121
PC Master
λογή στοιχείων από τους επικίνδυνους
δρόμους του Σαν Φρανσίσκο οδηγεί τον
Tex έως τον Κόκκινο Πλανήτη. Όπως συμ-
βαίνει και με αρκετούς άλλους τίτλους της
Access, o τεχνικός τομέας είναι αυτός που
ξεχωρίζει, με τη χρήση εικόνων από πραγ-
ματικούς ηθοποιούς και το άκουσμα ψη-
φιοποιημένων φωνών και ήχων.
ultiMa: Worlds of
adventure 2: Martian
dreaMs
ΕΙΔΟΣ:
rPG
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:
origin
ΕΤΟΣ:
1991
Στη σκιά των γνωστών role playing γιγά-
ντων, Ultima, αναπτύχθηκε μία «υποσειρά»
δύο παιχνιδιών που χρησιμοποιούν τη μη-
χανή του Ultima VI και έχουν ως πρωταγω-
νιστή το θρυλικό Avatar. Από εκεί και πέρα,
δεν συνδέονται με την κύρια ιστορία του
ήρωα ούτε εκτυλίσσονται στη μαγευτική
Britannia. Συγκεκριμένα, το παρόν δεύτερο
μέρος βρίσκει τον πρωταγωνιστή μας να
εξερευνά τα μυστικά των χωροχρονικών
ταξιδιών και, τελικά, να καταλήγει στον
Άρη, όπου έρχεται σε επαφή με τον εκεί
πολιτισμό. Παρά την πρωτοτυπία του και
αυτός ο τίτλος δεν είχε μεγάλη απήχηση,
με συνέπεια το όλο εγχείρημα να μη συνε-
χιστεί.
the JourneyMan ProJect
ΕΙΔΟΣ:
adventure
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:
Presto stu-
dios
ΕΤΟΣ:
1993
Ενώ η ανθρωπότητα του 2318 είναι κο-
ντά στη σύναψη ειρήνης με έναν εξωγήινο
πολιτισμό, κάποιος παρεμβαίνει στο χωρο-
χρονικό συνεχές με κίνδυνο η συμπαντική
ιστορία να παραλλαχθεί τραγικά. Δουλειά
μας είναι να αποτρέψουμε αυτήν την εξέ-
λιξη και να επαναφέρουμε την ομαλότητα.
Ένα καλούτσικο adventure πρώτου προ-
σώπου, που η κακή μεταφορά του στο PC
από τα Macintosh όπου εμφανίστηκε για
πρώτη φορά, ήταν αυτό που το καταδίκα-
σε. Δύο χρόνια μετά, η «turbo» έκδοση του
τίτλου προσπάθησε να αποκαταστήσει την
«αδικία» και παρ’ όλο που το κατάφερε σε
μεγάλο βαθμό, το παιχνίδι ήταν πια «καμέ-
νο χαρτί».
dooM
ΕΙΔΟΣ:
fPs
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:
id software
ΕΤΟΣ:
1993
Ακούτε αυτό τον ήχο σαν αλυσοπρίονο;
Είναι τα κόκαλα του Doom που τρίζουν μέ-
σα από τα καζάνια της κόλασης με την
τροπή που έχουν πάρει τα FPS! Το θρυλικό
αυτό παιχνίδι συνέβαλε στη διαμόρφωση
του gaming στερεώματος, προσφέροντας
ένα αστείρευτο ποτάμι αδρεναλίνης. Διέ-
θετε πληθώρα εχθρών και όπλων που σπά-
νια συναντάμε σήμερα, ενώ ο σχεδιασμός
των levels παραμένει εντυπωσιακός παρά
τις περιορισμένες δυνατότητες της τότε
μηχανής γραφικών. Ο «πατέρας» των FPS
(«παππούς» είναι το Wolfenstein 3D) έχει
ακόμη να μας διδάξει πολλά! Είθε το τέ-
ταρτο μέρος της σειράς, όταν με το καλό
βγει, να βάλει τάξη στο χώρο.
descent
ΕΙΔΟΣ:
fPs
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:
Parallax software
ΕΤΟΣ:
1995
Διάφορα αχανή ορυχεία στο ηλιακό σύ-
στημά μας καταλαμβάνονται από έναν ιό
και η μόνη λύση είναι η καταστροφή τους.
Με το σκάφος μας πετάμε στο εσωτερικό
τους, προσβάλλουμε τον αντιδραστήρα
τους και έπειτα φεύγουμε προτού ανατινα-
χθούν τα πάντα. Ένα τεχνολογικά εξελιγ-
μένο προϊόν, που εκτός από την κίνηση
προς κάθε κατεύθυνση, επέτρεπε και την
περιστροφή γύρω από τον άξονά μας. Η
οπτική που χρησιμοποιούσε, αποδείχθηκε,
τελικά, ευχή αλλά και κατάρα, αφού το
κοινό είχε μόλις εξοικειωθεί με τα FPS που
πάταγαν σε «στέρεα βάση». Πολλοί που
έχασαν το έδαφος κάτω από τα πόδια
τους, βρήκαν το εν λόγω παιχνίδι «ζαλιστι-
κό» και «μπερδευτικό».
dark colony
ΕΙΔΟΣ:
rts
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:
alternative reality
ΕΤΟΣ:
1997
Ένα όνειρο αιώνων γίνεται πραγματικό-
τητα: Η ανθρωπότητα επιτέλους φτάνει
στον Άρη, με σκοπό να τον εποικήσει. Οι
«ντόπιοι», όμως, δεν βλέπουν με καλό
μάτι αυτή την προοπτική. Αυτό το RTS
επιστημονικής φαντασίας παρέχει μία
campaign για κάθε στρατόπεδο, η οποία
κρίνει τη μοίρα του πλανήτη. Κύριο αρνη-
τικό του τίτλου είναι η φτωχή gameplay
σχεδίαση, με τις δύο παρατάξεις να δια-
φέρουν κυρίως εμφανισιακά και όχι στον
τρόπο παιξίματος. Έναν χρόνο μετά κυ-
κλοφόρησε το συμπληρωματικό The
Council Wars, με νέες αποστολές και βελ-
τιώσεις. Εκείνο το έτος, όμως, εμφανίστη-
κε και το StarCraft και η συνέχεια είναι
γνωστή.
Μίνι αφιερώματα σε οικογένειες παιχνιδιών
MARTIAN MEMORANDUM
DOOM
DESCENT
DARK COLONY
ULTIMA: WORLDS
OF ADVENTURE 2:
MARTIAN DREAMS
THE JOURNEYMAN
PROJECT