σο ξεκάθαρο. Το πλήκτρο H φανερώνει τα
hotspots επί της οθόνης, μία, κατ’ εμέ, de
facto λειτουργία για κάθε σύγχρονο ad-
venture game, με ορισμένες αρνητικές
εξαιρέσεις ωστόσο, όπως το πρόσφατο
Last Half Of Darkness.
ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ ΜΕΣ ΣΤΗ ΘΛΙΨΗ
ΤΟΥ
Μπορεί ο ήρωάς μας, λόγω της ψυχολο-
γικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται,
αρχικά να δείχνει κάθε άλλο παρά πρόθυ-
μος να ανταλλάξει κουβέντες με άλλους
χαρακτήρες, αλλά αυτό δεν θα εξαρτηθεί
στην πορεία από τον ίδιο. Έτσι, θέλοντας
και μη, θα έρθει σε επαφή με πάσης φύσε-
ως υπάρξεις. Ο Edward, ανώτερός του στο
Σώμα, η συνάδελφός του Isabel, η ιερό-
δουλη Kate, ο απατεωνίσκος Platino, o
μπάρμαν Franzy, ο ανέραστος αστυνομι-
κός Simon, η δημοσιογράφος Jessy, ο gay
stripper Norman, o πάμπλουτος Gordon
Brix και το δεξί του χέρι, Khan, αλλά και
μέλη της κινεζικής μαφίας είναι μερικοί
από αυτούς. Η ποικιλία των χαρακτήρων, η
κοινωνική θέση που κατέχουν και η αντί-
θεση των προσωπικοτήτων τους που απο-
κρυσταλλώνεται με περισσή σαφήνεια, εί-
ναι ένα από τα στοιχεία που πραγματικά
απόλαυσα. Όπως προφανώς γίνεται αντι-
ληπτό, το Goin’ Downtown είναι ένα από
τα πιο «ενήλικα» adventure games που κυ-
κλοφορούν. Τόσο η κεντρική σεναριακή
ιδέα του όσο και κάποιοι χαρακτήρες, κα-
θώς και η γλώσσα που χρησιμοποιείται
εντός του παιχνιδιού σε μερικές περιπτώ-
σεις, υποδηλώνουν κάτι τέτοιο. Αυτό
ασφαλώς μόνο αρνητικό δεν κρίνεται, κα-
θώς καλά και άγια τα χιουμοριστικά/χαρι-
τωμένα/μεταφυσικά/παραμυθένια παιχνί-
δια, αλλά πού και πού χρειαζόμαστε κάτι
ρεαλιστικό και σοβαρό, που απλόχερα
προσφέρεται στον παρόντα τίτλο.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, κάτι που
σπάνια συναντάμε είναι η δυνατότητα
εναλλαγής μεταξύ ημέρας και νύχτας και
το προχώρημα του χρόνου με αυτόν τον
τρόπο. Το εν λόγω στοιχείο, πέραν της
ομορφιάς που προσφέρει, καθώς βλέπου-
με τις διάφορες τοποθεσίες τόσο με φως
όσο και όταν αυτό πέφτει, έχει και πρα-
κτικό λόγο ύπαρξης. Έτσι, λοιπόν, η Is-
abel βρίσκεται στο αστυνομικό τμήμα μό-
νο τη νύχτα, ενώ αντίθετα ο Edward κατά
τη διάρκεια της ημέρας. Στην περίπτωση
που θα κανονίσει ο Jake ένα ραντεβού
για το βράδυ της επομένης ημέρας, θα
πρέπει να προχωρήσουμε το χρόνο. Τέ-
λος, ορισμένες τοποθεσίες, όπως το πα-
νεπιστήμιο, είναι προσβάσιμες μόνο κατά
τη διάρκεια της νύχτας.
Στο πανεπιστήμιο βρίσκεται η συσκευή
με το όνομα CIS, που είναι τα αρχικά των
λέξεων Crime Investigation Simulator και
αποτελεί ένα από τα βασικότερα στοιχεία
του Goin’ Downtown. Τι είναι αυτή η συ-
σκευή; Ένας προσομοιωτής πραγματικό-
τητας, μέσω του οποίου μπορεί κάποιος
να γυρίσει πίσω στο χρόνο και να πα-
ρακολουθήσει την εξέλιξη των γεγο-
νότων ως απλός παρατηρητής και
μόνο και χωρίς να μπορεί να αλλά-
ξει ριζικά την πορεία τους. Εννοεί-
ται ότι η συσκευή χρησιμοποιείται
αποκλειστικά και μόνο από την
Αστυνομία για σκοπούς έρευνας
και η ύπαρξή της δεν είναι ευρύ-
τερα γνωστή. Θα έρθει η στιγμή
που ο Jake θα πρέπει να ψάξει
να βρει τρόπο να χρησιμοποιή-
σει –παράτυπα– τον CIS και να
πάει πίσω στο χρόνο, ώστε να
ανακαλύψει τι είχε προηγηθεί
της γνωριμίας του με τη Rose
και συνέβαλε στη συγκεκριμένη
τροπή των γεγονότων. Ασφαλώς
PC Master
92
Ο κόσμος μέσα από τον CIS.
O Franzy θα βοηθήσει τον Jake, όντας παλιοί
γνωστοί.
Οι φρουροί πρέπει να εξουδετερωθούν.