PC Master
18
T
ο μήνα που προηγήθηκε έγινα
δέκτης ερωτήσεων, όπως και
έλαβα e–mails παρομοίου περιε-
χομένου, όπου αναγνώστες του
περιοδικού με καλούσαν να ξε-
διαλύνω ένα ζήτημα που έχει
άμεση σχέση με όσα ανέφερα, αλλά και με
τη στάση που κράτησα στην «Editors’
roundtable» του τεύχους 266. Συγκεκριμέ-
να, απορούσαν πώς γίνεται να θεωρώ –και
να έχω αναλόγως βαθμολογήσει– ως κορυ-
φαία adventure games του 2011 δύο παι-
χνίδια, καθένα εκ των οποίων περιείχε ένα
σοβαρό bug: τα Book Of Unwritten Tales
και Black Mirror 3.
Η απορία είναι ορθότατη και νομίζω απο-
τελεί μία καλή ευκαιρία να προβώ στις απα-
ραίτητες εξηγήσεις. Το πρώτο που πρέπει
να αναφέρω είναι ότι μόνο στην περίπτωση
του BM3 έπεσα πάνω στο bug, που με τα-
λαιπώρησε μέχρι να συνειδητοποιήσω ότι
έπρεπε να καταφύγω στην αυτόματη επί-
λυση του συγκεκριμένου γρίφου. Ήμουν
ενήμερος δε για το dead end bug του
BOUT, αλλά η έκδοση που μου δόθηκε για
review ήταν η, ήδη patchαρισμένη, 1.0.3.
Φυσικά αυτό δεν απαντά στην απορία των
αναγνωστών, οπότε ας αναλύσω λίγο πε-
ρισσότερο την οπτική με την οποία αντιμε-
τωπίζω τις δύο αυτές υποθέσεις.
Καταρχάς, ταυτίζομαι πλήρως με όσους
θεωρούν ανεπίτρεπτη, από μεριάς Cranber-
ry Productions, τη μη κυκλοφορία patch για
το BM3. Ακατανόητη και απερίσκεπτη στάση
για μια εταιρεία που θέλει να λογίζεται ως
σοβαρή. Ωστόσο, ακριβώς επειδή υπήρχε η
δυνατότητα αυτόματης επίλυσης του γρί-
φου, αλλά και επειδή δεν αναγκαζόμασταν
να γυρίσουμε σε πρότερο σημείο του παι-
χνιδιού, λόγω του dead end, δεν με δυσα-
ρέστησε ολοκληρωτικά η παρουσία του,
τουλάχιστον όχι όσο η μετέπειτα στάση της
Cranberry Productions. Όσον αφορά στο
BOUT, εκτίμησα το ότι βγήκε άμεσα, ταυτο-
χρόνως με την κυκλοφορία του τίτλου,
διορθωτικό patch. Βέβαια, αυτό δεν θα δώ-
σει λύση σε όποιον παίξει το παιχνίδι στο
εξοχικό του, δίχως την ύπαρξη Internet,
άρα χωρίς να μπορεί να κατανοήσει ότι έχει
φτάσει σε αδιέξοδο λόγω σχεδιαστικού λά-
θους. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως, να
είστε σίγουροι ότι η βαθμολόγηση ασφαλώς
και επηρεάστηκε, καθώς και τα δύο θα μπο-
ρούσαν, με τα δικά μου κριτήρια, να φτά-
σουν υψηλότερα. Αλλά τα δύο αυτά bugs
δεν μπορούν να ακυρώσουν όλα τα υπόλοι-
πα, πολλά, προτερήματά τους, μπορούν;
Εκεί που προσωπικά θεωρώ ότι πραγματι-
κά πρέπει να κατακεραυνωθεί ένα παιχνίδι
περιπέτειας, είναι αν φτάσει ο παίκτης σε
σημείο όπου, εξαιτίας λάθους, η εμφάνιση
του οποίου είναι random, μόνη λύση είναι
να φορτώσει προηγούμενο save, ενδεχομέ-
νως αρκετά πιο πίσω στην εξέλιξη της ιστο-
ρίας, με αμφίβολο αποτέλεσμα και πάλι.
Δεν συζητάμε καν βέβαια την περίπτωση
να μην μπορεί να ολοκληρωθεί το παιχνίδι
και να μη βγει patch, καθώς εκεί, ούτε λίγο
ούτε πολύ, θα πρόκειται περί απάτης. Μά-
λιστα, η δική μου λογική λέει ότι, αν σε κά-
ποιο σημείο πρέπει να πάρω κάποιο αντι-
κείμενο και δεν το πράξω, με αποτέλεσμα
να μην μπορώ μετέπειτα να προβώ σε επί-
λυση γρίφου, καθώς θα μου λείπει, αλλά
δεν θα μπορώ πλέον να το αποκτήσω, όλη
αυτή η κατάσταση είναι μία μορφή σημαντι-
κού bug. Καταλαβαίνετε ίσως τώρα γιατί
δεν αγάπησα τη Sierra On Line στα πρώτα
χρόνια της δραστηριότητάς της στα παιχνί-
δια περιπέτειας και απορούσα με την εκτί-
μηση της οποίας έχαιρε.
Σίγουρα οι Γερμανοί σχεδιαστές, που
έχουν εδώ και καιρό «πάρει από το χεράκι» τα
παιχνίδια περιπέτειας, υποπίπτουν συχνά σε
σοβαρά λάθη. Δεν μπορεί όμως αυτό να με
κάνει σε καμία περίπτωση να υποστηρίξω ότι
καλό θα ήταν να σταματήσουν τη δραστη-
ριότητά τους, διότι τότε πολύ φοβάμαι ότι το
αγαπημένο μας είδος θα έπαιρνε το δρόμο
άλλων genres, που στενάζουν κάτω από τη
σοβαρή έλλειψη νέων τίτλων, τείνοντας
στον αφανισμό. Να διαμαρτυρηθούμε πιο
έντονα για τα ατοπήματα της Cranberry Pro-
ductions και της King Art; Να το κάνουμε. Να
τις αφορίσουμε ολοκληρωτικά; Μόνο κακό
θα κάνουμε. Να κρίνουμε τα προϊόντα τους
όπως πρέπει, δηλαδή με αυστηρότητα και
σύμφωνα με τις –λογικότατες– απαιτήσεις
μας; Αυτό οφείλουμε όλοι να κάνουμε…
ΤΑ BUGS ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ
ΣΤΑ ADVENTURE GAMES
Tου Μάνου «manos426f» Καρκαλέμη
manos426f@hotmail.com
Ούτε ένα patch δεν κουραστήκατε να βγάλετε, κύριοι της Cranberry Productions;