του Rage. Τα περισσότερα έπαθλα που
κερδίζετε, δεν θα σας χρειαστούν πραγ-
ματικά στο κυρίως παιχνίδι, ενώ ο χειρι-
σμός των οχημάτων είναι εκνευριστικός
αν παίζετε με πληκτρολόγιο και η συμπε-
ριφορά τους δεν διαφέρει από εκείνη
ενός συνηθισμένου arcade racing του σω-
ρού. Πάντως, αν ανήκετε σε αυτούς που
τους άρεσε το racing κομμάτι, μπορείτε
να ασχοληθείτε εκτενέστερα με το multi-
player mode (που περιλαμβάνει επίσης
και ένα co–op mode με ειδικά σχεδιασμέ-
νες αποστολές εκτός σεναρίου), όπου
μπαίνετε σε μία αρένα και «πλακώνεστε»
με άλλους παίκτες – έχει πλάκα, αλλά όχι
για πολύ. Το πόρισμα, όμως, που βγαίνει
σχετικά με τα οχήματα είναι: «Πολύ κακό
για το τίποτε».
ID TECH… WHERE?
Η id υποσχέθηκε εντυπωσιακή απόδοση
στον τομέα των γραφικών με την id Tech
5 μηχανή, η αλήθεια είναι, όμως, ότι που-
θενά δεν βλέπουμε κάτι επαναστατικό ή
έστω δυνατό για τα δεδομένα της εποχής.
Το περιβάλλον είναι όντως αχανές και
ατμοσφαιρικό (ιδίως η Dead City είναι
υπέροχη), αλλά είναι στατικό, άψυχο και
με μηδαμινή αλληλεπίδραση, ενώ το χει-
ρότερο είναι ότι υπάρχει γενικότερα μία
άνιση κατανομή στην υλοποίηση των tex-
tures, τα οποία άλλες στιγμές είναι αρκε-
τά καλά και κάποιες άλλες απλώς δεν
βλέπονται από τη θολούρα και την υπερ-
βολικά χαμηλή ανάλυσή τους. Συνολικά,
σίγουρα το παιχνίδι δεν χαρακτηρίζεται
άσχημο, αλλά είναι στιγμές που τα γραφι-
κά του θυμίζουν FPS που κυκλοφόρησαν
τέσσερα χρόνια πριν και αυτό δεν τιμά κα-
θόλου την id, που πάντα ήταν πρωτοπό-
ρος στον οπτικό τομέα. Η δύναμη του παι-
χνιδιού, όσον αφορά στην τεχνολογία
του, βρίσκεται κυρίως στους χαρακτήρες
και στην κίνησή τους, η οποία είναι ομαλή
και πειστικότατη τόσο όταν βρίσκεστε
στην πόλη και συνομιλείτε με τον κόσμο
όσο και κατά τη διάρκεια της μάχης – δυ-
στυχώς, αυτά δεν είναι αρκετά στη σημε-
ρινή εποχή.
Στο θέμα του ήχου, ευτυχώς το Rage τα
καταφέρνει καλύτερα, με τα μουσικά θέ-
ματα να είναι αρκετά ατμοσφαιρικά και να
ταιριάζουν απόλυτα με το ύφος του παι-
χνιδιού, ενώ τα ηχητικά εφέ και τα
voiceovers είναι καταπληκτικά και αντάξια
των προδιαγραφών που η ίδια η id έθεσε.
Μακάρι να έκανε το ίδιο και στον οπτικό
τομέα.
ΤΙ, ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ;
Έπειτα απ’ όλα αυτά, τι συμπέρασμα
βγάζουμε για το Rage; Το παιχνίδι σε κα-
μία περίπτωση δεν είναι κακό, διαθέτει
μία σχετικά μεγάλη διάρκεια για τα δεδο-
μένα της εποχής (10 ώρες θα σας πάρει
να το τελειώσετε μόνο αν ασχοληθείτε με
τις κύριες αποστολές), αλλά δεν είναι αυ-
τό που περιμέναμε από μία θρυλική εται-
ρεία όπως την id. Πρόκειται για μία τυπική
FPS εμπειρία, με σωστούς μηχανισμούς,
που προσφέρει μερικές καλές στιγμές ψυ-
χαγωγίας στον παίκτη για όσο διαρκεί, χω-
ρίς, όμως, ποτέ να καταφέρνει να φθάσει
σε υψηλά επίπεδα εθισμού.
Αν είναι κάτι που πρέπει να κατηγορή-
σουμε την id για το αποτέλεσμα είναι η
multiplatform λογική με την οποία ανα-
πτύχθηκε το παιχνίδι, καθώς είναι ηλίου
φαεινότερο ότι το αρχικό concept ήταν
πολύ μεγαλύτερο από αυτό που βλέπου-
με στις οθόνες μας. Οι δύο μόνο πόλεις, η
επανάληψη στις αποστολές, τα μέτρια
textures, τα bugs (βλ. ειδικό box), η άτσα-
λη υλοποίηση των οχημάτων και το βια-
στικό τελευταίο μέρος της ιστορίας με τον
απογοητευτικό τερματισμό, οδηγούν στο
συμπέρασμα ότι το Rage είναι μία «πετσο-
κομμένη» έκδοση ενός τεράστιου project
της id που δεν θα δούμε ποτέ στις οθόνες
μας. Ελπίζουμε πως με το Doom 4 η id θα
μας προσφέρει κάτι που να ανταποκρίνε-
ται στα standards της – η κατηγορία του
απλώς «καλού» FPS, όπου βρίσκεται το
Rage, δεν αξίζει ούτε στην ίδια ούτε σε
εμάς τους PC gamers.
89
PC Master
76
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
FPS
n
Εκδοση:
Bethesda
n
Ανάπτυξη:
id Software
n
Τιμή:
€
39,99
n
Ελάχιστες Απαιτήσεις:
Intel Core 2 Duo, 2GB RAM, GPU w Shader 3.0
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο Web site:
http://www.rage.com
n
Επιρροές:
Post–apocalyptic ταινίες
n
Εναλλακτική Πρόταση:
Borderlands
• Καλοστημένοι μηχανισμοί μάχης με
πολλή δράση
• Ποικιλία όπλων και πυρομαχικών
• Μεγάλη διάρκεια
• Τα mini games
• Αδιάφορο racing mode
• Textures που ενίοτε θυμίζουν άλλες
εποχές
• Πολλά προβλήματα τεχνικής
φύσεως
• Απότομο και βιαστικό τέλος
Ενα mini boss που θέλει αρκετό «ξύλο» για να
πέσει.
Blood is life… Ανάλογα με την περίπτωση, βέ-
βαια!
Water + Electro Bolts = Win.
«Πετσοκομμένη» έκδοση
ενός τεράστιου project
της id που δεν θα δούμε
ποτέ.