PC Master
98
Η
σειρά των Men of War ανήκει
στην κατηγορία των αγγλιστί
λεγόμενων sleeper hits, των
παιχνιδιών, δηλαδή, που κατά-
φεραν να σημειώσουν εμπορι-
κή επιτυχία και να αποκτήσουν
το δικό τους κοινό χωρίς μεγάλη διαφήμι-
ση. Οι φανατικοί οπαδοί των RTS games
αγκάλιασαν την προσπάθεια των Ρώσων
developers, γοητευμένοι από το μεγάλο
βάθος στο gameplay και την υψηλή πρό-
κληση που παραδοσιακά προσφέρει εν
αφθονία η σειρά. Ωστόσο, η απήχηση των
Men of War παρέμεινε σε αυτά τα στενά
επίπεδα των σκληροπυρηνικών gamers,
καθώς ο μέτριος τεχνικός τομέας και η
σχετική έλλειψη φιλικότητας προς τους
νέους χρήστες λειτούργησαν ανασταλτι-
κά στη διεύρυνση του κοινού. Το Men of
War: Vietnam μεταφέρει το θέατρο των
επιχειρήσεων από το Β’ Παγκόσμιο Πόλε-
μο στο Βιετνάμ και στη διάσημη πια σύ-
γκρουση του αμερικανικού στρατού με τις
δυνάμεις των Βιετκόνγκ. Δυστυχώς, ενώ
το παιχνίδι συνεχίζει την παράδοση της
παροχής ποιοτικού περιεχομένου για
τους υπάρχοντες οπαδούς της σειράς,
αποτυγχάνει να προβεί στα απαραίτητα
βήματα για την εξέλιξή της σε κάτι μεγα-
λύτερο.
Ο «ΒΡΟΜΙΚΟΣ» ΠΟΛΕΜΟΣ
Παρότι το παιχνίδι ανήκει στο γενικότερο
είδος των real–time strategy, έχει φανερές
επιρροές από διάσημα squad–based tacti-
cal games του παρελθόντος, όπως τα Com-
mandos. Κατ’ αρχάς, δεν θα ασχοληθείτε
καθόλου με συλλογή resources, κτίσιμο
βάσης και παραγωγή μονάδων, εφόσον η
τροφοδότηση των στρατευμάτων σας με
νέα… θύματα γίνεται μέσω συγκεκριμένου
αριθμού reinforcements που σας δίνονται
στην αρχή ή που αποκτάτε με την ολοκλή-
ρωση των επιμέρους objectives σε κάθε
αποστολή. Η έλλειψη δυνατότητας για
ατέρμονη παραγωγή αναλώσιμων μονάδων
έχει μία σημαντική παράπλευρη συνέπεια:
Κάθε μονάδα καθίσταται εξαιρετικά πολύτι-
μη και ο παίκτης θα πρέπει να είναι ιδιαίτε-
ρα προσεκτικός στις κινήσεις του, ώστε σε
κάθε περίπτωση να περιορίζει τις απώλειες
στις απολύτως απαραίτητες για την επίτευ-
ξη του στόχου. Η επίδειξη επιπολαιότητας
σε κάποια φάση ενός επιπέδου θα επιστρέ-
ψει για να σας… στοιχειώσει αργότερα,
όταν θα πρέπει να υπερβάλλετε εαυτόν
για να ολοκληρώσετε την αποστολή με πο-
λύ περιορισμένο αριθμό μονάδων! Έτυχε
να διαβάσω σε κάποιο site ότι σε ορισμέ-
νες περιπτώσεις τα Men of War θυμίζουν
puzzle games και ομολογουμένως υπάρ-
χουν περιπτώσεις όπου θα στύψετε το
μυαλό σας για να βρείτε την «τρύπα» στην
άμυνα των αντιπάλων ή την ιδανική θέση
για να στήσετε μία αποτελεσματική ενέ-
δρα. Η απαίτηση του παιχνιδιού για την εκ-
πόνηση ενός αποτελεσματικού σχεδίου και
την προσεκτική διαχείριση των μονάδων εκ
μέρους του παίκτη, έχει δώσει μάλλον άδι-
κα στα Men of War το χαρακτηρισμό των
πολύ δύσκολων παιχνιδιών. Στην πραγματι-
κότητα, ο παίκτης θα πρέπει απλώς να
συμφιλιωθεί με την ιδέα ότι οι επιθέσεις με
«μπουλούκια» δεν βγάζουν πουθενά, κα-
θώς παράγοντες, όπως η απόσταση, η κά-
λυψη, το οπτικό πεδίο των μονάδων και η
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Core 2 Quad 6600 στα
2.4GHz, 4GB μνήμη, ATi Radeon HD4850
512ΜΒ κάρτα γραφικών, Windows 7
Home Premium, ανάλυση 1.680x1.050
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Η μηχανή γραφικών του Men of War είναι
σχετικά βαριά, αν και η πτώση της από-
δοσης είναι αναμενόμενη όταν βρισκό-
μαστε σε αχανείς πίστες με δεκάδες μο-
νάδες επί της οθόνης. Αντιμετωπίσαμε
κάποια frame drops στις μεγάλες μάχες,
τα οποία, όμως, αντιμετωπίζονται με το
tweaking των ρυθμίσεων στα γραφικά.
Με επίπεδο λεπτομέρειας κάπου μεταξύ
medium/high, καταφέραμε να πετύχουμε
μέσο framerate της τάξης των 30fps, αρ-
κετό για άνετο gameplay σε ένα RTS.
Οι μεγάλες μάχες στο Men of War Vietnam πα-
ράγουν εντυπωσιακό θέαμα, καθώς δεκάδες
μονάδες και οχήματα συγκρούονται μέχρι τελι-
κής πτώσεως.
MEN OF WAR:
VIETNAM
Μόνο για… commandos
του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα alexandros1313@gmail.com
Το πυρ υπό κάλυψη αυξάνει θεαματικά τις πιθανότητες επιβίωσης των στρατιωτών σας, ακόμη και
εναντίον υπέρτερων σε αριθμό εχθρών.