Page 95 - PCM266

SEO Version

95
PC Master
ντας έννοιες και μηχανισμούς που μέχρι
τώρα είχαμε δει μόνο σε turn–based τίτ-
λους, όπως στη σειρά των Total War. Μάλι-
στα, διαθέτει εξαιρετικό βάθος και απαιτη-
τική στρατηγική.
Όλη η δράση διεξάγεται σε έναν τρισ-
διάστατο χάρτη χωρισμένο σε περιοχές
που περιλαμβάνουν κάστρα, πόλεις, ορυ-
χεία και εκκλησίες. Κάθε οίκος έχει στην
κατοχή του το κάστρο του (feudal home,
όπως ονομάζεται στο παιχνίδι) και ο βασι-
κός στόχος του είναι η σύναψη συμμαχιών
με τις γειτονικές περιοχές. Ο απώτερος
σκοπός είναι είτε η συγκέντρωση πόντων
κύρους (prestige points), ώστε να αποδει-
χθεί η ανωτερότητά του απέναντι στους
αντίπαλους οίκους, είτε η ολική εξόντωση
των υπόλοιπων αρχόντων. Στην κορυφή
της οθόνης υπάρχουν τέσσερα εικονίδια
που αναπαριστούν αντίστοιχους prestige
τίτλους και ταυτόχρονα δίπλα σε καθένα
από αυτά εμφανίζεται το οικόσημο εκείνου
που τους κατέχει ανά πάσα στιγμή. Οι τίτ-
λοι αναφέρονται σε αυτόν που έχει συνά-
ψει τις περισσότερες συμμαχίες, που κατέ-
χει το μεγαλύτερο πλούτο, που έχει προ-
καλέσει τις περισσότερες απώλειες ανθρω-
πίνου δυναμικού και, τέλος, σε όποιον έχει
τις καλύτερες σχέσεις με τον κλήρο. Η συ-
γκέντρωση 100 prestige πόντων σημαίνει
αυτομάτως νίκη και ολοκλήρωση της συ-
γκεκριμένης «παρτίδας». Πρέπει να σημειω-
θεί εδώ ότι κάθε παιχνίδι ξεκινά σε κατά-
σταση ειρήνης ανάμεσα στους οίκους, κάτι
που αναπαριστάται με μία μπάρα χρώματος
μπλε στην κορυφή της οθόνης. Καθώς οι
οίκοι κάνουν τις κινήσεις τους στο χάρτη
και οι εχθροπραξίες γίνονται καθημερινό
φαινόμενο, η συγκεκριμένη μπάρα κινείται
προς το κόκκινο και όταν πλέον γεμίσει,
κηρύσσεται ο πόλεμος. Από αυτό το ση-
μείο και έπειτα παύουν όλες οι διπλωματι-
κές ενέργειες και αναλαμβάνει δράση ο
στρατός.
Όλα αυτά φαίνονται ενδιαφέροντα και
αρκετά πρωτότυπα για έναν RTS τίτλο.
Πώς, όμως, λειτουργούν στην πραγματικό-
τητα;
ΠΕΤΡΑ, ΨΑΛΙΔΙ, ΧΑΡΤΙ
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, στο παι-
χνίδι δεν υπάρχει η διαδικασία συγκέντρω-
σης πόρων. Με το feudal home κάθε οίκου
υπάρχει συγκεκριμένη και σταθερή ροή ει-
σοδήματος, κάτι που, όμως, δεν είναι αρ-
κετό. Εδώ έρχονται να συνεισφέρουν οι
συμμαχίες, αφού με αυτές αυτομάτως θα
ξεκινήσουν έμποροι να μετακινούνται από
και προς το κάστρο σας. Ο ευκολότερος
τρόπος για να συνάψετε μία συμμαχία, εί-
ναι να στείλετε σε μία πόλη/κάστρο/ορυ-
χείο έναν διπλωμάτη. Έπειτα από λίγα
δευτερόλεπτα θα παρατηρήσετε ότι η συ-
γκεκριμένη περιοχή του χάρτη αποκτά το
χρώμα του οίκου σας. Συγχαρητήρια, μόλις
αποκτήσατε τον πρώτο σύμμαχό σας! Η
διατήρηση των συμμαχιών θέλει ιδιαίτερη
προσοχή και μπορεί να επιτευχθεί με διά-
φορους τρόπους, για παράδειγμα, στέλνο-
ντας μία αριστοκράτισσα (noble lady) να
παντρευτεί σε μία συμμαχική πόλη, κάνο-
ντας ισχυρότερο το δεσμό με αυτή (blood
alliance). Αφήνοντας επίσης το διπλωμάτη
σας σε μία πόλη, γίνεται αδύνατη η επίσκε-
ψη εχθρικών διπλωματών σε αυτή. Με ποιο
τρόπο, όμως, μπορούμε να «σπάσουμε» μία
συμμαχία των αντιπάλων μας; Απλούστα-
τα, στέλνοντας έναν assassin να δολοφο-
νήσει μία noble lady. Εντυπωσιακή είναι
επίσης η δημιουργία μυστικών συμφωνιών
(false alliance). Στέλνουμε έναν κατάσκοπο
σε μία εχθρική πόλη. Αυτός δημιουργεί μία
false alliance, με αποτέλεσμα ο αντίπαλος
να συνεχίσει να πιστεύει πως έχει σύμμαχο
τη συγκεκριμένη πόλη, αλλά στην πραγμα-
τικότητα εμείς λαμβάνουμε το 50% από το
income της, ενώ εκείνος απολύτως τίποτε.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Στέλνοντας έναν
κατάσκοπο στο αντίπαλο feudal home, αυ-
τός διεισδύει στα ενδότερα και ο εχθρός
μας τον προσλαμβάνει ως δικό του διπλω-
μάτη. Όλα αυτά μπορούν να συμβούν το
ίδιο εύκολα και σε εμάς. Με λίγα λόγια,
δεν μπορείτε να εμπιστεύεστε ούτε καν τις
Αυτό είναι το μέγιστο zoom in του παιχνιδιού. Τα γυαλιά μου γρήγορα!
Σε μερικές αποστολές της campaign θα πρέ-
πει να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο μονοπάτια.
Welcome to The Wall! Όχι αυτό των Pink Floyd, το άλλο, του Westeros!
Το παιχνίδι
προσφέρει έναν
νέο αέρα
στο χώρο.