NIΨΟΝ
του Xρήστου I. «Kuv» Kουβόπουλου
kouvopoulos@compupress.gr
E
να από τα μεγάλα κακά της πρόσφατης μετακό-
μισής μου, εξαιρώντας τρία σπασμένα κάδρα,
αρκετά σπασμένα ποτήρια και μία «σπασμένη»,
από το κουβάλημα, μέση, είναι η καθυστέρηση στη με-
ταφορά της σύνδεσης (τηλέφωνο/broadband). Φυσικά
και μπορώ να ζήσω χωρίς Ιnternet, δεν φρικάρω:
Απλώς ήταν περίοδος που, συμπτωματικά έπαιζα on-
line τίτλους ή, έστω, games που χρειάζονται on-line
confirmation. Αναγκαστικά λοιπόν, έψαχνα στη βιβλιο-
θήκη μου να βρω κάποιο game που να μη χρειάζεται
σύνδεση, να είχε κυκλοφορήσει σε καλή μορφή (γιατί
δεν θα μπορούσα να κατεβάσω patch), να μην το είχα
παίξει (έστω πρόσφατα) και να είχα όρεξη να ασχολη-
θώ μαζί του.
Πρέπει να έχω ξεπεράσει πλέον τα 1.000 PC games
στη συλλογή μου κι όμως, τίποτα δεν μου έκανε «κλικ».
Το κάρμα και οι δυνάμεις του σύμπαντος συνωμότη-
σαν για μία ακόμη φορά, όταν το επόμενο πρωί διάβαζα
το εξής μήνυμα από το MSN:«Έχει μερικές καλές προ-
σφορές στο GOG.COM ξέρεις. Δίνουν το Broken Sword
και το Ultima IV, ρε! Θυμάσαι που λιώναμε, πιτσιρίκια;»,
είπε ο ξάδερφος που ξέρω από μωρό.
Αν θυμάμαι, λέει…
Tότε, όμως, ήμασταν πιτσιρίκια, το παιχνίδι πειρατικό
και δεν υπήρχε καμία βοήθεια από πουθενά. Το Ultima
IV αν δεν το ξέρετε μάλιστα, είναι ένα από τα RPG της
περιόδου που, για να αποθαρρύνουν την πειρατεία,
χρησιμοποιούσαν έντονα το manual στους μηχανισμούς
του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, τα ξόρκια θέλουν το
σωστό συνδυασμό συστατικών, αλλά οι «συνταγές»
αναγράφονται μόνο στο manual. Τώρα πατάς ένα «Ulti-
ma IV spells» και έχεις (μισό λεπτό να δω) 58.800.000
αποτελέσματα. Τότε ήταν 1987 κι απλώς έλιωνες στο
trial & error μήπως πετύχεις τίποτα. Αντίστοιχα, το παι-
χνίδι είχε κι άλλους τέτοιους μηχανισμούς και πραγμα-
τικά απορώ με την επιμονή μας τότε, καθώς θυμάμαι
ότι είχα προχωρήσει αρκετά στο παιχνίδι. Το εντυπωσια-
κό είναι ότι χρειάστηκε να φτάσει 2011, η εποχή του
εξαντλητικού documentation για να καταλάβω τον αλ-
γόριθμο που ορίζει την εμφάνιση των moongates (πύ-
λες τηλεμεταφοράς μεταξύ απομακρυσμένων πόλεων).
Τότε μου φαινόταν ακαταλαβίστικο το μοτίβο εμφάνι-
σής τους, αλλά υπάρχει ένας συσχετισμός που βασίζε-
ται στις φάσεις των δύο φεγγαριών. Χαμπάρι δεν είχα
πάρει. 24 χρόνια μετά, ο θαυμασμός μου γι’ αυτό το
ηθοπλαστικό δημιούργημα που ήταν τόσο «μπροστά»
για την εποχή του, μεγάλωσε ακόμη περισσότερο.
To Ultima IV, βέβαια, σε έχει στο τρέξιμο: Πρέπει να
αριστεύσεις στις 8 αρετές, αφού βρεις το shrine καθε-
μίας κι έχεις το rune για να μπεις και το mantra για να
προσευχηθείς. Μετά να βρεις τους υπόλοιπους 7 com-
panions, να ψάξεις στα dungeons για 8 χρωματιστές πέ-
τρες για να φτιάξεις το τριπλό κλειδί, να βρεις τις τρεις
μαγικές συλλαβές για το σύνθημα, να βρεις τρία αντι-
κείμενα από τα οποία πηγάζουν οι αρετές (Candle,
Book και Bell) και να βρεις τη λύση του τελικού γρίφου.
Και στο τέλος υπάρχει ένα ανελέητο dungeon, 8 επίπε-
δα με γρίφους και ψάξιμο. Και δεν ανέφερα ότι δεν
μπορείς να κάνεις Save όταν είσαι σε Dungeon (γενικώς
το μόνο Save που υπάρχει, είναι το Save & Quit). Κι αυ-
τό είναι το βασικό μόνο quest. Όμως δεν το είχα τερμα-
τίσει: Από ένα σημείο και μετά, απλώς δεν γινόταν χω-
ρίς τα στοιχεία του manual (ενώ έχω την εντύπωση ότι
σε κάποια dungeons η κόπια που είχαμε κολλούσε).
Τα υπόλοιπα, λοιπόν, τα φαντάζεστε: Κατέβασα το
game και βρέθηκα για άλλη μία φορά με σημειώσεις,
χαρτάκια και πρόχειρους χάρτες πάνω στο γραφείο να
παλεύω με τις προκλήσεις αυτού του παλιού φίλου.
85.761 turns αργότερα, τα είχα καταφέρει… αλλά τερ-
ματίζοντας αυτό το παιχνίδι, πλέον, μπορώ να πω ότι
αυτό ήταν πραγματικά που «νίκησε».
PC
ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ
ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ
PC Master
24
ΚΑΛΛΙΟ ΑΡΓΑ ΠΑΡΑ ΠΟΤΕ
Κάποια games τερματίζονται γρήγορα, κάποια αργούν και κάποια δεν
τελειώνουν ποτέ. Σίγουρα θα έχετε κάποιο που σας βασάνισε πολύ να το
τερματίσετε και να σας πήρε μέρες, εβδομάδες ή και μήνες. Στις 10 Οκτωβρίου
2011, τερμάτισα ένα παιχνίδι που μου πήρε, λίγο-πολύ, 24 χρόνια.
Κοτζάμ μαντράχαλος, μόνο που δεν έκλαψα όταν είδα αυτή την οθόνη!