Page 22 - PCM267

Basic HTML Version

A
παράμιλλη noir ατμόσφαιρα. Η πρώ-
τη σοβαρή εφαρμογή του Bullet time
σε παιχνίδι. Ένας αντιήρωας αστυνο-
μικός που δεν έχει τίποτε να χάσει. Μία γυ-
ναίκα πληρωμένη δολοφόνος. Τι μας κά-
νουν όλα αυτά; Πολύ σωστά μαντέψατε, το
Max Payne. Έχουν περάσει κιόλας δέκα
χρόνια από το καταπληκτικό εκείνο third-
person shooter της Remedy, ένα παιχνίδι-
σταθμός που καθόρισε τον τρόπο με τον
οποίο δημιουργούνται τα shooter του εί-
δους. Μέχρι σήμερα το θεωρώ ένα από τα
καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει ποτέ και
θυμάμαι ότι εκείνη την εποχή το είχα τερ-
ματίσει κάμποσες φορές σε όλα τα επίπεδα
δυσκολίας και ήθελα και άλλο.
Δύο χρόνια αργότερα, οι «μάγοι» Φινλαν-
δοί της Remedy μάς προσέφεραν ένα εξί-
σου συναρπαστικό (αλλά πολύ μικρής διάρ-
κειας) sequel και, παρ’ όλες τις διθυραμβι-
κές κριτικές που έλαβε σχεδόν από το σύ-
νολο του τύπου, δυστυχώς δεν υπήρξε συ-
νέχεια στο δράμα του Max. Ο κύριος λόγος
ήταν ότι η Remedy άλλαξε ρότα και στρά-
φηκε ολοκληρωτικά στο Xbox 360 με το
«βασανισμένο» Alan Wake, οπότε ο Max,
εκτός από τη γυναίκα του και το παιδί του,
έχασε και τους «γονείς» του.
Όμως, η Rockstar, που κατέχει τα δικαιώ-
ματα του παιχνιδιού, δεν έμεινε με σταυ-
ρωμένα τα χέρια και αποφάσισε να «πονέ-
σει» ξανά τον Max, με διαφορετικούς μεν
αλλά ικανούς συντελεστές να βρίσκονται
πίσω από την ανάπτυξή του. Οι αντιδράσεις
από τα πρώτα screenshots που διέρρευσαν
στο Διαδίκτυο; Παγωμένες. Τόσο ο ήρωας
όσο και το παιχνίδι ελάχιστα θύμιζαν το
αριστούργημα της Remedy και οι γκρίνιες
ήταν τόσο έντονες που οδήγησαν στην
αναβολή της κυκλοφορίας του τίτλου, που
ήταν προγραμματισμένος για τα τέλη του
2009. Έκτοτε υπήρχαν ελάχιστες πληρο-
φορίες γύρω από τον τίτλο μέχρι που
υπήρξε τελικά φως στο τούνελ, όταν προ-
τού λίγους μήνες ανακοινώθηκε ότι το παι-
χνίδι θα κυκλοφορήσει κανονικά το Μάρτιο
του 2012. ΟΚ, είπαμε αρχικά, ας το δούμε,
μέχρι που στα μέσα Νοεμβρίου κυκλοφό-
ρησε επιτέλους ένα trailer που δείχνει το
παιχνίδι εν δράσει.
Αυτό ήταν. Ήταν η πρώτη φορά που ένιω-
σα τόσο μεγάλη ανυπομονησία για το νέο
Max Payne. Η Rockstar έδειξε να καταλαβαί-
νει τι χαρτί έχει στα χέρια της και αποφάσισε
να το αξιοποιήσει όπως του αρμόζει. Το Max
Payne 3 δείχνει να κινείται στο σωστό δρό-
μο, παρουσιάζοντας ένα παιχνίδι που διατη-
ρεί το φρενήρη ρυθμό των προκατόχων του,
την έξυπνη χρήση του Bullet Time και φυσι-
κά το Max περισσότερο αγριεμένο από ποτέ!
Αφήνοντας στην άκρη τον ενθουσιασμό
μου, είπα να σκεφτώ λίγο πιο κυνικά. Κα-
θώς δεν έχουμε 2003 αλλά 2012, το Max
Payne 3 θα περιλαμβάνει το γνωστό χαρα-
κτηριστικό «σημεία των καιρών». Ποιο είναι
αυτό; Μα φυσικά το σύστημα cover που εί-
ναι must σε όλα τα σύγχρονα shooters τρί-
του προσώπου – οπότε αυτό γιατί να δια-
φέρει; Κατ’ αρχάς, πιστεύω ότι δεν ταιριάζει
στο χαρακτήρα του Max να κρύβεται πίσω
από τους τοίχους. Ίσως θα ήταν καλύτερα
να άφηναν τους βασικούς μηχανισμούς του
παιχνιδιού απείραχτους – ίσως και να απο-
δειχθούν σοφή επιλογή. Αυτό είναι κάτι
που θα το μάθουμε ιδίοις όμμασι το Μάρτιο
(όταν με το καλό έρθει). Σε περίπτωση
όμως που το παιχνίδι κατορθώσει να προ-
σφέρει την αίσθηση ότι πράγματι πρόκειται
για έναν άξιο διάδοχο του Max Payne 2 και
όχι δουλειά του ποδαριού, τότε είμαι διατε-
θειμένος ακόμα και να του συγχωρήσω την
έλλειψη της μαύρης ατμόσφαιρας. Μη μας
απογοητεύσεις Rockstar.
PC
PC Master
22
του Γιώργου «Sephir» Δεμπεγιώτη
1.
BATTLEFIELD 3
2.
CALL OF DUTY – MODERN WARFARE 3
3.
CRYSIS 2
4.
SERIOUS SAM 3
5.
TEAM FORTRESS 2
SHOOTERS
TOP 5
PAIN TO THE MAX
Max is back in town!
Το εξώφυλλο του επερχόμενου Max Payne 3.