PC Master
20
FRaYED knighTS
Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε το
Frayed knights: The Skull of S’makh-
Daon από τους indie developers της
Rampant games. Το παιχνίδι ανήκει
στο –σχεδόν ξεχασμένο πια– είδος
των dungeon crawlers, όπου ο παί-
κτης έχει μία ομάδα χαρακτήρων και
εξερευνά dungeons από οπτική πρώ-
του προσώπου. Η μάχη διεξάγεται σε
γύρους, το RPg system του παιχνιδι-
ού επιτρέπει μεγάλη ποικιλία στις πι-
θανές builds των χαρακτήρων, ενώ οι
οπαδοί του loot θα βρουν εκατοντά-
δες αντικείμενα για να μαζέψουν και
να χρησιμοποιήσουν εναντίον των
εχθρών. Τα γραφικά του Frayed
knights δεν έχουν να παρουσιάσουν
κάτι το ιδιαίτερο (θα τα χαρακτηρίζα-
με λειτουργικά), όμως το διάχυτο χι-
ούμορ στους διαλόγους θα αποζη-
μιώσει τους gamers που θέλουν να
στηρίξουν τις ανεξάρτητες προσπά-
θειες. Το Frayed knights είναι ένα
καλό παιχνίδι που προτείνεται σε
όλους τους fans των old–school dun-
geon crawlers. http://ram-
pantgames.com/frayedknights/.
1.
ThE wITChEr 2: ASSASSInS
Of KIngS
2.
fALLOUT: nEw VEgAS
3.
ThE ELDEr SCrOLLS V:
SKYrIM
4.
DEUS EX: hUMAn
rEVOLUTIOn
5.
DIVInITY 2: ThE DrAgOn
KnIghT SAgA
RPGs
TOP 5
RPG NEWS
Μύθος Νο1: «Που πας χωρίς multiplay-
er;». Εδώ και καιρό προσπαθούν όλοι να
μας πείσουν ότι δεν νοείται σύγχρονο παι-
χνίδι χωρίς κάποιο multiplayer mode. Ως
αποτέλεσμα, βλέπουμε τις εταιρείες να
δαπανούν πολύτιμους οικονομικούς πό-
ρους και χρόνο στην προσθήκη πρόχειρων,
βιαστικών και εντελώς περιττών multiplay-
er modes επειδή… «έτσι πρέπει». Φυσικά,
στη συντριπτική πλειοψηφία των παιχνι-
διών αυτών το multiplayer «πεθαίνει» μέσα
σε 1–2 μήνες και ο gamer έχει πλέον στα
χέρια του ένα παιχνίδι με ελλιπές single
player και ερημωμένο multiplayer. Η
Bethesda έκλεισε τα αυτιά της στον πειρα-
σμό του multiplayer, φρόντισε να αφοσιω-
θεί απόλυτα στο single player και τα απο-
τελέσματα μιλούν από μόνα τους. Μύθος
Νο2: «Βγάλε DLC με τον τόνο!». Οι περισ-
σότεροι publishers φαίνεται πως έχουν κά-
ποια επιγραφή στον τοίχο τους που γράφει
«ου πουλήσεις ένα πλήρες παιχνίδι αν
μπορείς να το κόψεις σε κομματάκια και να
το πουλήσεις ως DLC». Και δώσ’ του ανα-
κοινώσεις για DLC πριν ακόμα κυκλοφορή-
σει το κυρίως παιχνίδι, δώσ’ του skins,
maps, modes με επιπλέον κόστος για τον
gamer και άσε τον να παραπονιέται ότι το
αρχικό πακέτο είναι υπερβολικά λιτό για
την τιμή του. Από την άλλη έρχεται το
Skyrim, με εκατοντάδες ώρες gameplay,
πολλαπλές campaigns για να ασχοληθεί ο
παίκτης, δεκάδες sidequests, και η Bethes-
da έχει ήδη δηλώσει ότι τα όποια DLC για
το παιχνίδι θα έχουν πλούσιο περιεχόμενο.
Οι gamers εκτίμησαν τη στάση της εταιρεί-
ας και αγόρασαν εκατομμύρια αντίτυπα
του παιχνιδιού. Μήπως τελικά ο gamer δεν
είναι και τόσο κορόιδο, αγαπητά στελέχη
των publishers; Μύθος Νο3: «Το αυστηρό
DrM αυξάνει τις πωλήσεις!». Μα καλά, εί-
ναι τελείως τρελοί εκεί στην Bethesda;
Δεν έχουν ακούσει ότι για κάθε έναν PC
gamer που αγοράζει το παιχνίδι, άλλα δέ-
κα δισεκατομμύρια το κατεβάζουν παρά-
νομα; Είναι δυνατόν να αφήσουν ένα sin-
gle player only παιχνίδι χωρίς κάποιο γερό
DrM που να θέλει συνεχή σύνδεση στο
Ιnternet, ταυτότητα, ΑΜΚΑ, DnA και φορο-
λογική ενημερότητα του αγοραστή; Θα
τους σκίσουν στην πειρατεία! Και όμως,
δεν έγινε έτσι. Η εταιρεία αποφάσισε να
εγκαταλείψει το αμφιλεγόμενο (ευγενικά
το θέτουμε) games for windows Live και
αρκέστηκε στην προστασία που προσφέρει
το σύστημα Steamworks, δηλαδή μία απλή
on–line ενεργοποίηση κατά την πρώτη
εκτέλεση. Περιέργως, το παιχνίδι έσπασε
όλα τα ρεκόρ πωλήσεων! Ενδιαφέρον, oui
ma cherie Ubisoft;
Η περίπτωση του Skyrim αποδεικνύει πέ-
ραν πάσης αμφιβολίας ότι οι «μαγικές συ-
νταγές» που υποτίθεται ότι εξασφαλίζουν
πωλήσεις είναι γιατροσόφια ελάχιστης
αποτελεσματικότητας. Η πιο σίγουρη μέ-
θοδος για να κερδίσεις την προτίμηση των
gamers είναι η ίδια εδώ και πάρα πολλά
χρόνια: Φτιάξε ένα καλό παιχνίδι.
PC
Frayed knights, το RPg για τους gamers που απολαμβάνουν το χιούμορ στα παιχνίδια τους!
Το Skyrim κατάφερε να κατακτήσει με άνεση
την κορυφή των πωλήσεων, σπάζοντας το ένα
ρεκόρ μετά το άλλο.
“Fus Ro Dah!”