109
PC Master
πράγματι καταφέρνει να θυμίσει παλιότερα
RPGs, αφού ο παίκτης μπορεί να επιλέξει
μεταξύ της ανάπτυξης ενός πλήρως πιστού
στο Avadon χαρακτήρα που εφαρμόζει τις
εντολές του με σιδηρά πυγμή, ή ενός ατό-
μου που αμφισβητεί την ανάγκη για τέτοια
σκληρότητα και προτιμά μία πιο συγκατα-
βατική στάση, δρώντας και κόντρα στις
εντολές του αν αυτό επιτάσσει η προσωπι-
κή του ηθική. Καμία από τις δύο επιλογές
δεν μπορεί να θεωρηθεί ως η απόλυτα σω-
στή, αφού στην πορεία της campaign θα
βρεθείτε σε καταστάσεις οι οποίες θα δοκι-
μάσουν την πίστη σας στη μία από τις δύο
προσεγγίσεις. Φυσικά, εκτός από την κε-
ντρική campaign θα βρείτε και ουκ ολίγα
sidequests, η δομή όμως των οποίων δεν
έχει συνήθως να προσφέρει κάτι περισσό-
τερο από τα συνηθισμένα fetch quests
(«έχασα/χρειάζομαι/μου πήραν το χ αντι-
κείμενο, σε παρακαλώ φέρ’ το»).
Το δεύτερο δυνατό σημείο του Avadon:
the Black Fortress είναι το στοιχείο της εξε-
ρεύνησης. Το παιχνίδι χωρίζεται σε διάφο-
ρες «ζώνες» μεταξύ των οποίων μετακινεί-
στε μέσω του γενικού χάρτη. Θυμηθείτε
τον τρόπο που γινόταν η μετάβαση μεταξύ
περιοχών στο Dragon Age: Origins και θα
έχετε μία καλή εικόνα για τη δομή του κό-
σμου του Avadon. Ωστόσο, αν και δεν μπο-
ρούμε να μιλήσουμε για ένα open–world
παιχνίδι, κάθε περιοχή είναι εκτενής και
προσφέρεται για εξερεύνηση πέρα από τα
όρια της εκάστοτε αποστολής που έχουμε
αναλάβει. Συχνά η περιπλάνηση θα σας
ανταμείψει με την ανακάλυψη καλύτερου
εξοπλισμού, νέων περιοχών ή ολόκληρων
side quests, οπότε φροντίστε να εξερευνά-
τε κάθε γωνιά της περιοχής στην οποία βρί-
σκεστε. Αξίζει τον κόπο! Δυστυχώς, το πε-
ριορισμένο budget που είχε στη διάθεσή
του ο δημιουργός μετουσιώνεται στη συχνή
επανάληψη των ίδιων περιβαλλόντων, υπο-
νομεύοντας εν μέρει τη χαρά και τον εν-
θουσιασμό που συνήθως προκαλεί η ανα-
κάλυψη νέων περιοχών. Γενικά, ο τεχνικός
τομέας βρίσκεται σε μέτρια επίπεδα, ακόμα
και αν λάβουμε υπόψη τον indie χαρακτήρα
του παιχνιδιού. Ο σχεδιασμός των γραφικών
στερείται εικαστικού ενδιαφέροντος, ενώ η
απουσία μουσικής κατά το gameplay επι-
δρά αρνητικά στη δημιουργία ατμόσφαιρας.
ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΠΟΥ
ΔΙΑΨΕΥΣΤΗΚΑΝ
Ασχολήθηκα με το παιχνίδι πολλές ώρες,
με τράβηξε η αμφιλεγόμενη ηθικότητα του
Avadon και η turn–based μάχη, αλλά τώρα,
βλέποντας συνολικά το παιχνίδι, οφείλω
να ομολογήσω ότι διέψευσε τις προσδο-
κίες μου. Προτού το ξεκινήσω, περίμενα
ένα old–school RPG με το ανάλογο βάθος
και, αν εξαιρέσουμε την ενδιαφέρουσα
πλοκή, δεν το βρήκα. Απογοητεύθηκα κυ-
ρίως από δύο πράγματα: το ανύπαρκτο
character creation και το εν τέλει απλοϊκό
σύστημα μάχης. Η δημιουργία χαρακτήρα
επιτρέπει στον παίκτη την επιλογή μίας εκ
των τεσσάρων υπαρχουσών classes και τον
διαμοιρασμό ορισμένων skill points, όμως
δεν μπορεί να αλλάξει η εμφάνιση του χα-
ρακτήρα ούτε να δημιουργηθεί κάποια
custom class με ελεύθερη επιλογή skills.
Το σύστημα μάχης, από την άλλη, αρκείται
στα εντελώς βασικά και δεν πρόκειται σε
καμία περίπτωση να ικανοποιήσει τον
έμπειρο gamer. Τα διαθέσιμα skills και
abilities για την κάθε class είναι ελάχιστα,
με περιορισμένες δυνατότητες εξέλιξης ή
παραμετροποίησης. Αυτό έχει ως αποτέλε-
σμα οι περισσότερες μάχες να είναι καθα-
ρά διαδικαστικές, με τους χαρακτήρες να
χρησιμοποιούν ξανά και ξανά τις ίδιες τα-
κτικές και τα ίδια δύο–τρία skills, ανεξαρτή-
τως των εχθρών που αντιμετωπίζουν. Μό-
νη εξαίρεση στον πιο πάνω κανόνα, ορι-
σμένες δυνατές boss fights, όπου θα χρει-
αστεί να προσαρμόσετε τη στρατηγική σας
στις συνθήκες της στιγμής.
Το Avadon δεν είναι άσχημο παιχνίδι,
αντίθετα ο κόσμος και η πλοκή παρουσιά-
ζουν μεγάλο ενδιαφέρον και η τιμή διάθε-
σης είναι εξαιρετικά χαμηλή. Βρίσκεται,
όμως, στη δυσάρεστη θέση να μην διαθέ-
τει το απαραίτητο βάθος που θα ήθελε ο
old–school gamer, ενώ ταυτόχρονα ο τε-
χνικός τομέας και η turn–based μάχη πιθα-
νότατα θα απωθήσουν τον παίκτη που αρέ-
σκεται στα σύγχρονα RPGs. Η μυθολογία
και το setting του Avadon μοιάζουν πολλά
υποσχόμενα, όμως οι προσδοκίες θα μεί-
νουν τέτοιες μέχρι ο δημιουργός να απο-
φασίσει οριστικά αν θέλει να προσεγγίσει
τους «σκληροπυρηνικούς» ή να στραφεί
προς το ευρύτερο κοινό. Και την πίτα ολό-
κληρη και τον σκύλο χορτάτο, δεν γίνεται.
Τα απλοϊκά γραφικά δεν βοηθούν στη δημιουργία ατμόσφαιρας, όμως το πλούσιο backstory του
Avadon αναπληρώνει αυτή την έλλειψη.
Περίμενα ένα
old–school RPG με
το ανάλογο βάθος.
Η μετακίνηση από τη μία περιοχή στην άλλη γί-
νεται μέσω του χάρτη, καθώς ο κόσμος του
Avadon δεν είναι πλήρως ανοικτός.
66
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
RPG
n
Έκδοση:
Spiderweb
n
Ανάπτυξη:
Spiderweb
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
8
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής στα 1,6Ghz, 512ΜΒ RAM, κάρτα γραφικών συμβατή με
OpenGL, 300MB χώρο στο σκληρό δίσκο, Windows XP/Vista/7
n
Multiplayer: Όχι
n
Επίσημο site:
www.spidweb.com
n
Επιρροές:
Old–school RPGs
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Eschalon Book 1&2
• Ενδιαφέρον σενάριο
• Δύσκολες ηθικές επιλογές
• Εκτενής κόσμος και μεγάλη διάρκεια
παιχνιδιού
• Πολύ χαμηλή τιμή
• Σχεδόν ανύπαρκτο character
creation
• Υπερβολικά απλοϊκό σύστημα
μάχης
• Μέτρια γραφικά, έλλειψη μουσικής