85
PC Master
λογής αντικείμενο που μπορεί να χρησι-
μοποιηθεί αργότερα για crafting (μπατα-
ρίες, καρφιά, καλώδια, τα πάντα!). Στη
συνέχεια, θα μάθετε ότι δύο πράγματα
υπάρχουν σε αφθονία γύρω σας (και κά-
νουν respawn): Ζόμπι και αυτοσχέδια
όπλα. Η πρώτη μάχη γίνεται με ένα τερά-
στιο… κουπί και άτσαλες επιθέσεις. Εδώ
θα μάθετε ότι όσο χτυπάτε αντιπάλους
γεμίζει η μπάρα του Fury. Μόλις γεμίσει
αυτή η μπάρα, μπορείτε με ένα πλήκτρο
να αμολήσετε την υπερ–επίθεση του χα-
ρακτήρα σας για να διαλύσετε αστραπιαία
μπόλικα ζόμπι γύρω σας.
Ο βασικός μηχανισμός της μάχης έχει
ως εξής: Χτυπάτε τα κακά ζόμπι μέχρι να
πεθάνουν! Δεν είναι, όμως, τόσο απλά τα
πράγματα: Κάθε χτύπημα, άλμα και τρέ-
ξιμο που κάνετε, αφαιρεί από το stamina
σας, το οποίο αναπληρώνεται αν καθίσε-
τε ακίνητοι. Οπότε καταλαβαίνετε ότι
υπάρχει μία κάποια στρατηγική στη μάχη:
Δεν μπορείτε να τρέχετε συνέχεια ούτε
να πατάτε κλικ σαν τρελοί για απανωτές
επιθέσεις. Το καλό είναι ότι, αντίστοιχα,
και τα ζόμπι έχουν stamina! Επίσης, είναι
πολύ εύκολο να αφαιρέσετε το stamina
τους με αλλεπάλληλες κλοτσιές: Η κλο-
τσιά (default πλήκτρο «Ε») είναι η μονα-
δική επίθεση που δεν διακόπτεται και
αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των επι-
θέσεών σας. Μόλις αφαιρέσετε αρκετό
stamina από τον αντίπαλο, αυτός θα πέ-
σει κάτω ανυπεράσπιστος και σε αυτό το
σημείο τον αρχίζετε στα… κανονικά χτυ-
πήματα. Ο συνδυασμός «κλοτσιά και με-
τά ξύλο» στην αρχή δεν είναι τόσο σημα-
ντικός, αλλά αργότερα τα πράγματα δυ-
σκολεύουν και θα πρέπει να παίζετε
έτσι. Αν μάλιστα πατήσετε και το Jump
μαζί με την κλοτσιά, κάνετε (ναι, καλά
μαντέψατε) μία εναέρια κλοτσιά που ρί-
χνει οποιοδήποτε ζόμπι στο έδαφος,
έτοιμο να κοπεί σε φέτες. Αργότερα στο
παιχνίδι, βέβαια, τα πράγματα γίνονται
πιο έντονα στη μάχη: Τα ζόμπι κινούνται
γρήγορα και σε μεγαλύτερες ομάδες,
υπάρχουν mini bosses, άλλοι άνθρωποι
επιζήσαντες, εχθρικοί, όμως (και οπλι-
σμένοι με περίστροφα και καραμπίνες)
και άλλα ωραία. Στην αρχή, πάντως, όλα
κυλάνε πιο ήρεμα και το επίπεδο δυσκο-
λίας θα ανέβει βαθμιαία.
«ΓΙΑΤΡΕ, ΕΧΩ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑΣΤΙΚΟ
ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΟΥ»
Το Dead Island παίζει πολύ με quests
και σε κάθε νέο hub που φτάνετε, θα
υπάρχουν κάποιοι που θέλουν κάτι: Να
βρείτε κάποιο χαμένο αντικείμενο, να σώ-
σετε έναν συγγενή, να μαζέψετε προμή-
θειες και τρόφιμα (κάποιες από αυτές τις
αποστολές είναι μάλιστα repeatable). Κα-
θώς το περιβάλλον όπου παίζετε είναι τε-
ράστιο, ο quest tracker αναλαμβάνει να
σας δείχνει με διακεκομμένες γραμμές
στο minimap πού ακριβώς πρέπει να πάτε
για κάθε quest objective – μία σωτήρια
επιλογή. Κάθε quest, φυσικά, δίνει και μία
ανταμοιβή: Χρήματα, experience, αντικεί-
μενα ή η εκμάθηση ενός mod. Το mod εί-
ναι μία «συνταγή» που μαθαίνετε και σας
επιτρέπει να αναβαθμίσετε ένα όπλο ή να
φτιάξετε κάτι αναλώσιμο (θα το δούμε
πιο κάτω αυτά αναλυτικά). Αν και υπάρχει
ένα βασικό σενάριο που προωθείται με τα
βασικά quests, υπάρχουν δεκάδες προαι-
ρετικές αποστολές που δεν σας αφήνουν
ποτέ να βαρεθείτε.
Όπως ανεβαίνετε levels, κερδίζετε και
πόντους που μπορείτε να επενδύσετε
ελεύθερα σε τρία αρκετά προβλεπόμενα
skill trees. Αυτά, απευθύνονται σε διαφο-
ρετικές πτυχές του χαρακτήρα και του
gameplay, με κάποια skills μοναδικά για
κάθε χαρακτήρα και κάποια κοινά σε
όλους: Το πρώτο είναι το Fury skill tree
και επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία
γεμίζει το Fury, αλλά και η αποτελεσματι-
κότητα της υπερ–επίθεσης. Το δεύτερο εί-
ναι το Combat skill tree: Εδώ θα βρείτε
skills που επηρεάζουν γενικότερα την
αποτελεσματικότητά σας στη μάχη, με
αυξήσεις στη ζημιά που κάνετε, στα criti-
cal hits, στην ευστοχία με όπλα και άλλα
«μάχιμα» skills. Τέλος, υπάρχει το αγαπη-
μένο μου Survival skill tree, όπου υπάρ-
χουν χρηστικά utility skills κάθε λογής:
Περισσότερα inventory slots, έξτρα expe-
rience για εχθρούς που σκοτώνετε, η ικα-
νότητα να ξεκλειδώνετε σεντούκια, να
κουβαλάτε περισσότερες σφαίρες, μεγα-
λύτερες πιθανότητες για σπάνια αντικεί-
μενα όταν κάνετε loot κ.λπ.
SHOOTER Ή ACTION;
Συνειδητοποίησα ότι δεν παίζω shooter
όταν έπιασα στα χέρια μου για πρώτη φο-
ρά ένα πιστόλι: Ήταν ένα χαλασμένο πε-
ρίστροφο με πολύ χαμηλά στατιστικά και
μία μόνο σφαίρα. Είχαν περάσει πέντε με
έξι ώρες παιχνιδιού. Ήταν τέτοια η ανυ-
πομονησία μου που πυροβόλησα το πρώ-
το ζόμπι που βρέθηκε μπροστά μου, χωρίς
να με νοιάζει που δεν είχα άλλες σφαί-
ρες. Αμέσως μετά, αναστέναξα θλιμμένα,
πήρα το έμπιστο κουπί στα χέρια μου και
συνέχισα να ανοίγω κεφάλια. Καλώς ή κα-
κώς, είχα επιλέξει το χειρότερο χαρακτή-
ρα για το πρώτο κεφάλαιο, την Purna,
που είναι Firearms Expert (επειδή αρχικά
είχα τη λανθασμένη πεποίθηση ότι θα παί-
ξω καθαρόαιμο shooter): Ολόκληρο το
Από τη μέση του παιχνιδιού και μετά, οι καραμπίνες γίνονται λίγο πιο κοινά όπλα.
Στο δεύτερο Act, πλησιάζοντας την εκκλησία
όπου έχουν ταμπουρωθεί μερικοί επιζήσαντες
του οικισμού.
Δεν το προχώρησα πολύ ακόμα, αλλά μέχρι
στιγμής το λατρεύω. Και ο χάρτης είναι τε-
ράστιος. Σε μία στιγμή απομακρύνθηκα χω-
ρίς ιδιαίτερο λόγο από το χώρο του ξενο-
δοχείου και όταν κατάλαβα πόσο ξέφυγα
και πόσο ακόμη συνεχιζόταν ο χάρτης, αγ-
χώθηκα και γύρισα πίσω. Το co-op είναι
στη λογική του Borderlands, απλώς μονα-
δικό. Άντε να βγει και το Bloodbath Arena
για περισσότερο μακελειό.
–SOAD667
Η ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ
pcmaster.gr/forum
Δεν μπορείτε
να τρέχετε συνέχεια
ούτε να πατάτε κλικ σαν
τρελοί για απανωτές
επιθέσεις.