, η επικοινωνία των παικτών του DotA
Allstars, καθώς και οποιεσδήποτε προτάσεις και συζητήσεις, γί-
νονταν αποκλειστικά μέσω του δικτύου της Blizzard, το γνωστό
battle,net. Αυτό, όμως, άλλαξε έπειτα από πρόταση της clan TDA
για δημιουργία μίας ανεξάρτητης ιστοσελίδας, η οποία θα κράτα-
γε ενήμερους τους φίλους της κοινότητας για επερχόμενες αλ-
λαγές, καθώς και μέρος όπου θα μπορούσαν να προτείνουν και
να συζητήσουν για το παιχνίδι. Ο δημιουργός της σελίδας DotA
Allstars ήταν το μέλος της TDA, Steve Mescon γνωστού και ως
«Pendragon» (κρατήστε το όνομα, θα μας χρειαστεί παρακάτω).
Μετά το 2005 λοιπόν, τη διαχείριση και την αναβάθμιση του
DotA Allstars την ανέλαβε ο IceFrog… Ακόμη κι αν δεν είστε
ενήμεροι, αν ρίξετε μια ματιά σε fan sites και communities οι
απόψεις για το συγκεκριμένο developer διίστανται. Τι εννοούμε;
Ίσως είναι από τους κυριότερους διαχειριστές του DotA Allstars
με συνεχείς αναβαθμίσεις αντικειμένων, ηρώων, καθώς και τη
δυνατότητα να παίξει ο παίκτης με Artificial Intelligent αντίπαλο.
Παρ’ όλα αυτά, ίσως ήταν και ο κυριότερος λόγος για να διαλυ-
θεί το DotA Allstars, αφού ο ίδιος μετά την απομάκρυνσή του, το
2009 προχώρησε στη δημιουργία του playdota.com και δίχασε
την κοινότητα που ήδη είχε περισσότερους από 1.500.000 εγγε-
γραμμένους χρήστες! Λέγεται, μάλιστα, ότι ο Guinsoo σε συνερ-
γασία με τον Pendragon πρότειναν στον Icefrog να προχωρή-
σουν σε μία πιο εμπορική έκδοση του παιχνιδιού, κάτι
το οποίο ο ίδιος αρνήθηκε. Αντίστοιχα όμως, οι έτε-
ροι δυο αναφέρουν ότι ο λόγος διακοπής τους με
τον IceFrog ήταν η δική του συνεργασία, πίσω
από την πλάτη τους, με την εταιρεία S2
Games για το ανεξάρτητο πλέον παιχνίδι
(κλώνου της DotA) Heroes Of Newerth
(HoN). Καθένας υποστηρίζει τα δικά του,
όπως καταλαβαίνετε, και
μέχρι σήμερα, κανείς δεν
παραδέχεται ότι έκανε
λάθος ή ύπουλες κινήσεις.
Ίσως και να μην έχει σημασία,
αλλά κουτσομπολιό υπάρχει!
Ο Pendragon έκλεισε επίσημα το
site τον Ιούλιο του 2010 και προχώρησε
μαζί με τον Guinsoo στη δημιουργία ενός νέ-
ου παιχνιδιού, κλώνου της DotA, το League
of Legends, που οι φίλοι το λένε LoL. Αντίστοιχα, ο IceFrog τον
Οκτώβριο του 2010 προσλήφθηκε από τη Valve με τον ίδιο να
προαναγγέλλει: «Οι φίλοι της DotA να αναμένουν συναρπαστικά
νέα». Αυτή η δήλωση αργότερα επιβεβαιώθηκε από την κίνηση
της Valve τον Αύγουστο του 2010 που κατοχύρωσε το trademark
DOTA2. Αυτή η κίνηση δεν άφησε αδιάφορο τον Pendragon, ο
οποίος αστραπιαία βιάστηκε να κλείσει το trademark «Defense
of the Ancients», λέγοντας ότι πρόκειται για ένδειξη αλληλεγ-
γύης και σεβασμού για όσους εργαστήκαν τόσα χρόνια στο
community του DotA Allstars.
VALVE KAI DOTA 2
Και φτάσαμε στα σημερινά δεδομένα: H Valve Corporation γνω-
στή για τα παιχνίδια της Half life2, Counter Strike, Portal και πολ-
λά αλλά, βλέπουμε ότι εκμεταλλεύεται για ακόμη μία φορά ένα
επιτυχημένο mod , όπως το Counter Strike και το Alien Swarm,
για να το μετατρέψει σε ανεξάρτητο παιχνίδι με μεγάλο αντίκτυ-
πο. Δυνατό χαρτί της, η μηχανή γραφικών Source 3D engine, η
οποία από το 2004 μας έχει προσφέρει ουκ ολίγες ώρες ευχαρί-
στησης μέσω των παιχνιδιών της, όπως to Unreal Tournament και
το Half Life. Η μηχανή, βέβαια, έχει αναβαθμιστεί για τις ανάγκες
του συγκεκριμένου τίτλου με διάφορες λειτουργίες: Για παρά-
δειγμα, για πρώτη φορά στην DotA 2 θα χρησιμοποιηθεί η τεχνο-
λογία Cloth Simulation, η οποία θα προσφέρει μία άριστη προσο-
μοίωση στην εμφάνιση και την κίνηση των ηρώων.
Αν και η ανοιχτή beta version δεν έχει ακόμα εμφανιστεί, μέ-
χρι στιγμής το μόνο ουσιαστικό feedback που έχουμε στα χεριά
μας είναι από το τουρνουά «The International» που οργάνωσε η
Valve στο Gamescom 2011. Ο αγώνας διεξήχθη στην Κολωνία
της Γερμανίας από τις 17 έως τις 21 Αυγούστου και τα
replays έχουν αναρτηθεί στο Official site της DOTA2.
Το gameplay του παιχνιδιού δεν διαφέρει με της
πρωταρχικής του έκδοσης, κάτι το οποίο είναι
απολύτως λογικό, αφού η Valve δεν θα ήθελε να
έχει απώλειες από τους πιστούς θαυμαστές του
παιχνιδιού και παράλληλα να διχάσει παλιούς
και νέους παίκτες του είδους. Εξάλλου, αφού
και τα αντίπαλα στρατόπεδα (HoN,LoL) ακο-
λουθούν την ίδια επιτυχημένη συνταγή,
γιατί να αλλάξει μορφή ο πρωτομάστο-
ρας;
Τώρα, όσον αφορά στο ingame η πρώτη διά-
φορα που παρατηρούμε είναι, η αλλαγή στα ονόμα-
τα των Factions: Η Scourge άλλαξε σε Dire και η
PC Master
54
To matchmaking και το community κομμάτι του παιχνιδιού, σίγουρα θα
έχει μεγάλη επιτυχία με την Valve και Steam από πίσω του…
Level-up για το Vengeful Spirit. Δύσκολη επιλογή του επόμενου skill…