διαφορετικού μέλους της οικογένειας των
Griffins. Μπορείτε να παίξετε τις
campaigns με οποιαδήποτε σειρά θέλετε,
ενώ η ολοκλήρωση ενός εκ των κεφαλαί-
ων θα ξεκλειδώσει την έβδομη και τελευ-
ταία campaign, που λειτουργεί ως ο επίλο-
γος της ιστορίας. Η κλιμάκωση της ιστορίας
γίνεται ομαλά, όμως, ένα σημείο που θα
μπορούσε να είχε προσεχθεί περισσότερο,
είναι η αναφορά πολλών ονομάτων στα
αρχικά στάδια της campaign, με αποτέλε-
σμα ο νέος παίκτης να μπερδεύεται και να
δυσκολεύεται για λίγο να παρακολουθήσει
τα γεγονότα. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού
φαίνεται να έχουν επηρεαστεί αρκετά από
το King’s Bounty σε ορισμένα σημεία, για
παράδειγμα, στην εισαγωγή πολλαπλών
side quests σε κάθε σενάριο και στις ενδια-
φέρουσες boss battles σε κομβικά σημεία
της campaign. Παρ’ όλο που αυτά τα χαρα-
κτηριστικά έγιναν αρχικά δεκτά με κάποια
καχυποψία από τους φανατικούς της σει-
ράς, η ενσωμάτωσή τους στη βασική φόρ-
μουλα των Heroes έχει γίνει επιτυχημένα
και το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται θετικό,
καθώς εξυπηρετεί στον εμπλουτισμό και
στην προσθήκη ποικιλίας στο gameplay.
Έκαστος εκ των πέντε αδελφών Griffin
ηγείται της δικής του παράταξης, η οποία
είναι εντελώς διαφορετική από τις υπόλοι-
πες τόσο σε εικαστικό (στο σχεδιασμό της
πόλης και των μονάδων) όσο και σε πρα-
κτικό επίπεδο. Η παρεχόμενη ποικιλία είναι
αξιοθαύμαστη, με κάθε παράταξη να δια-
θέτει τις δικές της ξεχωριστές μονάδες με
τα δικά τους abilities, ενώ οι φανατικοί
οπαδοί της σειράς θα βρουν πολλές και-
νούργιες μονάδες για να εξαπολύσουν
εναντίον των αντιπάλων τους. Η στρατηγι-
κή που θα πρέπει να ακολουθήσετε σε μία
παράταξη, εξαρτάται από το προσωπικό
στυλ σας και τις επιλογές που θα κάνετε
στην ανάπτυξη του χαρακτήρα σας, όμως,
οφείλετε να λάβετε υπόψη τα γενικότερα
χαρακτηριστικά της παράταξης και το βέλ-
τιστο τρόπο χρήσης κάθε μονάδας, αν θέ-
λετε να ολοκληρώνετε τις μάχες με τις μι-
κρότερες δυνατές απώλειες. Οι τέσσερις
από τις πέντε υπάρχουσες παρατάξεις είναι
ήδη γνωστές από τα προηγούμενα παιχνί-
δια της σειράς: Haven (οι «καλοί» της υπό-
θεσης), Inferno (δαίμονες), Necropolis
(undead) και Stronghold (barbarians–orcs).
Η εντελώς καινούργια παράταξη ονομάζε-
ται Sanctuary, διαθέτει κατά βάση μονάδες
που έχουν στενή σχέση με το στοιχείο του
νερού και θυμίζει ασιατικές κουλτούρες
στο γενικότερο σχεδιασμό των γραφικών,
χωρίς, όμως, να μοιάζει παράταιρη με τις
υπόλοιπες. Κρίνοντας συνολικά το διαθέσι-
μο περιεχόμενο του Heroes VI, έμεινα από-
λυτα ικανοποιημένος τόσο από τη συνολι-
κή διάρκεια της campaign (τουλάχιστον
25–40 ώρες αναλόγως του ρυθμού με τον
οποίο παίζετε) όσο και από τα παρεχόμενα
game modes: Custom games για να παίξε-
τε μεμονωμένους χάρτες, hot seat
multiplayer (στον ίδιο υπολογιστή),
Internet multiplayer, map editor και άφθο-
να options, ώστε να φέρετε το παιχνίδι στα
μέτρα σας. Ακόμη και η γενική ρύθμιση του
επιπέδου δυσκολίας μπορεί να προσαρμο-
στεί περαιτέρω, ώστε να ρυθμίσετε τις δια-
θέσιμες αρχικές resources, την επιθετικό-
τητα του υπολογιστή, τη δύναμη των τερά-
των και διάφορες άλλες παραμέτρους. Μά-
λιστα, με ανακούφιση διαπίστωσα ότι το
Heroes VI δεν χρησιμοποιεί το always on
σύστημα DRM της Ubisoft, οπότε μπορείτε
να παίξετε άνετα off–line. Αυτή τη φορά η
εταιρεία επέλεξε να δώσει κίνητρα στους
παίκτες για να βρίσκονται on–line μέσω του
Conflux, ενός community που παρέχει εύ-
κολη πρόσβαση σε επιπλέον περιεχόμενο,
friends lists και multiplayer matches, αλλά
εισάγει και έναν βαθμό «μονιμότητας»,
αφού η πρόοδός σας σε single και
multiplayer καταγράφεται και κερδίζετε
achievements ή επιπλέον abilities για τους
χαρακτήρες σας.
ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Οι θετικές εντυπώσεις επιβεβαιώνονται
ως επί το πλείστον και σε άλλους τομείς,
όπως ο (πολύ καλός) τεχνικός τομέας και
το gameplay, όπου η Black Hole φρόντισε
να αφήσει ανέγγιχτη τη βασική συνταγή
των Heroes, προβαίνοντας, όμως, σε βελ-
τιώσεις όπου κρίθηκε απαραίτητο. Το σύ-
στημα του leveling up έχει ανασχεδιαστεί
και πλέον προσφέρει πολύ περισσότερες
επιλογές στον παίκτη για τη διαμόρφωση
του χαρακτήρα του. Υπάρχουν πολλά δια-
θέσιμα skill trees για κάθε χαρακτήρα, ενώ
προστίθεται για πρώτη φορά στη σειρά και
ένα σύστημα «ηθικής», το λεγόμενο Blood
and Tears, που ξεκλειδώνει επιπλέον
abilities ανάλογα με τις ενέργειές σας κατά
τη διάρκεια της campaign. Για παράδειγμα,
αν δείξετε έλεος σε έναν εχθρό, κερδίζετε
Tears points, αν τον κατασφάξετε, κερδίζε-
τε Blood points. Εκτός των διαφορετικών
παρατάξεων, της μεγάλης ποικιλίας σε μο-
νάδες και abilities, της ύπαρξης πολλών
skill trees για κάθε χαρακτήρα και του
Blood and Tears system, το Heroes VI προ-
σφέρει replaybility που εμπλουτίζει σημα-
ντικά ένα ήδη πλήρες σε αυτόν τον τομέα
παιχνίδι. Παράλληλα, η Black Hole
Entertainment έχει προβεί σε δεκάδες άλ-
λες μικροαλλαγές και τροποποιήσεις, με
σκοπό να περικόψει τα κουραστικά στοι-
χεία των προηγούμενων παιχνιδιών και να
διευκολύνει τον παίκτη.
Δυστυχώς (έπρεπε να το περιμένετε ότι
θα υπάρχει και ένα «δυστυχώς»), ορισμένες
από αυτές τις αλλαγές είναι μάλλον αμφι-
PC Master
82
Ένα νέο στοιχείο στις πολιορκίες είναι η δυνα-
τότητα των απλών μονάδων (και όχι μόνο του
καταπέλτη) να πλήττουν τα τείχη.
Οι cutscenes βασίζονται στη μηχανή γραφι-
κών του παιχνιδιού και επιτυγχάνουν στις
προώθηση του σεναρίου με ενδιαφέροντα
οπτικά τρόπο.
Η δυνατότητα για μετατροπή μίας εχθρικής πόλης έχει ήδη προκαλέσει πολλές συζητήσεις για τη
χρησιμότητά της.