109
PC Master
ος δεν είναι διατεθειμένος να αφιερώσει
σημαντικό μέρος του χρόνου του για να
διαβάσει προσεκτικά όλα τα διαθέσιμα στοι-
χεία, δεν πρόκειται να καταλάβει απολύτως
τίποτα από την πλοκή του παιχνιδιού. Δεν
γίνεται καμία προσπάθεια ώστε ο νέος παί-
κτης να εγκλιματιστεί στον παράξενο κό-
σμο του EYE και να μάθει τα βασικά του
gameplay, δεν υπάρχει παρά ελάχιστη επε-
ξήγηση των στόχων κάθε αποστολής, οπό-
τε μόνο όσοι είναι αποφασισμένοι να δια-
βάσουν μπόλικο κείμενο ή να αγνοήσουν
εντελώς την πλοκή θα μπορέσουν να εκτι-
μήσουν όσα έχει να προσφέρει το παιχνίδι.
Κρίμα, πραγματικά κρίμα, γιατί η αισθη-
τική του κόσμου είναι υπέροχη και προκα-
λεί τον παίκτη να ενημερωθεί για όλες τις
διαφορετικές factions που αλληλεπι-
δρούν σε αυτόν. Το EYE χρησιμοποιεί τη
μηχανή γραφικών Source με εξαιρετικό
τρόπο, στήνοντας μεγαλοπρεπή κτίσματα
και φουτουριστικές πόλεις που μοιάζουν
να έχουν ξεπηδήσει απευθείας από το
Blade Runner. Η λεπτομέρεια στα tex-
tures είναι αξιοθαύμαστη στις περισσότε-
ρες των περιπτώσεων, ενώ οι πανοπλίες
των μελών της οργάνωσης EYE είναι ένα
εντυπωσιακό κράμα μεσαιωνικής θρη-
σκευτικής τεχνοτροπίας και μελλοντικής
τεχνολογικής εξέλιξης. Επιπλέον, κάθε πί-
στα μοιάζει να έχει τη δική της ξεχωριστή
ταυτότητα, καθώς οι χρωματισμοί αλλά
και η γενικότερη απεικόνιση αλλάζουν
δραματικά μεταξύ των διαφόρων περιο-
χών. Όσοι αρέσκονται να εξερευνούν εν-
διαφέροντα τοπία και να ψάχνουν κάθε μι-
κρή γωνιά θα απολαύσουν την περιπλά-
νηση στη New Eden, αφού ο ανοιχτός
σχεδιασμός των περισσότερων επιπέδων
ενθαρρύνει την εξερεύνηση και επιβρα-
βεύει το σχολαστικό παίκτη.
GAMEPLAY: ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ
ΠΟΙΚΙΛΙΑ
Ως gamer δίνω πάντοτε μεγάλο βάρος
στο σενάριο και τη γενικότερη πλοκή ενός
παιχνιδιού, θεωρώντας τα αναπόσπαστα
στοιχεία του gameplay. Σύμφωνα με τη
λογική λοιπόν, θα έπρεπε να είχα παρατή-
σει σχεδόν αμέσως το EYE, αφού η ακατα-
λαβίστικη ιστορία σχεδόν ακυρώνει οποια-
δήποτε προσπάθεια του παίκτη να εισέλ-
θει νοητά στο κλίμα του παιχνιδιού. Και
όμως, για κάποιον (αρχικά απροσδιόριστο)
λόγο, συνέχιζα να φορτώνω το EYE και να
παίζω για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Αφού κάθισα και σκέφτηκα τι είναι αυτό
που με τραβάει στο συγκεκριμένο παιχνί-
δι, έφτασα στο απλό, τελικά, συμπέρα-
σμα, ότι το gameplay είναι τόσο ενδιαφέ-
ρον, που καταφέρνει –και μιλάμε για τε-
ράστιο κατόρθωμα!– να υπερισχύσει ένα-
ντι των μειονεκτημάτων και να κρατήσει
τον επίμονο παίκτη.
Μία λέξη αρκεί για να περιγράψει εν
συντομία την εμπειρία του EYE: Ποικιλία.
Ως υβρίδιο μεταξύ FPS και RPG, το παιχνί-
δι προσφέρει πολλαπλές επιλογές για τη
δημιουργία χαρακτήρα, από τα… γονίδια
που αυτός θα έχει (!), μέχρι το είδος της
πανοπλίας που θα φορά. Επίσης, ο πρω-
ταγωνιστής διαθέτει attributes που προσ-
διορίζουν την ικανότητά του σε μία σειρά
από δραστηριότητες και τα φυσικά του
χαρακτηριστικά, καθώς και τη δυνατότητα
να αναβαθμίσει τα μέλη του σώματός του
με βιονικά μεγαλύτερης αποτελεσματικό-
τητας, ξοδεύοντας Brouzoufs (η νομισμα-
τική μονάδα του παιχνιδιού). Νομίζετε ότι
το customization τελειώνει εδώ; Χα! Πέ-
ρα από τα όσα ήδη αναφέραμε, ο παίκτης
μπορεί να επενδύσει χρήματα στην έρευ-
να και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, να
χρησιμοποιήσει τα skill points που λαμβά-
νει σε κάθε level-up ώστε να ανεβάσει τα
βασικά του attributes, να αγοράσει νέα
όπλα ή psionic powers από ειδικά «κατα-
στήματα» και να παραμετροποιήσει ανά
πάσα στιγμή τον εξοπλισμό του μέσω του
κοντινότερου armory κατά τη διάρκεια
μιας αποστολής. Το αποτέλεσμα είναι η
ύπαρξη εκατοντάδων, ίσως και χιλιάδων
διαφορετικών συνδυασμών, που προσφέ-
ρουν μοναδική ποικιλία στο gameplay και
ατελείωτο replayability. Η εμπειρία που
θα έχετε παίζοντας έναν κανονικό, heavi-
ly armored στρατιώτη, δεν έχει καμία
σχέση με αυτή που θα ζήσετε αν επιλέξε-
τε έναν χαρακτήρα με ειδίκευση σε
melee μάχες, και αυτή με τη σειρά της εί-
ναι εντελώς διαφορετική με το
playthrough ενός χαρακτήρα που χρησι-
μοποιεί psionic attacks ή hacking. Συν-
δυάστε όλα τα παραπάνω με τη δυνατό-
τητα για co-op σε ολόκληρη την cam-
paign και τα λοιπά multiplayer modes και
έχετε ένα παιχνίδι που μπορεί να σας δώ-
σει άνετα δεκάδες ώρες gameplay.
Ο σχεδιασμός των γραφικών
στο EYE δίνει μια υπέροχη
γοτθική-cyberpunk αισθητική
στον κόσμο του παιχνιδιού.
Στο αρχηγείο της οργάνωσης EYE θα έχετε
πρόσβαση σε αποστολές, αλλά και εμπόρους
για την αγορά νέων όπλων ή abilities.
Το EYE χρησιμοποιεί τη
μηχανή γραφικών
Source με εξαιρετικό
τρόπο.
67
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
FPS/RPG
n
Έκδοση:
Streum On
n
Ανάπτυξη:
Streum On
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
10
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής Pentium IV στα 3GHz ή Athlon 64 3000+, 1GB
RAM (XP)/2GB (Vista/7), κάρτα γραφικών nVidia 6600/ATi X800, 6GB χώρο στο σκληρό δίσκο, Windows XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο site:
http://eye.streumon-studio.com/
n
Επιρροές:
Half-Life 2, Deus Ex
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Deus Ex: Human Revolution
• Χαμηλή τιμή
• Τρομερή ποικιλία σε character builds
• Άφθονο replayability
• Εντελώς μπερδεμένο σενάριο
• Ανεπαρκέστατο tutorial
• Προβλήματα στη μετάφραση των
κειμένων
• Σποραδικά crashes