Page 117 - PCM267

Basic HTML Version

117
PC Master
πόν ηλίου φαεινότερο ότι έχουμε να κά-
νουμε με ένα κωμικό adventure game, που
ως αποκλειστικό σκοπό έχει να μας κάνει
να γελάσουμε και όχι να μας κερδίσει με
τη σκοτεινή του ατμόσφαιρα και τις στιγμές
τρόμου.
Οι επιρροές που έχει δεχθεί από τις
zombie ταινίες είναι εμφανέστατες σε διά-
φορα σημεία. Από το αργόσυρτο περπάτη-
μα των αιμοδιψών νεκροζώντανων (ευθεία
παραπομπή σε εκείνους του Romero), έως
τον ομιλούντα ασώματο Ronnie, το κεφάλι
του οποίου κουβαλά ο Malcolm (κλασική
σκηνή από το αξέχαστο «Re–Αnimator»),
αλλά και το επώνυμο του πρωταγωνιστή,
που είναι όμοιο με το πραγματικό επώνυμο
του πρωταγωνιστή της τριλογίας των Evil
Dead, παντού συναντάμε στοιχεία που
μαρτυρούν ότι οι σχεδιαστές της περιπέτει-
ας γνωρίζουν πολύ καλά τόσο το αντικεί-
μενο όσο και το ιστορικό υπόβαθρο της πη-
γής έμπνευσης του παιχνιδιού τους. Εκεί
που πραγματικά δίνουν ρέστα όμως, είναι
όταν ο πρωταγωνιστής ξεστομίζει τη γνω-
στή –από το Predator– ατάκα «Get to the
choppa», όπως και άλλη μία, στο φινάλε
του τίτλου, που δεν θα σας τη φανερώσω,
για να μη χαλάσω την ενασχόλησή σας μα-
ζί του. Θα με θυμηθείτε όμως σίγουρα,
όταν φτάσετε εκεί.
Από την ώρα που ο ήρωάς μας εισέρχε-
ται στην MediGeniTech, προσπαθεί να απο-
κτήσει πρόσβαση στους πιο πάνω ορόφους
μέσω της απόκτησης καρτών που παρέ-
χουν αυτή δυνατότητα με τη χρήση τους
στο ασανσέρ. Ταυτοχρόνως, ζητά απαντή-
σεις από τους λίγους ζωντανούς που βρί-
σκει εκεί μέσα. Σε αυτό το σημείο πρέπει
να κάνω μία παρατήρηση: Δεδομένης της
μικρής διάρκειας του τίτλου (περί τις πέντε
ώρες), δυσκολεύομαι να θυμηθώ άλλο παι-
χνίδι περιπέτειας που να καταφέρνει να
«χτίσει» με τέτοια επιτυχία τους διάφορους
χαρακτήρες του. Χωρίς πολλούς και κουρα-
στικούς διαλόγους, ο Malcolm –και μαζί με
αυτόν και ο παίκτης– αποκτά σαφή και πει-
στική εικόνα για καθένα από τα άτομα που
συναντά. Οι αστυνομικοί που προσπαθούν
να ασφαλίσουν τις διάφορες εισόδους, ο
επίδοξος και αυτόκλητος διοικητής τους, ο
μάγειρας, ο μανιακός υπάλληλος της κα-
φετέριας που κουβαλά όπλο, ο γιατρός
που κάνει την επέμβαση στον Ronnie, η
νοσοκόμα και ο γιατρός που βρίσκονται
εγκλωβισμένοι στα ανώτερα πατώματα,
όλοι τους είναι απολαυστικοί και ενδιαφέ-
ροντες. Φυσικά, την παράσταση κλέβει το
αχώριστο δίδυμο των metalheads με την
παράξενη συνεργασία τους με σκοπό να
φτάσουν στην άκρη του νήματος.
Ο Ronnie, πέραν των όποιων διαλόγων
έχει με τον Malcolm, λειτουργεί και ως η
πηγή για hints, σε περίπτωση που κολλή-
σουμε σε κάποιο σημείο. Το τελευταίο δεν
είναι απίθανο να συμβεί, καθώς το Metal
Dead διαθέτει έναν αρκετά μεγάλο αριθμό
γρίφων, με δύο–τρεις εξ αυτών να απαι-
τούν καλή σκέψη και λίγη φαντασία, χωρίς
όμως να αγγίζουν τα όρια της υπερβολής
και της παράνοιας. Ο μεστός χαρακτήρας
της περιπέτειας, με τη μία πρόκληση να
διαδέχεται την άλλη, γεμίζει ιδανικά τις πέ-
ντε περίπου ώρες ενασχόλησης μαζί της,
χωρίς νεκρά διαστήματα και περιττά πέρα
δώθε.
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΙ ΦΙΝΑΛΕ
H μηχανή γραφικών που χρησιμοποιείται,
είναι η γνωστή AGS και η ανάλυση που τρέ-
χει το Metal Dead είναι η 800x600, χωρίς
δυνατότητα αλλαγής της. Η μουσική κάλυ-
ψή του δεν διακρίνεται για την ποιότητά
της ούτε για την ποικιλία των κομματιών
που διαθέτει. Speech δεν υφίσταται ούτε
για δείγμα, ενώ και η λειτουργία της προ-
βολής των hotspots απουσιάζει. Μάλιστα,
ακόμη και αν μπορούμε να ενεργήσουμε
σε κάποιο αντικείμενο, δεν δίνεται περι-
γραφή του επί της οθόνης, αλλά το κατα-
λαβαίνουμε από το φωτισμό του κέρσορα.
Τα παραπάνω μαρτυρούν μεγάλη υστέρη-
ση στον τεχνικό τομέα και κάνουν το παι-
χνίδι να θυμίζει αρχές δεκαετίας ’90. Στον
αντίποδα, ο χειρισμός του είναι απολύτως
ομαλός, άνευ λειτουργικών προβλημάτων,
οι γρίφοι του είναι ικανοποιητικότατοι και
τα χρήματα που ζητά για το gameplay που
προσφέρει, είναι ελάχιστα. Το δε φινάλε
του είναι ξεκαρδιστικό! Επιτέλους, βλέπου-
με ένα adventure game που δίνει ένα ικα-
νοποιητικό, ανάλογο του ύφους του, τέ-
λος. Ανεξάρτητα με το αν θα σας φανεί
χονδροειδές –το ίδιο ενδέχεται να συμβεί
άλλωστε και με άλλα στοιχεία του παιχνιδι-
ού–, δεν μπορεί παρά να σας κάνει να γε-
λάσετε και να παραδεχθείτε τη φαντασία
των ανθρώπων της Walk Thru Walls
Studios. Ταυτόχρονα, αφήνει υποσχέσεις
για συνέχεια...
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕ!
Με πάμπολλους από εμάς να αγνοούμε
την ύπαρξή του και χωρίς μεγάλες προσδο-
κίες να συνοδεύουν την κυκλοφορία του,
το Metal Dead έκανε τελικά την έκπληξη.
Προσφέρει άφθονη διασκέδαση, «σφιχτή»
και χορταστική δράση και μερικούς ευφυείς
γρίφους. Μόνος λόγος για να μην το απο-
κτήσετε, είναι απλά να είστε ορκισμένος
υπέρμαχος των retail τίτλων και μόνο. Σκε-
φτείτε το ξανά, όμως…
Κανονικό λουτρό αίματος!
Πολύ ασυνήθιστος μάγειρας ο Antoine.
76
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
3rd person, 2D, point ‘n’ click adventure game
n
Έκδοση:
Walk Thru Walls studios
n
Ανάπτυξη:
Walk Thru Walls Studios
n
Διάθεση:
http://www.gamersgate.com
n
Τιμή:
3,80
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU Intel Pentium 4 2.0GHz ή αντίστοιχος AMD Athlon, 512MB RAM, VGA nVidia 6600/ATi X1600 με 256MB RAM, DirectX συμβατή κάρτα ήχου, 1.5GB στο σκληρό
δίσκο, O/S Windows 2000/XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
http://www.walkthruwalls.com/
n
Επιρροές:
Οι zombie ταινίες
n
Εναλλακτική πρόταση:
Rockin’ Dead
• Τρελή ατμόσφαιρα
• Αξιομνημόνευτοι χαρακτήρες
• Σάτιρα σε ισχυρές δόσεις
• Ενδιαφέροντες γρίφοι
• Πολύ καλή τιμή και DRM free
• Θα θέλαμε να διαρκεί και άλλο!
• Πάρα πολύ φτωχός τεχνικός τομέας