PC Master
110
T
ρίτο Need for Speed παιχνίδι μέσα
σε 12 μόλις μήνες και αυτή τη φο-
ρά με συνοδεία πλούσιου, θεωρη-
τικά, σεναρίου, όπως διατυμπάνι-
ζαν και διαφήμιζαν οι άνθρωποι
της Electronic Arts, καιρό πριν την
κυκλοφορία του. Γιατί κάτι δεν μας πείθει
στην παραπάνω φράση;
ΤΟΥΝΕΛ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ
ΣΕΝΑΡΙΑΚΟ ΒΑΘΟΣ
Το περιβόητο σενάριο λοιπόν, ουσιαστι-
κά αρχίζει και τελειώνει στις παρακάτω δύο
φράσεις: Ο Jack Rourke είναι λάτρης των
γρήγορων αυτοκινήτων, μπλεγμένος σε
περίεργα κυκλώματα, χρεωμένος μέχρι το
λαιμό κι ως εκ τούτου παίρνει μέρος σε
ένα ριψοκίνδυνο αγώνα ταχύτητας, με στό-
χο να διανύσει όσο γρηγορότερα μπορεί τη
διαδρομή Σαν Φρανσίσκο-Νέα Υόρκη. Προ-
σπερνώντας στην πορεία 199 αντιπάλους
και τερματίζοντας πρώτος, θα καρπωθεί το
10% των τεράστιων εσόδων που θα αποφέ-
ρει σε εκείνους που τον προσέλαβαν, αυτό
το παράνομο στοίχημα.
Από εκεί και πέρα, αποτέλεσμα του...
μυθιστορήματος που μόλις διαβάσατε, εί-
ναι η ύπαρξη πολλών ενδιάμεσων video
sequences, που μας πληροφορούν αφενός
για τη συχνή επικοινωνία που έχει ο Jack
με τον, γένους θηλυκού, σύνδεσμο μεταξύ
αυτού και των «εργοδοτών» του, αφετέρου
για τα πάσης φύσεως μπλεξίματά του, μέ-
χρι να φέρει εις πέρας την αποστολή του.
Η πορεία από την 200ή προς την 1η θέση
περιλαμβάνει ό,τι θα περίμενε κάποιος από
ένα Need for speed παιχνίδι: Προσπέραση
έως και οκτώ αντιπάλων σε μία διαδρομή,
κούρσα επίτευξης ενδιάμεσων χρόνων με
χρήση checkpoints, επικράτηση έναντι κά-
ποιων ονομαστών, σκληροτράχηλων, αγω-
νιζομένων, αποφυγή σύλληψης από την
αστυνομία, αλλά και επιβίωση από αντίπα-
λα πυρά (αυτό το τελευταίο πρέπει να το
θεωρήσουμε καινοτομία;).
ΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ
Προτού πάρετε βαθιά ανάσα για να δια-
βάσετε όλα εκείνα τα σημεία του «The run»
που προκαλούν προβληματισμό, ας αναφέ-
ρουμε τα θετικά του. Ξεκινώντας από τον
οπτικό τομέα, το παιχνίδι χρησιμοποιεί την
μηχανή γραφικών του Battlefield 3. Ως εκ
τούτου, τα γραφικά του είναι παραπάνω
από εκθαμβωτικά. Ο τρόπος που χτυπούν
οι ακτίνες του ηλίου στο αμάξωμα, προκα-
λώντας αντανακλάσεις, ο σχεδιασμός των
χώρων που περιβάλλουν έκαστη διαδρομή,
αλλά και η ταχύτητα με την οποία κινού-
νται τα αυτοκίνητα, μεταδίδοντας στον
παίκτη την αίσθηση αυτής, δεν έχουν
προηγούμενο. Η ποιότητα απεικόνισης εί-
ναι πραγματικά κορυφαία, υποβοηθούμενη
από την ποικιλία των τοποθεσιών που συ-
ναντάμε. Ο Jack διέρχεται μέσα από πό-
λεις, χιονισμένα τοπία, εξοχικές τοποθε-
σίες, πολυσύχναστους αυτοκινητοδρό-
μους, πάρκα, ακόμη και από το Μετρό της
Νέας Υόρκης! Εντύπωση προκαλούν οι διά-
φορες, ανά περίπτωση, λεπτομέρειες,
όπως τα πεσμένα φύλλα ή το στρώμα πά-
γου στο οδόστρωμα, το πλήρως καταστρέ-
ψιμο περιβάλλον (παρέσυρα πολλούς κά-
δους σκουπιδιών και κολώνες στο πέρασμά
μου), καθώς και ο τρόπος που αποδίδει η
Frostbite 2 engine τις εκρήξεις και ανατι-
νάξεις, την ίδια στιγμή που ο αγώνας συνε-
χίζεται ακάθεκτος. Πρέπει να παραδεχτώ
ότι το «The run» καταφέρνει να μας μετα-
δώσει πλήρως το κλίμα της έντασης και
της αγωνίας που συνεχώς επικρατεί. Με
εξαίρεση ορισμένα παντελώς άσχετα, ανά-
λαφρου τύπου, μουσικά κομμάτια, σε αυτό
βοηθά και ο ήχος, με τα ηχητικά εφέ να
έχουν ασφαλώς τον πρώτο λόγο. Προσθέ-
στε στα παραπάνω το ότι τα τεκταινόμενα
έκαστης διαδρομής (τρόπος οδήγησης
αντιπάλων, τρακαρίσματα, πυκνότητα κίνη-
σης κ.λπ.) είναι εντελώς τυχαία κάθε φορά
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Core 2 Duo E8600 στα
3.33GHz, 4GB RAM DDR3, κάρτα γραφι-
κών ATi Radeon HD6870 1GB, Windows 7
Professional 32-bit, ανάλυση 1.680x1.050
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
30 fps όριο, με αρκετά slowdowns;
Ποιος το σκέφτηκε αλήθεια;
NEED FOR SPEED:
THE RUN
Πισωγύρισμα…
Του Μάνου «manos426f» Καρκαλέμη manos426f@hotmail.com
Πώς προσπερνάς 199 αντιπάλους μέσα σε 2½ ώρες, μόνο αυτός το ξέρει.
Φυσικά δεν είναι όλες οι διαδρομές ηλιόλουστες.