PC Master
104
Τ
ον τελευταίο καιρό, οι indie πα-
ραγωγές έχουν ανέβει πολύ στην
εκτίμησή μου. Μόνο τη χρονιά
που πέρασε, μπορώ να θυμηθώ
τέσσερα παιχνίδια που μονοπώ-
λησαν το ενδιαφέρον μου όσο
ασχολιόμουν μαζί τους (Bastion, Renegade
Ops, Trine 2 και Limbo) και τολμώ να πω ότι
συχνά έβρισκα τον εαυτό μου να διασκε-
δάζει περισσότερο με αυτά παρά με άλλες
μεγαλύτερες παραγωγές. Το Rochard της
Recoil Games έρχεται να προστεθεί στη λί-
στα των πολύ καλών indie κυκλοφοριών
που χρήζουν προσοχής.
SOMEWHERE OUT IN SPACE
Το παιχνίδι διαδραματίζεται στο μέλλον,
όπου ο ήρωας ονόματι John Rochard είναι
ένας μεταλλωρύχος του Διαστήματος.
Μαζί με την ομάδα του προσπαθούν για
χρόνια να εντοπίσουν μέσα σε αστεροει-
δείς ένα σπάνιο καρύκευμα, μέχρι τώρα
χωρίς αποτέλεσμα. Το αφεντικό τους, ο
Maximilian, απογοητευμένος από τις συ-
νεχείς αποτυχίες της ομάδας, τους ξεκα-
θαρίζει ότι δεν θα χρηματοδοτήσει άλλη
εξόρυξη λόγω υψηλού κόστους, με συνέ-
πεια η καριέρα τους να κινδυνεύει να τερ-
ματιστεί πρόωρα. Η μοίρα όμως τα φέρνει
έτσι που στον τελευταίο αστεροειδή που
έγινε εξόρυξη, η ομάδα του Rochard ανα-
καλύπτει κάτι σημαντικό, όμως μία αναπά-
ντεχη επίθεση από πειρατές του Διαστή-
ματος δεν τους αφήνει να χαρούν για πο-
λύ…
Η ιστορία του Rochard, αν και προβλέ-
ψιμη από το πρώτο λεπτό, είναι συμπαθη-
τική και διακατέχεται από μία όμορφη πι-
νελιά χιούμορ που σε κάνει να ξεχνάς την
αναμενόμενη εξέλιξή της. Πάντως, το πιο
αξιομνημόνευτο στοιχείο του τίτλου είναι
η ύπαρξη του πρωταγωνιστή Rochard
που, σε αντίθεση με τα στερεότυπα που
θέλουν τους άρρενες ήρωες σκληρούς
body builders γεμάτους μούσκουλα και
τεστοστερόνη να τρέχει από τα αυτιά, εί-
ναι ένας απίθανος μουστακαλής τύπος με
ένα περιποιημένο μπιρόκοιλο και βλαχο-
αμερικανική προφορά!
LIFT ME UP
To Rochard είναι ένα κατά κύριο λόγο
2D puzzle/platform παιχνίδι με ολίγον
shooting. Το παιχνίδι χωρίζεται σε ημι–αυ-
τοτελείς οθόνες, παρέχοντας λίγες δυνα-
τότητες scrolling σε καθεμία, δίνοντάς
μας έτσι την αίσθηση ότι κάθε οθόνη στην
οποία βρισκόμαστε, αποτελεί ένα ξεχωρι-
στό puzzle. Ο σκοπός μας είναι να λύσου-
με τους γρίφους που παρουσιάζονται και
να εξοντώσουμε τυχόν εχθρούς που μας
περιτριγυρίζουν, προκειμένου να περά-
σουμε στην επόμενη οθόνη. Για να το κα-
τορθώσουμε αυτό, έχουμε στη διάθεσή
μας το G–Lifter, ένα εξειδικευμένο εργα-
λείο το οποίο έχει πολλαπλές χρήσεις.
Η πρώτη και βασικότερη χρήση του
G–Lifter είναι ότι με αυτό μπορούμε να
τραβήξουμε προς το μέρος μας μικρά
αντικείμενα (κιβώτια, ενεργειακές κάψου-
λες κ.λπ.) και να τα εκτοξεύσουμε προς
πάσα κατεύθυνση. Η δεύτερη χρήση του
είναι η δυνατότητα ελέγχου της βαρύτη-
τας, όπου με το πάτημα ενός κουμπιού
μπορούμε κατά βούληση να ελαττώσου-
με τη βαρύτητα και να την επαναφέρου-
με άμεσα σε χρόνο dt, κάτι που επιτρέπει
τόσο στο χοντρούλη πρωταγωνιστή να
πηδήξει ψηλότερα όσο και να σηκώσουμε
με το G–Lifter βαρύτερα αντικείμενα και
να αλλοιώσουμε την τροχιά εκτόξευσής
τους.
Πάνω σε αυτήν την απλή ιδέα εντοπί-
ζεται η καρδιά του παιχνιδιού και βασίζο-
νται οι περισσότεροι γρίφοι που θα συνα-
ντήσετε. Θα αντιμετωπίσετε γρίφους
πλατφόρμας (στοιβάξτε τα κουτιά για να
περάσετε το κενό), με ενεργειακά πεδία
που επιτρέπουν την πρόσβαση μόνο σε
άψυχο ή έμψυχο υλικό, με διακόπτες, σε
συνθήκες «αντίστροφης βαρύτητας» και
τεράστια laser–εμπόδια, ενώ μεγάλο ρό-
λο παίζει η Φυσική, καθώς ουκ ολίγες φο-
ρές θα χρειαστεί να «παίξετε» με τους κα-
νόνες της. Βέβαια, όσο προοδεύετε στο
παιχνίδι, το G–Lifter αναβαθμίζεται και
αποκτά νέες δυνατότητες, κάτι που έχει
ως φυσικό επακόλουθο οι γρίφοι να γίνο-
νται ολοένα πιο σύνθετοι. Σε γενικές
γραμμές, δεν θα έχετε κάποιο πρόβλημα
με τους γρίφους, καθώς είναι εύκολο να
αντιληφθείτε τι πρέπει να κάνετε για να
περάσετε στην επόμενη οθόνη. Στην
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i7 920, 6GB RAM, GPU 560Ti
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Κανένα απολύτως πρόβλημα
ROCHARD
G For Gravity
Του Γιώργου «Sephir» Δεμπεγιώτη
Κάποιος «ηλεκτρίστηκε»...
Τέτοιου είδους γρίφους θα συναντήσετε αρκετά συχνά. Σημαδέψτε σω-
στά!