Page 123 - PCM267

Basic HTML Version

Sonny, γι’ αυτό αποπειράται να δολοφο-
νήσει τη Marie. Ακολουθώντας τη συντα-
γή του Heart Of China, χρησιμοποιήθηκαν
35 πραγματικοί ηθοποιοί για τα γυρίσματα
του παιχνιδιού, με τις προσωπογραφίες
τους και διάφορες σκηνές δράσης να με-
ταφέρονται στο παιχνίδι. Το νέο και
απλουστευμένο user interface, που περιε-
λάμβανε τα icon boxes με τις εντολές στο
πάνω μέρος της οθόνης, έκανε ένα σημα-
ντικό βήμα βελτίωσης του σχετικού το-
μέα, που δεν είχε υπάρξει ένα από τα δυ-
νατά στοιχεία των πρότερων δημιουργιών
της εταιρείας. Δεν ήταν, όμως, αυτό το
κύριο προσόν του Police Quest 3, αλλά η
πολύ πλούσια δράση του και τα –επιτέ-
λους– μηδαμινά κενά στην υπόθεσή του,
τα οποία είχαν ταλαιπωρήσει τα προηγού-
μενα μέρη.
Τρία τεύχη πριν, θυμηθήκαμε την προ
δεκαετή εμφάνιση των Windows XP. Αυτή
τη φορά αξίζει να τονίσουμε ότι ο Ιανουά-
ριος του 1992 σήμανε την πρεμιέρα των
Windows 3.1, του παραθυρικού λειτουργι-
κού που ποτέ δεν υπήρξε φιλικό με τα
παιχνίδια, ήταν, όμως, μία αρκετά σημα-
ντική εξέλιξη των Windows 3.0.
10 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Ένας γλυκύτατος λευκός αρκούδος με
games–δώρα εμφανιζόταν στο εξώφυλλο
του τεύχους 146. Ποια ήταν αυτά τα παι-
χνίδια; Civilization 3, F1 2001, Aliens vs
Predator 2 και Star Wars: Galactic battle-
grounds.
Ξεκινώντας από το πρώτο, νομίζω πως
πολλοί από εσάς θα συμφωνήσετε ότι η
σειρά Civilization μαζί με το Pirates! απο-
τέλεσαν τις γνωστότερες και σημαντικό-
τερες δημιουργίες του Sid Meier. Το Civi-
lization 3 είχε μία φαινομενικά εύκολη,
αλλά την ίδια ώρα ουσιαστικά πολύ δύ-
σκολη αποστολή: Να καταφέρει, πατώ-
ντας στα χνάρια των επιτυχημένων προ-
κατόχων του, να πάει τη σειρά ένα βήμα
παραπέρα. Από τη στιγμή που το Civiliza-
tion 2 είχε αποδειχθεί ένα πολύ ολοκλη-
ρωμένο και κλασικό game, o μόνος δρό-
μος επιτυχίας του τρίτου μέρους ήταν να
ξεχωρίσει, επιφέροντας σημαντικές δια-
φορές σε ουσιώδη σημεία. Αυτό ακριβώς
έκανε. Απλοποιώντας το χειρισμό, αλλά
καθιστώντας πιο πολύπλοκη τη δομή του,
καταργώντας τις διπλωματικές και κατα-
σκοπευτικές μονάδες, αλλά και τις ασπί-
δες μάχης, εγκαινιάζοντας σύστημα βαθ-
μολόγησης της κουλτούρας κάθε πολιτι-
σμού, αυξάνοντας την επιρροή των πόλε-
ων και ενισχύοντας περισσότερο από πο-
τέ τη σημασία του εμπορίου, δημιούργησε
τη δική του ταυτότητα. Απέδειξε έτσι ότι
ακόμη και σε ένα πολύ άρτιο strategy
game πάντα υφίστανται περιθώρια βελ-
τίωσης και εξέλιξης.
Πολύ καιρό προτού η Codemasters μπει
στο χορό των F1 simulators, η EA Sports
είχε αναλάβει να προσφέρει στους PC
gamers την εμπειρία οδήγησης και συμμε-
τοχής σε grand prix, οδηγώντας ένα μο-
νοθέσιο. Η έκδοση του 2001 λίγα επιπλέ-
ον στοιχεία είχε να προσφέρει έναντι του
F1 2000. Ευχάριστη και πρωτότυπη προ-
σθήκη αποτελούσε το Driving school
mode, όπου ο παίκτης καλούνταν να μι-
μηθεί την πορεία ενός εμπειρότατου οδη-
γού μέσα στην πίστα, στην προσπάθειά
του να βελτιωθεί και να υιοθετήσει πλή-
ρως το σωστό τρόπο οδήγησης ακολου-
θώντας τις αγωνιστικές γραμμές. Από την
άλλη, αισθητή παραφωνία αποτελούσε η
δυνατότητα που δινόταν στη διάρκεια
των αγώνων να τρέχει σε invulnerability
mode, όντας, δηλαδή, αόρατος κατά τις
περιπτώσεις σύγκρουσης με άλλο μονο-
θέσιο. Σε γενικές γραμμές, στον τομέα
του ρεαλισμού φαινόταν από τότε ότι
υπήρχαν πολλά περιθώρια βελτίωσης του
είδους.
Το Aliens vs Predator 2 προσφέρθηκε
ως δώρο από το περιοδικό στο τεύχος
257. Το δεύτερο μέρος κατάφερε να διορ-
θώσει ένα σημαντικό μειονέκτημα του αρ-
χικού: Την ενοποίηση των τριών αποστο-
λών (Marine, Alien, Predator) σε μία ιστο-
ρία, την οποία ο παίκτης βίωνε από την
οπτική γωνία του εκπροσώπου της φυλής
που είχε επιλέξει. Αυτή ουσιαστικά ήταν η
μόνη σημαντική διαφοροποίησή του σε
σχέση με το AvP 1. Στον αντίποδα, οι τρο-
μακτικές καθυστερήσεις που εμφανίζο-
νταν σε στιγμές μάχης, ακόμη και σε συ-
στήματα μέσης δυναμικότητας της επο-
χής, φανέρωναν προβλήματα στον κώδικά
του και υπερβολικές hardware απαιτήσεις.
Ποια είναι η πιο «αρμεγμένη» σειρά παι-
χνιδιών στην ιστορία των video games;
Μα τα Star Wars φυσικά, θέλει και ερώτη-
μα; Χρησιμοποιώντας τη μηχανή γραφι-
κών του Age Of Empires II, η LucasΑrts
έχτισε πάνω της ένα strategy game με
θέμα τη διάσημη σειρά ταινιών. Παρ’ όλο
που το προίκισε με έξι διαφορετικές πα-
ρατάξεις βγαλμένες μέσα από τον κόσμο
του «Πολέμου των Άστρων», πλούσιο σε-
νάριο και απλούστατο χειρισμό, υπέπεσε
σε βαρύ παράπτωμα, ξεχνώντας έναν εκ
των σημαντικότερων παραγόντων σε παι-
χνίδι στρατηγικής, την Τεχνητή Νοημοσύ-
νη, που κυμαινόταν σε χαμηλότατα επίπε-
δα. Σε συνδυασμό με το ότι όλο το στήσι-
μο του τίτλου θύμιζε υπερβολικά το Age
Of Empires II, αποδείχθηκε για μία ακόμη
φορά ότι τα strategies δεν ήταν ακριβώς
το φόρτε της LucasΑrts.
Τέλος, ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο
φερόμενο ως adventure παιχνίδι, ονόματι
Druuna, που κατάφερε να βγάλει από τα
ρούχα του τον Αντρέα Τσουρινάκη και να
βαθμολογηθεί με μόλις 40%, ένα από τα
χαμηλότερα σκορ που έχουν δοθεί ποτέ
σε game review.
PC
123
PC Master
To Aliens vs Predator 2 δεν διαφοροποιήθηκε πολύ από το πρώτο μέ-
ρος.
Δεν σημείωσε εμπορική επιτυχία το Galactic Βattlegrounds της Lu-
casΑrts.