Page 111 - PCM267

Basic HTML Version

111
PC Master
εξαιτίας αλλαγών στο αρχικό πλάνο κυ-
κλοφορίας τους.
INTERACTIVE… ΤΙ;
Εκκινώ το Jurassic Park και το πρώτο
πράγμα που με ρωτά είναι αν θέλω να παί-
ξω με mouse ή με gamepad. «Περίεργα
πράγματα», σκέφτομαι, κι επιλέγω φυσικά
το mouse. Από εκεί και πέρα αρχίζω να συ-
νειδητοποιώ το… συγκλονιστικό μέγεθος
του adventuring που περιέχει: Πώς σας
φαίνεται μια 8ωρη εξάσκηση σε quick time
events (ξέρετε, αυτή η εκνευριστική διαδι-
κασία γρήγορου πατήματος πλήκτρων που
εμφανίζονται επί της οθόνης), συνοδεία
αρκετών κλικ σε συγκεκριμένα σημεία, με
σκοπό να πάρετε την περιγραφή κάποιων
απεικονιζόμενων αντικειμένων; Από εκεί
και πέρα, το gameplay διανθίζεται από
διαλόγους μεταξύ των πρωταγωνιστών
προκειμένου να προωθηθεί η δράση, κα-
θώς και από μία dragging διαδικασία, που
γίνεται επίσης επί ορισμένων αντικειμέ-
νων, προς μία κατεύθυνση (είναι κάτι σαν
«use» εντολή). Αυτό είναι κατ’ ουσίαν όλο
το gameplay του τίτλου, και οι γρίφοι του
(οι ποιοι;) ακόμη αναζητούνται. Θα σκε-
φτεί τώρα κάποιος «εντάξει ρε Μάνο, δεν
είναι παιχνίδι περιπέτειας, τόσο κακό είναι
αυτό;». Δεν είναι, εφόσον ως τέτοιο πλα-
σαρίστηκε; Ακόμη κι αν παραβλέψουμε,
όμως, το εν λόγω ατόπημα, η συνεχής δια-
δικασία quick time event – video sequence
– δύο κλικ εδώ κι εκεί – video sequence –
quick time event κ.τ.λ. κ.τ.λ., μόνο ενδια-
φέρον παιχνίδι δε στοιχειοθετεί.
Εκεί που παίρνει άριστα όμως, είναι ως
τεστ αντοχής νεύρων. Εκτός του ότι βάζει
τον παίκτη να παριστάνει το σπασίκλα πα-
τώντας μετά μανίας ορισμένα πλήκτρα, η
όλη διαδικασία αποδεικνύεται και προ-
βληματική δοκιμάζοντας, εκτός των άλ-
λων, τις μαντικές του ικανότητες. Τι εν-
νοώ; Φανταστείτε λοιπόν ότι πρέπει να
πατήσετε το πάνω και το δεξιά από τα
τέσσερα πλήκτρα κατεύθυνσης. Σας εμ-
φανίζει το πρώτο, το πατάτε και φυσικά
περιμένετε να σας εμφανίσει και το δεύ-
τερο. Κάπου εκεί χάνετε! Γιατί; Διότι σε
πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί να χάσε-
τε, ώστε να το δείτε να εμφανίζεται στιγ-
μιαία, οπότε φτου κι απ’ την αρχή. Σε κά-
ποιες άλλες πάλι, απλώς θα καταλήξετε
να το μαντεύετε. Σημειώστε ότι όλη αυτή
η διαδικασία μπορεί να χρειαστεί να επα-
ναληφθεί τρεις συνεχόμενες φορές, με
διαφορετικούς συνδυασμούς ανά σκηνή
–που πρέπει να τους θυμάστε φυσικά αν
χάσετε- μέχρι να καταφέρετε να φτάσετε
σε checkpoint, και κάπως έτσι δένει το
γλυκό της απελπισίας. Αλλά, είπαμε,
adventure game είναι (…), να μη μας κά-
νει να θυμηθούμε τις εποχές που είχαμε
δίπλα μας χαρτί και στυλό για να σημειώ-
νουμε κάτι σημαντικό;
Το βασανιστήριο δεν τελειώνει εδώ, αυ-
τό έλειπε. Πέραν των τεσσάρων πλή-
κτρων κατεύθυνσης, χρησιμοποιούμε και
τα W,A,S,D, όπως και το ποντίκι (ή
gamepad), όπως αναφέρθηκε. Εκεί που
είστε λοιπόν με το τελευταίο ανά χείρας,
ξάφνου ξεκινά το επόμενο quick time
event, οπότε πρέπει γρήγορα να το πετά-
ξετε από τα χέρια σας και να πιάσετε το
keyboard! Τρελά πράγματα… Επειδή και οι
ίδιοι οι δημιουργοί του, απ’ ό,τι φαίνεται,
κατάλαβαν πόσο εκνευριστικό καταντάει
το Jurassic Park, έχουν προνοήσει να
υπάρχει σταδιακή μείωση της δυσκολίας
ορισμένων τέτοιων events, χωρίς, βέβαια,
να διορθώνεται το παραμικρό στην πλή-
ρως απογοητευτική εικόνα του.
Η μεγάλη ειρωνεία είναι ότι, με το πέ-
ρας του πρώτου επεισοδίου, ουσιαστικά
εξαντλείται το όποιο ενδιαφέρον της
ιστορίας, αφού τα επόμενα τρία μέρη
απλώς προσπαθούν με νύχια και με δό-
ντια να την επιμηκύνουν, φτάνοντας σε
ορισμένες τόσο κλισεδιάρικες καταστά-
σεις, που θα τις ζήλευε και ταινία της Αλί-
κης Βουγιουκλάκη. Ακόμη κι ο T-Rex, που
θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης
για κάποιους παίκτες, βιάζεται να κάνει
πολύ νωρίς την εμφάνισή του.
ΓΡΑΦΙΚΑ; ΗΧΟΣ;
Καλά, ύστερα από όλα τα παραπάνω πε-
ριμένετε να διαβάσετε περί γραφικών και
ήχου; Εν συντομία, λοιπόν, θα σας πω ότι
πιθανώς είναι τα μόνα στοιχεία που δεν θα
σας προβληματίσουν. Βέβαια, η πλήρης
απουσία multiplayer mode (ως…
adventure game), αλλά και τα ενδεχόμενα
frame drops που θα συναντήσετε, θα σας
υπενθυμίσουν το λάθος που κάνατε αγο-
ράζοντάς το. Φυλάξτε, λοιπόν,
30 και
μην δώσετε θάρρος σε όσους συνέβαλαν
στη δημιουργία του, γιατί μπορεί να τολμή-
σουν να φτιάξουν και καμία συνέχειά του…
Πραγματικό θηρίο ο Oscar.
Πώς κουνιέσαι, όταν την ίδια στιγμή σε κοιτά
ένας T-Rex;
Έχει τόση σχέση με τα
adventure games, όση
και οι δεινόσαυροί του
με τη σημερινή εποχή.
39
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
Adventure game
n
Έκδοση:
Telltale Games
n
Ανάπτυξη:
Telltale Games
n
Διάθεση:
Από το site της Telltale
n
Τιμή:
29,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU Intel Pentium 4 1.8GHz
ή αντίστοιχος AMD Athlon, 2GB RAM, VGA nVidia/ATi με 256MB RAM, Win XP/Vista/7, 2GB στο σκληρό δίσκο
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
http://www.telltalegames.com/jurassicpark
n
Επιρροές:
Οι ανάλογες ταινίες
n
Εναλλακτική πρόταση:
Οποιοδήποτε άλλο game!
• Κάποιες ελάχιστες στιγμές έντασης
• Τραγικό gameplay
• Ελάχιστη διάρκεια
• Βαρετό, κουραστικό κι εκνευριστικό
• Αδιάφοροι χαρακτήρες
• Κακή υλοποίηση αρκετών quick
time events
• Frame drops