137
PC Master
studio και αυτό είναι το μόνο το οποίο
προσφέρουν σε μεγάλο βαθμό.
Omen:
Λες «τεχνολογία», λες και είναι
κάτι το ευτελές/εύκολο/αυτονόητο, ενώ
δεν είναι καθόλου.
Manos426f:
Κατά τα άλλα, έχουν πολλά
δείγματα ότι από ιδέες, έμπνευση και
ΓΝΩΣΗ του χώρου, έχουν ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ.
Sephir:
Δεν έχουν μεσάνυχτα, απλά
βλέπουν ότι οι ιδέες τους δεν «περνάνε»
αν δεν είναι shooter, action/RPG.
Manos426f:
Αν η πρόοδος στο gaming
είναι τα ετήσια CoD και Battlefield, χίλιες
φορές να μείνουμε στάσιμοι. Διάβαζα σχό-
λια για το BF3. Ξέρετε κάτι; ΠΑΝΤΟΥ διάβα-
ζα για τα «ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ» γραφικά του. Προσω-
πικά δεν μου φτάνει.
Omen:
Πάντως, αν παραμείνει έτσι η κα-
τάσταση, θα έχει δουλειά αρκετός «ανε-
ξάρτητος» κόσμος.
Manos426f:
Και θα πω και κάτι άλλο: εί-
δη που σταματήσανε να βγαίνουν, συντη-
ρούνται από τα indies.
Admiral:
Έτσι ακριβώς Μάνο.
Manos426f:
Με τη σημερινή λογική,
ΚΑΝΕΝΑ σχεδόν από τα παιχνίδια των 16-
bit υπολογιστών δεν θα είχε βγει, γιατί άλ-
λαξε η νοοτροπία του κοινού και θέλει δυ-
στυχώς άλλα πράγματα. Έτσι το μάθανε,
το πετύχανε και τώρα απλά πουλάνε κάθε
χρόνο.
Admiral:
Μήπως, όμως, η κατάσταση
αυτή είναι τεχνητή; Δηλαδή, π.χ., αν δεν
κυκλοφορήσει ένα turn-based X-COM, πώς
θα ξέρουμε αν θα πουλούσε; Έχουμε πρό-
σφατο παράδειγμα το Dragon Age: Origins
που πούλησε πολύ καλά, αν και ήταν old-
school RPG.
Manos426f:
Kι εγώ έχω το ερώτημα αυ-
τό. Κρίνοντας όμως από τις πωλήσεις των
HD Monkey Island 1 και 2, είδα ότι ευτυχώς
υπάρχει κοινό ακόμη που θέλει ποιότητα.
Omen:
Nαι, αλλά την αγελάδα των MIs
τη σκίσαμε, προτιμώ τα παλιά kthxbye!
Admiral:
Οι εταιρίες θα πρέπει να κατα-
λάβουν ότι υπάρχουν και άλλες διαβαθμί-
σεις μεταξύ του «triple A» και του «indie».
Sephir:
Kάποιοι Κλίφηδες διαφωνούν.
Admiral:
Tο ξέρω. Αλλος $%#%# και
αυτός.
Manos426f:
Καλά κάνουν και τη σκί-
ζουν, τουλάχιστον προσφέρανε κάτι πο-
λύ-πολύ καλό.
Omen:
Ας βγάλει τώρα κά-
ποιο ανεξάρτητο αγόρι έναν τίτλο ισάξιο
του Monkey Island να το παραδεχτώ.
Manos426f:
Θα πω κάτι ακόμη. Αν
χλευάζουμε τους indie δημιουργούς, πώς
περιμένουμε να στελεχωθούν τα μεγάλα
studios από ικανά μέλη, με όρεξη και
γνώση του χώρου; Μια ζωή οι χαρτογιακά-
δες θα μένουν.
Omen:
Δεν υπάρχουν ταλέντα τώρα,
δηλαδή; Απαισιόδοξο σε βρίσκω.
Manos426f:
Μα αυτό λέω. Υπάρχουν.
Sephir:
Ναι, το θέμα είναι ότι τα ταλέ-
ντα αυτά των indies, χαραμίζονται σε με-
γάλες εταιρίες, γιατί τους επιβάλουν τι θα
φτιάξουν. Κοινώς το XCOM FPS.
Omen:
Γι’ αυτό πρέπει να «νιώσουν» κά-
ποτε τα μεγάλα studios... αλλά είναι και
οικονομικό (ή κυρίως οικονομικό) το θέμα.
Manos426f:
Γιώργο, αυτό που είπες εί-
ναι σοβαρό. ΘΕΛΩ να πιστεύω ότι οι πε-
ρισσότεροι ικανοί δημιουργοί δεν είναι σε
τέτοια θέση.
Sephir:
Εγώ πιστεύω ότι είναι... κάθε
τόσο βλέπουμε ότι ο τάδε έφυγε από την
μεγάλη δείνα εταιρία γιατί δεν ήταν ελεύ-
θερος να δημιουργήσει.
Manos426f:
...αλλά εκτός των μεγάλων
studios, όπου μπορούν να φτιάξουν το
καλύτερο δυνατό με το budget που δια-
θέτουν. OK, ο Gilbert γιατί δεν φτιάχνει
ένα ΚΑΛΟ adv;
Sephir:
Ισως γιατί δεν βρίσκει Publisher
να το κυκλοφορήσει;
Manos426f:
Ας το δώσει μέσω net.
Admiral:
Γιατί η νοοτροπία στον
Publisher είναι «πρέπει να πουλήσουμε
τουλάχιστον 2 εκ. αντίτυπα, αλλιώς
άστο».
Manos426f:
Προσωπικά πιστεύω ότι ο
Gilbert είναι πανάξιος δημιουργός, ΑΛΛΑ
το χειρότερο παράδειγμα ανθρώπου που
δε ξέρει να δημιουργεί όταν και εκεί που
πρέπει, μακριά δηλαδή από τη θαλπωρή
και τη σιγουριά μιας μεγάλης εταιρίας.
Admiral:
Ρε ’σεις και ο Molyneux είναι
διάνοια, αλλά τον έχουν καταντήσει καρι-
κατούρα.Να προσθέσω το εξής: Τα κινη-
ματογραφικά στούντιο του Χόλιγουντ δε
βγάζουν μόνο blockbusters. Βγάζουν και
κομεντί, θρίλερ, dramas κ.λπ. Γιατί δεν
κάνουν το ίδιο και οι game publishers;
Manos426f:
Οι action movies δεν είναι
πολύ περισσότερες σε αναλογία όμως;
Sephir:
Όχι, δεν νομίζω. Πάντως συνέ-
χεια βλέπουμε το τρίπτυχο: blockbuster
action, χαζοκομεντί με το λευκό εξώφυλ-
λο και τους πρωταγωνιστές σε «αστείες»
πόζες και θρίλερ.
Admiral:
Δεν ξέρω για να πω την αλή-
θεια. Απλώς το Χόλιγουντ κλιμακώνει το
κάθε project, ανάλογα με το προσδοκώ-
μενο κοινό.
Manos426f:
Νομίζω ότι κι εκεί το ίδιο
ισχύει. Το κοινό έγινε αυτό που θέλουν οι
εταιρείες. Αλλιώς ΠΟΛΛΕΣ από τις ταινίες
που βγαίνουν, δε θα τολμούσαν να
βγουν.
Omen:
Και στα κινηματογραφικά έργα
πάντως, καμία πεντάρα ιδέες για σενάριο
παίζουν. Nα ρωτήσω εγώ αυτό που ήθε-
λα; Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ΑΑΑ και
Indie τίτλος της τρέχουσας περιόδου;
Cyberguy:
Εύκολο. ΑΑΑ: Warhammer
Space Marine, Indie... λευκό.
Manos426f:
Black Mirror 3-Gemini Rue.
Omen:
Ευκολάκι για μένα: Witcher 2
και Gemini Rue.
Admiral:
Για ποια χρονική περίοδο μι-
λάμε; Τον τελευταίο χρόνο ας πούμε;
Omen:
Την τρέχουσα περίοδο. Πες ένα
χρόνο.
Admiral:
Εύκολο. AAA: Fallout New
Vegas. Indie: Amnesia.
Sephir:
Έναν χρόνο; ΑΑΑ: Assassin's
Creed: Brotherhood, Indie: Bastion. Λοι-
πόν, that’s all folks γι’ αυτόν το μήνα, στο
επανιδείν τον επόμενο!
PC
Το Gemini Rue ξεπερνά πολύ εύκολα πολλά σύγχρονα adventures.
Κάποια indie πάντως μπορεί να διαρκέσουν πάνω από 30 ώρες...