Page 129 - PCM267

Basic HTML Version

νει και όποιος επιθυμούσε να γίνει πραγμα-
τικά καλός πιλότος στο Falcon 3.0, τη δεύ-
τερη συνέχεια της πιθανώς καλύτερης και
πιο αναγνωρίσιμης σειράς flight simula-
tors. Ο παίκτης δεν αναλάμβανε αποστο-
λές μόνος του, αλλά αποτελούσε τον επι-
κεφαλής μίας ομάδας 2 έως και 8 αερο-
σκαφών. Η πορεία, η ταχύτητα, το υψόμε-
τρο, καθώς και ο σχηματισμός της αποστο-
λής ήταν τομείς ευθύνης του παίκτη–αρχη-
γού αυτής, με μικρά περιθώρια λάθους να
είναι επιτρεπτά. Ο χειρισμός του F-16 δεν
ήταν δύσκολη υπόθεση για τους έμπειρους
του είδους, οι οποίοι είχαν διαθέσιμη τη
βοήθεια, αλλά και τις συμβουλές των υπό-
λοιπων πιλότων του σχηματισμού. Η γρή-
γορη κίνηση των sprites, τα πολύ όμορφα
γραφικά και ο εθιστικός ήχος των μηχανών
των αεροσκαφών συνέθεσαν, μαζί με όλα
τα προαναφερθέντα, ένα από τα πληρέ-
στερα παιχνίδια της κατηγορίας.
Εκτός από τους flight simulators, ένα
ακόμη είδος εξομοιωτή έκανε την εμφάνι-
σή του τη συγκεκριμένη περίοδο. To Space
shuttle ήταν το πρώτο μιας σειράς παιχνι-
διών όπου χειριζόμασταν ένα διαστημικό
λεωφορείο. Με υψηλότατο δείκτη δυσκο-
λίας, πολύπλοκο χειρισμό και σχεδόν ανύ-
παρκτο ήχο, λειτούργησε περισσότερο ως
demo δυνατοτήτων των PCs της εποχής,
παρά ως ένα πραγματικά playable παιχνί-
δι. Τέλος, την πεντάδα των παρουσιαζόμε-
νων τίτλων έκλεινε το Logical, ένα από τα
πολλά games λογικής που επίσης άρχισαν
να κάνουν την εμφάνισή τους στις οθόνες
μας, με απλοϊκό και εύκολο φαινομενικά
στόχο, που στην πορεία, ωστόσο, κάθε άλ-
λο παρά τέτοιος αποδεικνυόταν.
10 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Τα πρώτα 150 τεύχη του «PC Master»
αποτελούσαν γεγονός! Τόσο ο διευθυντής
σύνταξης, Γιάννης Πατρίκος, όσο και οι
διάφοροι συντάκτες σχολίαζαν την επιτυ-
χημένη πορεία του εντύπου μέσα στο
χρόνο. Νίκος Καραδήμας, Νίκος Κόντης,
Γιώργος Κυριακός, Παναγιώτης Λιβιτσά-
νος, Γιώργος Παλαιός, Βασίλης Τουλιάς,
αλλά και ο Ανδρέας Τσουρινάκης ανέ-
λυαν τις σκέψεις και τις απόψεις τους,
έκαστος ευχόμενος να συνεχίσει το πε-
ριοδικό τη μακρά πορεία του (για να δια-
βάζετε αυτές τις γραμμές, σημαίνει ότι
εξακολουθεί να το καταφέρνει!). Στα νέα
του μήνα η δυσάρεστη είδηση ήταν το
οριστικό αντίο της πρωτοπόρου 3Dfx, κα-
θώς μετά την εξαγορά της από την nVidia,
είχε έρθει η ώρα και για το επίσημο site
της, στη διεύθυνση www.3dfx.com, να
αναστείλει τη λειτουργία του.
Στον τομέα των game reviews κρίνω
απαραίτητο αυτόν το μήνα να ξεκινήσω
αντίστροφα την αναφορά μου, θυμίζοντάς
σας το παιχνίδι που έχει λάβει τη χαμηλό-
τερη βαθμολογία όλων των εποχών στο
«PC Master» (από όσο το έψαξα, δεν νομί-
ζω να σφάλλω). Πρόκειται για το turn
based strategy War engine της Shrapnel
games, που έφτασε μέχρι το… 9%, λόγω
των απαρχαιωμένων γραφικών, του κάκι-
στου ήχου, της έλλειψης σεναρίου και του
μικρού μεγέθους της οθόνης δράσης του.
Κι αν απορείτε από πού πήρε έστω κι αυ-
τούς τους εννέα πόντους, η απάντηση βρί-
σκεται στο construction set, που περιε-
λάμβανε και επέτρεπε τη δημιουργία ενός
TBS game από τους ίδιους τους παίκτες.
Δεν το λυπήθηκε ο Ζήσης Παπασπύρου
και… το έθαψε κάτω από τη γη.
Στην αντίπερα όχθη, την τιμή και την
υπόληψη των strategy games ερχόταν να
υπερασπιστεί και να σώσει το Etherlords
της Fishtank interactive. Απευθυνόταν
πρωτίστως στους λάτρεις του Magic: The
gathering και περιείχε τέσσερις διαφορετι-
κές φυλές: Synthesis, Chaos, Vitality και Ki-
netics. Όπως μαρτυρούν και οι ονομασίες
τους, κάθε φυλή διέθετε το δικό της, ξεχω-
ριστό χαρακτηριστικό, με τις δύο πρώτες να
έχουν το ρόλο των κακών και τις άλλες
δύο να είναι οι καλές. Αναλόγως με την
πλευρά που επέλεγε ο παίκτης, ξεκινούσε
την ανάλογη campaign, η διάρκεια της
οποίας ήταν τεράστια. Στο Etherlords η
δράση ακολουθούσε τα πρότυπα των κανό-
νων του Magic, με το mana να αντικαθί-
σταται από την ether, πηγή δημιουργίας και
ζωής του σύμπαντος. Ο ήρωας που χειριζό-
ταν ο παίκτης διέθετε κάποιες κάρτες–
spells, που αποτελούσαν τα όπλα του.
Έκαστο spell πληρωνόταν σε ethers και
αναπληρωνόταν ανά γύρο. Φυσικά, σκοπός
ήταν να μηδενιστεί το life του αντιπάλου,
ώστε να κερδίσουμε τη μάχη και να προχω-
ρήσουμε στην επόμενη. Αναμφίβολα, απο-
τέλεσε πολύ σημαντική κυκλοφορία για
τους λάτρεις των card-turn based games
και δικαίως βαθμολογήθηκε με 95%.
Λίγο πιο κάτω, αλλά δημιουργώντας εξί-
σου σημαντικό απόηχο με την κυκλοφορία
του, έφτασε το Dark Αge of Camelot. Προ-
τού ακόμη εμφανιστεί το World of War-
craft, έδειχνε να έχει όσα όλα απαιτού-
νταν για να αποτελέσει το βασιλιά των
MMORG games. Επιλογή ενός από τα τρία
βασίλεια που βρίσκονταν σε συνεχή και
αδυσώπητο πόλεμο μεταξύ τους μετά το
θάνατο του βασιλιά Αρθούρου και τη διά-
σπαση της άλλοτε ενωμένης χώρας, πρω-
τότυπο gameplay, εκτεταμένη δυνατότητα
διαφοροποίησης του χαρακτήρα που επέ-
λεγε ο παίκτης, εναλλαγή μεταξύ 1st και
3rd person απεικόνισης και πολύ καλό σύ-
στημα μαχών συνέβαλαν στο να αποτελέ-
σει μία απρόσμενη και πολύ ευχάριστη έκ-
πληξη και να θεωρηθεί ικανό να κοιτάξει
στα μάτια το EverQuest, ηγέτη της κατηγο-
ρίας μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Επίσης, αξιόλογα παιχνίδια υπήρξαν τα
Jack Orlando: Director’s cut (δόθηκε ως
δώρο στο τεύχος 165 του περιοδικού),
Renegade, Star Wars: Starfighter και Ver-
sailles II: Testament of the King, κατα-
φέρνοντας όλα να συγκεντρώσουν βαθ-
μολογία ανώτερη του 89%.
PC
129
PC Master
To M.A.M.E. ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΑ
ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ!
Α
μφιβάλλω αν υπάρχει έστω και ένας
gamer που σέβεται τον εαυτό του, ο
οποίος να αγνοεί την ύπαρξη του
M.A.M.E. (Multiple Arcade Machine Em-
ulator). Την 5η Φεβρουαρίου 2012 ο
πασίγνωστος εξομοιωτής συμπλήρωσε
15 ολόκληρα χρόνια εξέλιξης, γιορτά-
ζοντάς το με την κυκλοφορία της 0.145
έκδοσής του. Ως είθισται, επήλθαν βελ-
τιώσεις σε πολλά υποστηριζόμενα παι-
χνίδια, ενώ προστέθηκαν και κάποια
καινούργια στη λίστα συμβατότητας.
Δεν είχε να ζηλέψει κάτι
από το EverQuest.
Πλησιάζει στην ενηλικίωση…