Page 117 - PCM267

Basic HTML Version

117
PC Master
SOL: Exodus, επιχειρεί, λοιπόν, να θυμίσει
στους gamers την ατελείωτη δράση που
μπορεί να προσφέρει ένα τέτοιο παιχνίδι
και, προς τιμήν της, φθάνει αρκετά κοντά
στο στόχο.
ΟΙ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟΙ… ANONYMOUS
Οι επιρροές που έχει το SOL: Exodus από
θρυλικά παιχνίδια του παρελθόντος, όπως
το Freespace 2, είναι προφανείς, από την
πλήρως story-driven campaign μέχρι τις
μάχες εναντίον τεράστιων capital ships και
τη γενικότερη ατμόσφαιρα «νυν υπέρ πά-
ντων» αγώνος. Παράλληλα, οι developers
έχουν φροντίσει να προσθέσουν ορισμένα
ενδιαφέροντα νέα στοιχεία, συγκεκριμένα
τη δυνατότητα για upgrade του σκάφους
μας μεταξύ αποστολών, αλλά και το…
hacking των εχθρικών capital ships, ώστε
να θέσουμε εκτός λειτουργίας τις μηχανές
τους ή να στρέψουμε τα όπλα τους ενα-
ντίον των δικών τους συμμάχων! Δυστυ-
χώς, δεν υπάρχει η δυνατότητα για αλλαγή
του σκάφους μας με κάποιο ισχυρότερο,
ούτε για αλλαγή των οπλικών συστημά-
των, οπότε το παιχνίδι στερείται ποικιλίας
στο θέμα αυτό. Υπάρχουν και ορισμένα άλ-
λα προβληματάκια, λόγου χάρη η έλλειψη
checkpoints σε διάφορα σημεία κατά τη
διάρκεια των αποστολών (όπερ σημαίνει
ότι, αν χάσετε, ξεκινάτε από την αρχή), η
έλλειψη collision damage και η μη παροχή
διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας, αλλά
οι developers έχουν ήδη δεσμευτεί ότι τα
θέματα αυτά θα λυθούν σε προσεχές up-
date, οπότε δεν υπάρχει λόγος να σταθού-
με περισσότερο.
Εκεί που αξίζει να σταθούμε είναι στη ση-
μασία ορισμένων λεπτομερειών, οι οποίες
από μόνες τους μοιάζουν επουσιώδεις, αλ-
λά συγκεντρωμένες όλες μαζί καταλήγουν
να επηρεάζουν αρνητικά το τελικό αποτέ-
λεσμα. Η εταιρεία παραγωγής του SOL: Exo-
dus έκανε μία φιλότιμη προσπάθεια να δη-
μιουργήσει το επόμενο μεγάλο διαστημικό
έπος, χωρίς όμως να καταφέρει να πλησιά-
σει το μεγαλείο των «θρύλων» του είδους.
Το σενάριο είναι, αναμφίβολα, ενδιαφέρον,
αλλά η παρουσίασή του και μέρος από το
voice acting δεν μεταδίδει επιτυχώς την
απαραίτητη ατμόσφαιρα στον παίκτη. Οι
αποστολές έχουν συνεχή δράση και μετα-
βαλλόμενα objectives, αλλά συχνά καταλή-
γουν να είναι επαναλαμβανόμενες μονομα-
χίες εναντίον των ίδιων εχθρών, οι οποίοι,
μάλιστα, δεν διαθέτουν την απαραίτητη ΑΙ
που θα τους καθιστούσε αξιόμαχους αντιπά-
λους. Επιπλέον, η απλότητα του χειρισμού
έχει (όπως πάντα) το ανάλογο κόστος, ήτοι
την απώλεια βάθους στο gameplay, με τη
μη ύπαρξη χαρακτηριστικών προηγμένης
διαχείρισης του σκάφους μας (ενεργειακές
ασπίδες και διαχείρισή τους ανάλογα με την
κατεύθυνση από την οποία δεχόμαστε πυ-
ρά, επιλογή και χρήση διαφορετικών οπλι-
κών συστημάτων ανάλογα με την περίστα-
ση, χρήση countermeasures για την αποφυ-
γή πυραύλων, επιλογή διαφορετικών σκα-
φών –fighter, bomber, support–, διαχείριση
και απόδοση εντολών σε συνοδευτικά σκά-
φη). Τέλος, η μουσική δεν ταιριάζει ιδιαίτε-
ρα με το παιχνίδι. Με δεδομένη την ατμό-
σφαιρα που προσπαθεί να δημιουργήσει το
SOL: Exodus, περίμενα ένα σαφώς πιο επικό
και έντονο soundtrack.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ
Παρά τις όποιες γκρίνιες μας, πάντως,
είναι γεγονός ότι το SOL: Exodus αποτελεί
μία καλή πρώτη προσπάθεια από έναν
πρωτοεμφανιζόμενο developer, ειδικά
εάν λάβουμε υπόψη την απόλυτη «λειψυ-
δρία» στο χώρο των story-driven space
combat sims. Το παιχνίδι είναι διασκεδα-
στικό, κρατά το ενδιαφέρον του παίκτη
μέχρι το τέλος της campaign και οι devel-
opers παρουσιάζονται διατεθειμένοι να
το υποστηρίξουν για αρκετό καιρό ακόμα,
δεδομένης και της αρχικής εμπορικής επι-
τυχίας του. Όσοι περιμένουν την επόμενη
μεγάλη space opera θα απογοητευθούν,
οπότε θα πρέπει εκ των προτέρων να
προσαρμόσουν τις προσδοκίες τους, κα-
θώς θα ήταν άδικο να περιμένουμε από
έναν μικρό developer να φθάσει το επί-
πεδο των κολοσσών του παρελθόντος με
την πρώτη προσπάθεια. Ωστόσο, το μέλ-
λον δείχνει πολλά υποσχόμενο για τους
developers του SOL: Exodus, οι οποίοι αξί-
ζει να τύχουν στήριξης από το κοινό,
ώστε να δείξουν τι παραπάνω μπορούν
να πετύχουν. Η βασική συνταγή είναι κα-
λή, τα υπόλοιπα είναι θέμα σωστής εκτέ-
λεσης.
H απλότητα του
χειρισμού έχει (όπως
πάντα) το ανάλογο
κόστος.
Σε επόμενο update οι developers έχουν υπο-
σχεθεί ότι θα προσθέσουν cockpit view για με-
γαλύτερο ρεαλισμό.
Αν ξεμείνετε από πυραύλους ή το σκάφος σας κινδυνεύει με καταστροφή, μπορείτε να επιστρέψε-
τε στο Atlas για ανεφοδιασμό και επιδιορθώσεις.
70
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
Space combat sim
n
Έκδοση:
Seamless Entertainment
n
Ανάπτυξη:
Seamless Entertainment
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
9,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής Core 2
Duo στα 1.8GHz ή αντίστοιχος Athlon Χ2, 2GB RAM, κάρτα γραφικών nVidia 7600GS/ATI HD 2400 Pro με 256ΜΒ VRAM, 4GB χώρος στο σκληρό δίσκο, Windows XP SP3, Vista SP2 ή
Windows 7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο site:
http://solexodus.com/
n
Επιρροές:
Freespace Series
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Freespace 2
• Μπόλικη δράση
• Ενδιαφέρον σενάριο
• Χαμηλή τιμή
• Επαναλαμβανόμενες μάχες
• Έλλειψη multiplayer
• «Ρηχό» gameplay