οι πόρτες κλείνουν. Πρέπει να βοηθήσω τους φρουρούς και αυτή
είναι η πρώτη αληθινή μάχη όπου δοκιμάζω τις επιθέσεις του
βαρβάρου. Εδώ είναι και το σημείο όπου βλέπω για πρώτη φορά
το Kill Bonus: Επειδή σκότωσα γρήγορα αρκετούς εχθρούς, εμ-
φανίζεται ένα μήνυμα: «ΝΕW RECORD. MASSACRE! 10 ENEMIES
KILLED, 25 XP BONUS.» To Kill Bonus είναι ένας μηχανισμός που
θα σας συνοδεύει σε όλο το παιχνίδι: Για όσο περισσότερους
εχθρούς σκοτώνετε και όσο πιο γρήγορα, παίρνετε από ένα μι-
κρό experience bonus.
Στην πρώτη μάχη είδα επίσης τα Health Orbs: Κάθε εχθρός εί-
ναι πιθανό να αφήσει, όταν πεθάνει, μία κόκκινη σφαίρα, η οποία
σας δίνει health αν περάσετε κοντά της. Το σύστημα με τα
Health Orbs, αν και διαφέρει από την κλασική συνταγή με τα po-
tions του Diablo, δουλεύει περίφημα. Σημειώστε ότι υπάρχουν
Healing Potions και πάντα υπάρχει στη ζώνη το Shortcut: Απλώς,
επειδή έχουν μεγάλο cooldown (ένα κάθε 30 δευτερόλεπτα),
δεν μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε συνέχεια και αποτελούν πε-
ρισσότερο λύση ανάγκης. Αργότερα θα βρούμε και δύο ακόμη
τύπους potions (επιθετικά και αμυντικά buffs). Κάποια χρυσά νο-
μίσματα που έπεσαν από τους εχθρούς, μαζεύονται αυτόματα,
αρκεί να περάσω από πάνω τους. Hδονή. Μπαίνοντας στο New
Tristram, βλέπω γνώριμα πράγματα, όπως το πρώτο Waypoint
μου και το Stash, ενώ υπάρχουν διάφοροι χωρικοί που μιλάνε και
φορτώνουν πτώματα για κάψιμο. Εγώ, όμως, πηγαίνω στο Inn
όπου με περιμένει η Leah, για να μάθω περισσότερα.
Η Leah, τελικά, είναι ανιψιά του Deckard Cain! Όταν έπεσε το
αστέρι, ο Cain παγιδεύτηκε πιο βαθιά στον Καθεδρικό. Η Leah επέ-
στρεψε για να μαζέψει ενισχύσεις, αλλά το χωριό δέχεται πολλές
επιθέσεις από Undead (μάλιστα ο διάλογος με τη Leah διακόπτε-
ται και από μία αιφνιδιαστική επίθεση). Θα πρέπει να βοηθήσουμε
το χωριό να πάρει ανάσες: Ο Λοχαγός μού δίνει ως αποστολή να
σκοτώσω τη Wretched Queen στο γειτονικό Καθεδρικό, όπου γεν-
νά τα Undead, και, προαιρετικά, τρεις Wretched Mothers.
Βγαίνοντας έξω από το χωριό, σκοτώνω την πρώτη Mother
(που φαίνεται με ping στον mini map). Μόλις το άψυχο κορμί της
σωριαστεί, κάτω δεξιά εμφανίζεται ένα εικονίδιο με την ένδειξη
New Lore: Πατώντας το, αρχίζει να ακούγεται ένα ηχογραφημέ-
νο μήνυμα που δίνει κάποιες πληροφορίες για το νέο τέρας. Αυ-
τός ο μηχανισμός ενεργοποιείται κάθε φορά που συναντάτε ένα
νέο τέρας και προαιρετικά θα μπορείτε να ακούτε μία περιγραφή
από κάποιον σοφό, ιστορικό ή φυσιοδίφη, καθώς και κάποια εν-
διαφέροντα στοιχεία για το νέο αντίπαλο. Αν πάλι δεν θέλετε,
δεν πατάτε το πλήκτρο. Η δράση, όμως, δεν διακόπτεται ούτε
πρέπει να διαβάζετε κείμενο: Αυτή η τεχνοτροπία είναι πολύ
έντονη στο παιχνίδι και θα τη δούμε ξανά αργότερα.
Μετά τη μάχη, παίρνω και το πρώτο επίπεδο: Πόντοι και στατι-
στικά αυξάνονται αυτόματα μόνα τους, ενώ το παιχνίδι με ενη-
μερώνει ότι ξεκλείδωσα μία νέα επίθεση, το Hammer of the An-
cients. Kι εδώ αρχίζουν τα άσχημα…
ΞΕΚΛΕΙΔΩΜΕΝΟ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Πατώντας το πλήκτρο S, πηγαίνω στην οθόνη με τα skills,
όπου μαθαίνω ότι το Hammer of the Ancients είναι μία εντυπω-
σιακή επίθεση, ένα Fury Spender: Κοστίζει 20 Fury, αλλά κάνει
ζημιά στην περιοχή γύρω μου. Μαθαίνω, όμως, δυστυχώς, ότι
έχω συγκεκριμένα slots ενεργών skills ανά πάσα στιγμή. Και,
ακόμη χειρότερα, μαθαίνω ότι αυτός ο αριθμός είναι ακόμα
«δύο». Με άλλα λόγια, έχω το Bash, έχω το Shout, έχω το Ham-
mer… αλλά ενεργά και διαθέσιμα μπορώ να έχω μόνο δύο από
αυτά. Το επόμενο Active Skill Slot θα ανοίξει στο 6ο level… αλ-
λά, βέβαια, μέχρι τότε θα έχουν ξεκλειδώσει άλλα πέντε με έξι
skills και θα πρέπει πάλι να κάνω επιλογή. Αν θέλω να αλλάξω
τα ενεργά και διαθέσιμα skills, πρέπει να μπω πάλι στο Skill
Screen και να ορίσω ποια θα είναι αυτά. Ένα ακόμη slot θα ανοί-
ξει στο επίπεδο 12, ένα στο 18 κι ένα στο 24, όπου θα έχω πια το
μέγιστο των έξι διαθέσιμων skills.
Όπως έχετε καταλάβει, δεν με ενθουσιάζει αυτός ο μηχανι-
σμός. Όταν «ξεκλειδώνει» ένα νέο skill, θέλω να μπορώ να το
χρησιμοποιήσω. Επίσης, μου κάνει εντύπωση γιατί αυτός ο περιο-
ρισμός πάει κόντρα στην νοοτροπία της Blizzard που γεμίζει το
παιχνίδι με βοηθήματα και εξυπηρετικά, φιλικά πράγματα. Φα-
ντάζομαι πως αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί από μία πρόφαση
τύπου «για περισσότερο στρατηγικό βάθος», αφού πρέπει να σκε-
φτείς ποια Active θα έχεις ενεργά, ποια θα θυσιάσεις, ποια είναι
πιο χρήσιμα στην περιοχή και την ομάδα. Αλλά παραμένει περιο-
ρισμός σε ένα παιχνίδι που είναι κατά τα άλλα φιλικό, άμεσο,
γρήγορο και γενναιόδωρο.
Το Shout δεν βοηθά σε κάτι, οπότε βάζω το Bash στο αρι-
55
PC Master
Φτάνοντας στο New Tristram. Υπάρχει έντονο πρόβλημα με τα Undead
της περιοχής.
Το Skill Screen με τις τρεις ομάδες των skills, τα έξι Active Slots και τα
τρία Passive Slots.