Admiral:
Γιώργο Δεμπεγιώτη, γιατί αξίζει κάποιος να προσπερά-
σει τα πιξελιαστά γραφικά και να ασχοληθεί με το παιχνίδι; Μπο-
ρούν οι indie developers να έρθουν στο προσκήνιο ή είναι καταδι-
κασμένοι σε «υποστηρικτικό» ρόλο;
Sephir:
Κατ’ αρχάς, όποιος παίζει adventure games έχοντας στο
μυαλό του τον τεχνικό τομέα, είναι εκτός θέματος και να έρθει αύ-
ριο με τον κηδεμόνα του! Το Gemini Rue είναι ένα παιχνίδι που κα-
τορθώνει, με το δικό του μοναδικό τρόπο, να δημιουργήσει μία
σκοτεινή ατμόσφαιρα και έναν ζοφερό κόσμο που «ρουφά» χωρίς
έλεος τον παίκτη στην «καρδιά» του, ενώ το καλογραμμένο και με-
στό σενάριό του αποτελεί το κινητήριο μοχλό, προκειμένου κάποι-
ος να συνεχίσει να παίζει μέχρι τέλους. Έτσι, τα γραφικά του, τα
οποία σε καμία περίπτωση δεν είναι άσχημα, είναι απλώς… retro,
έρχονται σε δεύτερη (και τρίτη) μοίρα. Σχετικά με το δεύτερο σκέ-
λος της ερώτησης, όσο και αν λατρεύω τα indie games, το θεωρώ
πάρα πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο να έρθουν στο προσκήνιο. Ο
λόγος είναι προφανής: Η βιομηχανία έχει αλλάξει και η πλειονότη-
τα του κόσμου «ζητά» όλο και εντυπωσιακά παιχνίδια (εις βάρος
συνήθως του gameplay), κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με
τη λογική που εφαρμόζουν οι περισσότερες, αν όχι όλες, οι indie
κυκλοφορίες, κυρίως λόγω έλλειψης budget, δηλαδή, εθιστικό
gameplay με απλούς συνήθως μηχανισμούς και μέτρια προς ανε-
κτά γραφικά. Άρα θεωρώ ότι ο ρόλος τους είναι καθαρά υποστηρι-
κτικός.
Admiral:
Μάλιστα. Εσύ, Γιώργο, έχεις κάνει τη δική σου επανά-
σταση στην πραγματική ζωή; Έχεις έρθει σε κόντρα με το καθε-
στώς;
Sephir:
Μα εννοείται! Πήγα μία μέρα στον Kuv και του είπα:
«Γιατί ο Καρκαλέμης και ο Καλαγκιάς λουφάρουν και εμένα με έχε-
τε σκίσει; Θέλω την αλήθεια!» Μου απάντησε: «ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ
ΑΝΤΕΞΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!» Το επόμενο πράγμα που θυμάμαι, είναι η
αίθουσα του νοσοκομείου.
Admiral:
Έτσι, αδερφέ, fight the power! Ευχαριστούμε, Γιώργο!
57
PC Master
πος που σουτάρουν, εκτοξεύουν την αληθοφάνεια στα ύψη. Κακά
τα ψέματα, τα ετήσια sports games είναι σχεδόν καταδικασμένα
να μοιάζουν με τα προηγούμενα μέρη, οπότε απαιτούνται ριζικές
αλλαγές ή πανέξυπνες προσθήκες (βλ. FIFA 12 και ΝΒΑ 2Κ12
αντίστοιχα), ώστε να μπορούν να δικαιολογήσουν την εκ νέου
αγορά τους. Το κακό για τους σχεδιαστές είναι ότι κάθε χρονιά τα
περιθώρια στενεύουν όλο και περισσότερο…
Admiral:
Όντως. Εσύ εναντίον του Δεμπεγιώτη και εσύ ενα-
ντίον του Γκουτζέλη, μπάσκετ ένας εναντίον ενός. Ποιος θα νι-
κούσε;
Manos426f:
Χα! Ο μόνος τρόπος έστω για να με κοντράρουν
θα ήταν να ενωθούν τα δύο γατάκια μεταξύ τους και να σχηματί-
σουν έναν κανονικό μπασκετμπολίστα, όπως κάνουν τα ρομπότ
στα ιαπωνικά καρτούν!
Admiral:
Σκληρές δηλώσεις από έναν σκληρό άνθρωπο!
Thanks, Μάνο!
Δεύτερη Θέση: FIFA 12
Το φετινό FIFA δείχνει ξεκάθαρα ότι ορισμένοι developers
δεν φοβούνται να πάρουν ρίσκα και να αλλάξουν μία επιτυχη-
μένη συνταγή. Η ΕΑ Sports τόλμησε να πάει κόντρα στο ρεύ-
μα, τροποποίησε σε μεγάλο βαθμό το gameplay του FIFA 12
με στόχο τον ακόμη μεγαλύτερο ρεαλισμό και δικαιώθηκε
απόλυτα γι’ αυτή την επιλογή της.
BEST INDIE:
GEMINI RUE
Δεύτερη θέση: MINECRAFT
Μπείτε σε έναν καινούργιο κόσμο, κτίστε οτιδήποτε σας αρέ-
σει, εξερευνήστε μέχρι τελικής πτώσεως και… φυλαχθείτε όταν
έρθει η νύχτα! Το Minecraft θα βρισκόταν σίγουρα στην πρώτη
θέση, αν δεν το παίζαμε εδώ και χρόνια, αλλά έχει εξασφαλίσει
ούτως ή άλλως περίοπτη θέση στο Hall of Fame του gaming.
Το γνωστό κλισέ «ο κορυφαίος
έγινε ακόμη πιο καλός» ισχύει
απόλυτα για το FIFA 12.