Page 106 - PCM267

Basic HTML Version

που κάνει, εξελίσσεται και αυτή. Από ένα
χρονικό σημείο και μετά ο εκμοντερνι-
σμός είναι μονόδρομος εάν θέλουμε να
πετύχουμε τους στόχους μας (κατάκτηση
συγκεκριμένου αριθμού επαρχιών). Πό-
ντους εκμοντερνισμού παίρνουμε κτίζο-
ντας συγκεκριμένα κτήρια ή επιλέγοντας
συγκεκριμένα μονοπάτια στο δέντρο εξέ-
λιξης της τεχνολογίας της φυλής μας.
Όσο πιο πολύ εκμοντερνισμένη είναι η
φατρία, τόσο μεγαλύτερα bonus (τα
οποία σχετίζονται με τις τότε σύγχρονες
μονάδες) έχει. Παράλληλα, ξεκλειδώνο-
νται και άλλα επίπεδα (tiers) στο δέντρο
της προς έρευνα. Δυστυχώς, όμως, αυτό
έχει και αρνητικό αντίκτυπο στην ευημε-
ρία των κατοίκων μας, οι οποίοι δεν είναι
συνηθισμένοι στην ταχεία εξέλιξη. Επομέ-
νως, χρειάζεται ισορροπία και κατάλλη-
λος συγχρονισμός στις επιλογές μας. Αξί-
ζει να σημειωθεί ότι τα καινούργια tech
trees (τόσο για την clan όσο και για τους
πράκτορές μας) έχουν σχεδιαστεί άψογα.
Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή μας θα
παίξουν και οι ξένες δυνάμεις, οι οποίες,
ενώ φυσικά κοιτούν το δικό τους συμφέ-
ρον, βοηθούν πολύ στην ανάπτυξή μας
και στην ανανέωση του στρατού μας.
Πρέπει να κάνουμε και αναφορά σε μία
προσθήκη στο χάρτη μας, την οικοδόμηση
των σιδηροδρόμων. Τα «σιδερένια άλογα»
έρχονται και αυτά για πρώτη φορά στη
σειρά και δίνουν μεγάλο πλεονέκτημα σε
όποιον καταφέρει να τα «τιθασεύσει». Με
το ξεκλείδωμα της τεχνολογίας και την
οικοδόμηση σταθμών, μπορούμε να εκμε-
ταλλευτούμε τα τρένα για τη μετακίνηση
του στρατού μας γρήγορα από περιοχή σε
περιοχή, όσο και σε περιοχές άλλων
daimyo, αν φυσικά και οι ίδιοι μας το
έχουν επιτρέψει. Τέλος, σημαντική είναι
και η επέκταση του χάρτη με την προσθή-
κη της νήσου Ezo στο βόρειο τμήμα της
Ιαπωνίας.
Στις ιστορικές μάχες το FotS πραγματι-
κά λάμπει: έχει εισαγάγει μία mini-
campaign/ιστορία, ώστε να διηγηθεί τα
βασικά γεγονότα του Boshin War. Αυτό το
επιτυγχάνει με στατικά cinematics πριν
από κάθε μάχη, τα οποία εξηγούν το πλαί-
σιο. Τα cinematics αυτά θυμίζουν έντονα
χειροτεχνίες και πίνακες της μεσαιωνικής
Ιαπωνίας, προσθέτοντας επιπλέον στο
feeling της εποχής. Στο χώρο του multi-
player έχουμε καινούργιες επιλογές με το
FotS avatar, δηλαδή το στρατηγό μας,
τον οποίο μπορούμε να ενισχύσουμε με
διάφορα καινούργια χαρακτηριστικά. Επι-
πλέον, μπορούμε να ενωθούμε με άλλους
παίκτες, προκειμένου να σχηματίσουμε
on-line συμμαχίες clans. Και σε αυτόν τον
τομέα ο τίτλος έχει να προσφέρει κάμπο-
σες ώρες διασκέδασης.
Πάντως, σε γενικές γραμμές gameplay,
το FotS έχει λίγα πραγματικά καινούργια
στοιχεία να επιδείξει σε σχέση με το
Shogun 2, παρά τις όποιες μικρές αλλά
ουσιώδεις προσθήκες ή τροποποιήσεις.
ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Από το 1600 μ.Χ., οπότε και πραγματο-
ποιήθηκε η μάχη της Sekigahara, πολλά
πράγματα έχουν αλλάξει στην τέχνη του
πολέμου και ειδικότερα τα μέσα με τα
οποία αυτός πραγματοποιείται. Το FotS
εισάγει μπόλικες καινούργιες μονάδες
στο ήδη πλούσιο Shogun 2. Στο χάρτη
της campaign έχουμε την είσοδο των
Foreign Veterans, πρακτόρων που μπο-
ρούν να δράσουν υπέρ μας και να κά-
νουν σαμποτάζ σε πόλεις ή ακόμη να
προκαλέσουν κάποιον αντίπαλο στρατη-
γό σε μάχη ένας προς έναν! Το ρόλο που
είχε ο metsuke στο Shogun 2 τον έχουν
αναλάβει οι Ishin Shishi και Shinshengu-
mi για τους Imperial και Shogunate,
αντίστοιχα. Αυτοί μπορούν να μειώσουν
τη δυσφορία του πληθυσμού μίας πόλης,
να εξαγοράσουν στρατούς, ενώ παράλ-
ληλα εκτελούν και χρέη πληρωμένων
δολοφόνων… με σκοπό πάντα την προώ-
θηση της θέλησης του Αυτοκράτορα ή
του Shogun.
Στις μάχιμες μονάδες έχει προστεθεί
πληθώρα νέων. Τάγματα με όπλα έχουν
πλέον αντικαταστήσει τα τόξα, ενώ την
εμφάνισή τους κάνουν και τα κανόνια,
καθώς και πολλές άλλες μονάδες οι οποί-
ες έχουν σχέση με πυρίτιδα. Στη θάλασσα
βλέπουμε για πρώτη φορά θωρηκτά
πλοία. Συνολικά 39 νέοι τύποι μονάδων
είναι στη διάθεσή μας στην ξηρά και 10
καινούργια πλοία (συνολικά 21) μπορούν
να τελέσουν υπό τις διαταγές μας. Φυσι-
κά, όταν μιλάμε για μονάδες στη σειρά
Total War, εννοούμε ολόκληρα τάγματα
μονάδων, διότι αυτά χειριζόμαστε στο
χάρτη της μάχης.
Στο πεδίο της μάχης τα πράγματα
έχουν αλλάξει και αυτά. Οι μονάδες που
έχουν μείνει πίσω στο παρελθόν δύσκολα
ανταγωνίζονται τις καινούργιες. Επομέ-
νως, οι τακτικοί ελιγμοί αλλάζουν, εάν
επιμείνουμε φυσικά στους παλιούς, πα-
ραδοσιακούς τρόπους. Όλες οι καινούρ-
γιες μονάδες φέρουν και τις αντίστοιχες
ιδιότητες, όπως οι ομοβροντίες, διαφορε-
τικοί σχηματισμοί για την αποτελεσματι-
κή απόδοση μεταξύ γεμίσματος, επόμε-
νης ριπής κ.ο.κ.
Δυστυχώς, εδώ υπάρχει και η ένστασή
μου, που αφορά στον τρόπο με τον οποίο
συμπεριφέρεται η Α.Ι. στις μάχες. Το ιππι-
κό του αντιπάλου μονίμως ξεκόβει για να
πλευροκοπήσει τους αδύναμους μουσκε-
τοφόρους μου. Αυτό αντιμετωπίζεται εύ-
κολα στο 99,99% των περιπτώσεων, με
την προσθήκη λογχών. Το αποτέλεσμα εί-
ναι να πεθαίνει πολύ γρήγορα ο αντίπα-
λος στρατηγός και οι μάχες να γίνονται
πολύ εύκολες. Λογικά αυτό θα έχει λυθεί
PC Master
106
Μέρος του intro cinematic της campaign της φατρίας μου.
Η βρετανική προφορά του είναι όλα τα λεφτά!
Δείγμα του technology tree.