Page 56 - PCM266

SEO Version

βέβαια, όπως μπορείτε να δείτε, κάθε άλλο παρά επιβεβαιώνεται
στο Metro 2033. Το ίδιο παιχνίδι είχε δείξει να αδιαφορεί για την
ύπαρξη δύο ή τεσσάρων πυρήνων σε ένα PC, αναφορικά με τις
επιδόσεις του. Το ίδιο συνέβαινε και με την ποσότητα της RAM.
Είτε αυτή ήταν 2GB είτε 4GB, αξιοπρόσεκτη διαφορά δεν υπήρξε.
Για μία ακόμη φορά, το Metro 2033 αποδεικνύει ότι ζητά ένα συ-
γκεκριμένο setup από CPU και RAM, από κει και πέρα ρίχνει όλο
το βάρος στην ποιότητα της VGA.
Άρα σε ποιο συμπέρασμα καταλήγουμε; Τα νεότερα παιχνίδια,
εκτός απροόπτου, θα δίνουν βάση σε κάθε υποσύστημα που
απαρτίζει το PC μας. Η ποσότητα των πυρήνων, το μέγεθος και η
ταχύτητα της RAM θα συμβάλουν στην αύξηση των επιδόσεων,
με τη VGA να διατηρεί τον πρώτο ρόλο, βέβαια. Το DiRT 3 αποτε-
λεί προπομπό αυτής της τάσης, η οποία, όμως, μένει να επιβε-
βαιωθεί.
Αφήνοντας πίσω το πεδίο των παιχνιδιών, προχωράμε σε έναν
εξίσου σημαντικό τομέα, αυτό της απόδοσης διάφορων utilities
που χρησιμοποιούμε. Η λογική πίσω από την επιλογή όσων επι-
λέχθηκαν, υπήρξε διττή: Αφενός επρόκειτο για λειτουργίες που
έχουν άμεση σχέση με την ταχύτητα της μνήμης, αφετέρου για
συνήθεις εργασίες που θα κάνει ένας χρήστης στο PC του. Με
άλλα λόγια, δεν είχε νόημα να επιχειρήσουμε αντιγραφή αρχεί-
ων από έναν δίσκο σε άλλο ή μέτρηση διάρκειας εγκατάστασης
παιχνιδιών, αφού εκεί εκ των προτέρων γνωρίζαμε ότι οι αριθμοί
θα αποδεικνύονταν ίδιοι. Από αυτό το σημείο και έπειτα, θα δια-
χωρίσουμε εντελώς κάθε περίπτωση σύγκρισης των τριών
setups, ακριβώς διότι στην πρώτη το kit που έχει τους πιο αρ-
γούς χρονισμούς είναι πιο γοργό σε MHz, ενώ στη δεύτερη συμ-
βαίνει το εντελώς αντίθετο, με το πιο αργό σε MHz kit να έχει
καλύτερους χρονισμούς.
Ξεκινώντας από τη συμπίεση και την αποσυμπίεση αρχείων μέ-
σω του WinRAR, τα 2’ 09’’ που χρειάστηκαν στο αρχικό setup
των 667MHz για το extract του 2GB αρχείου, μετατράπηκαν σε 2’
07’’ με τις υπόλοιπες μνήμες. Τα 352 αρχεία συνολικού όγκου
1.62GB κυμάνθηκαν μεταξύ 2’ 14’’, 2’ 08’’ και 2’ 08’’. Κατά τη
συμπίεση, χρειάστηκαν επιπλέον 1’ 32’’ μεταξύ πρώτου και δεύ-
τερου setup στο αρχείο των 2GB και ακόμη 1’ 05’’ μεταξύ δεύτε-
ρου και τρίτου! Στη συνέχεια, στη διαδικασία συμπίεσης 352 αρ-
χείων, η απόκλιση έπεσε στο 1’ 06’’ μεταξύ setups 1–2 και επι-
πλέον 37’’ μεταξύ setups 2–3. Αυτή η τάση να αμβλύνεται το
επιπλέον διάστημα που χρειάστηκαν τα διάφορα utilities για να
ολοκληρώσουν τη διεργασία τους, συνεχίστηκε και με τα
Handbrake, H264 encoder και ConvertXtoDVD. Εύκολα καταλα-
βαίνει κάποιος ότι αν οι 1.066MHz μνήμες μας είχαν timings 4–4–
4–12, δεν θα συνέβαινε αυτό. Το σημαντικό, βέβαια, είναι η ξε-
κάθαρη απόσταση μεταξύ των setups 1 και 2, που μοιράζονται
τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά στη RAM. Βέβαια, αυτή η από-
σταση είναι λίγα μόλις δευτερόλεπτα μέσα στα 10, 15 ή και 20
λεπτά που διαρκεί η δράση καθενός utility. Είναι, λοιπόν, ξεκά-
θαρο ότι σε καμία περίπτωση, πλην ορισμένων games, δεν αξίζει
PC Master
56
Setup
1: 667MHz (4–4–4–12) 2: 800MHz (4–4–4–12) 3: 1.066MHz (6–6–6–18)
DiRT 3
Average frames per second (DX9, Ultra 8x MSAA)
47.5
53.2
53.3
Metro 2033
Average frames per second (DX9, Very high, AAA, 16x AF)
28.4
28.4
28.5
WinRAR
2GB file zip
12’ 48’’
11’ 16’’
10’ 11’’
WinRAR
2GB file unzip
2’ 09’’
2’ 07’’
2’ 07’’
WinRAR
352 files, 1.62GB, zip
9’ 46’’
8’ 40’’
8’ 03’’
WinRAR
352 files, 1.62GB, unzip
2’ 14’’
2’ 08’’
2’ 08’’
H264 encoder
(Conversion 150MB avi --> mp4)
11’ 30’’
11’ 20’’
11’ 20’’
Handbrake
(Compression 285MB mkv--> 100MB mkv)
15’ 01’’
14’ 47’’
14’ 35’’
ConvertXtoDVD
(avi-->DVD)
21’ 15’’
20’ 36’’
20’ 26’’
Cinebench 11.5
OpenGL score
40.8
41.9
41.7
CPU score
1.65
1.66
1.66
ΠΙΝΑΚΑΣ 3: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΜΕ DDR2 ΜΝΗΜΕΣ
Τείνει να καθιερωθεί ως κλασικό benchmark game το Metro 2033.
Δοκιμάστε το Handbrake, σίγουρα θα σας ικανοποιήσει.
Στο test, η CPU πραγματικά πάει «τάπα».