PC Master
16
T
ο ζήτημα που θα σχολιάσουμε
αυτόν το μήνα είναι η αγορά της
Γερμανίας και το πώς και γιατί
έχει εξελιχθεί, καιρό τώρα, σε
βαρόμετρο κυκλοφορίας διαφό-
ρων adventure games στην υπό-
λοιπη Ευρώπη και την Αμερική.
Όσοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ή
αγνοούν το όλο φαινόμενο, ας θυμίσω με-
ρικούς από τους πιο πρόσφατους τίτλους
που έχουμε δει, το ντεμπούτο των οποίων
έγινε στη Γερμανία. Η λίστα περιλαμβάνει
τα Goin’ downtown, A new beginning,
Black Mirror 3, Edna and Harvey, Gray
matter, Black Mirror 2, Whispered world,
όπως και το αναμενόμενο The book of
unwritten tales. Μια πρώτη απάντηση στο
γιατί επιλέχθηκε η γερμανική, ως αγορά για
να πρωτοκυκλοφορήσουν τα ανωτέρω παι-
χνίδια, δίνει η ίδια η προέλευση των εται-
ρειών. Black Mirror 2 και 3 σχεδιάστηκαν
από την Cranberry Productions, Edna and
Harvey, Whispered world και A new
beginning αποτελούν δουλειές της
Daedalic entertainment, το Goin’
downtown υπήρξε προϊόν της Silver Style
entertainment και το The book of
unwritten tales της King Art. Τι κοινό έχουν
οι παραπάνω τέσσερις εταιρείες; Απλού-
στατα, είναι όλες γερμανικές. Η δε υπεύθυ-
νη εταιρεία κυκλοφορίας του Gray matter,
DTP entertainment, επίσης εδρεύει στη
Γερμανία. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η
Cranberry Productions αποτελεί τέκνο της
και ανήκει σε αυτή. Αν μη τι άλλο, γίνεται
σαφές ότι, αυτή τη στιγμή, η χώρα της Βαυ-
αρίας αποτελεί την κοιτίδα προέλευσης
των παιχνιδιών περιπέτειας. Δεν πρέπει λοι-
πόν σε καμία περίπτωση να μας προξενεί
έκπληξη, ούτε και εντύπωση, η απόφαση
των παραγωγών τους να τα διακινούν αρχι-
κά στην εγχώρια αγορά και στη συνέχεια να
τα προωθούν στο εξωτερικό.
Η πορεία και οι πωλήσεις που θα σημειώ-
σει έκαστος τίτλος, αποβαίνουν καθοριστικά
για την εξαγωγή του σε άλλες χώρες. H πε-
ρίπτωση του παλαιότερου παιχνιδιού Tony
tough 2: A rake’ s progress υπήρξε ενδεικτι-
κή. Σχεδιασμένο, όπως και το πρώτο μέρος,
από τον Ιταλό Stefano Gualeni, κυκλοφόρη-
σε στη Γερμανία το 2006 από την DTP
entertainment, αλλά απέτυχε εμπορικά και
κάθε σκέψη για μετάφραση και μεταγλώττι-
σή του στην αγγλική γλώσσα εγκαταλεί-
φθηκε. Το πρώτο μέρος είχε αποτελέσει μια
ευχάριστη έκπληξη το 2002, αλλά οι Γερμα-
νοί παίκτες αποφάνθηκαν ότι η συνέχειά
του δεν υπήρξε ανάλογη κι έτσι δε πέρασε
ποτέ τα σύνορα, ώστε να σχηματίσουμε κι
εμείς οι υπόλοιποι ιδίαν άποψη.
Η απορία που προκύπτει βέβαια, είναι
πώς και γιατί μία χώρα με πληθυσμό 81
εκατομμυρίων κατοίκων αποδεικνύεται πιο
αξιόπιστη, όσο και καθοριστική για το μέλ-
λον ενός παιχνιδιού, από μία άλλη, τετρα-
πλάσιας περίπου ποσότητας, σαν την Αμε-
ρική. Η απάντηση, κατά τη γνώμη μου, πε-
ρικλείει δύο σκέλη. Το πρώτο είναι η μα-
κροχρόνια αναξιοπιστία των αμερικάνικων
περιοδικών όσο και sites, αναφορικά με το
συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών. Η ιστορία
έχει δείξει ότι σχεδόν ποτέ τα παιχνίδια πε-
ριπέτειας δεν άρεσαν στην πλειονότητα
Αμερικανών reviewers, που δεν έχαναν την
ευκαιρία να «θάβουν» τον ένα τίτλο μετά
τον άλλο. Ήταν εκείνοι που πρώτοι από
όλους, σπεύσανε να ξεγράψουν τα
adventures από τον gaming χάρτη, την πε-
ρίοδο της κρίσης του είδους. Το κοινό, ακο-
λουθώντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τα γρα-
φόμενά τους, σπανίως τα αγκάλιαζε, ειδικά
σε σύγκριση με άλλες χώρες, πολύ μικρό-
τερου πληθυσμού. Δεν είναι καθόλου πε-
ρίεργο ότι οι Γερμανοί designers και
publishers θέλουν να προστατεύσουν τα
προϊόντα τους, αρνούμενοι να τα ρίξουν
στο λάκκο των λεόντων, που ονομάζεται
αμερικανική αγορά. Προτιμούν να τα κυ-
κλοφορήσουν εντός συνόρων, σε μία ώρι-
μη και φιλική προς το είδος αγορά, ώστε να
επιτύχουν ένα δυνατό ξεκίνημα, που τόσο
ανάγκη έχει ένα παιχνίδι.
Το δεύτερο σκέλος έγκειται στην ίδια
τους την ψυχοσύνθεση. Κακά τα ψέματα, οι
Γερμανοί έχουν μία αρκετά σκληρή και
εγωιστική φύση, που γίνεται φανερή σε
όλες τις εκφάνσεις της και συχνά φτάνει
στα όρια του σωβινισμού (με την αρχική έν-
νοια του όρου). Ακόμη και στον τομέα των
video games, δεν ανέχονται να κρίνεται
ένα δικό τους προϊόν πρώτα από τους ξέ-
νους και στη συνέχεια από τους συμπα-
τριώτες τους.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που ενδιαφέρει
εμάς ως gamers, είναι να καταφέρνουν να
περνoύν τα γερμανικά σύνορα όλοι εκείνοι
οι αξιόλογοι τίτλοι που θα θέλαμε να δού-
με. Στη συντριπτική πλειονότητα των περι-
πτώσεων αυτό ευτυχώς συμβαίνει, με την
πολύτιμη συμβολή της Lace Mamba Global.
Ας ελπίσουμε να παραμείνει έτσι η κατά-
σταση.
ΤΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΠΟΥ
ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
του Μάνου «manos426f» Καρκαλέμη
manos426f@hotmail.com
Δεν έμελλε να δούμε εκτός Γερμανίας το Tony Tough 2