49
PC Master
τερη συχνότητα. Ένας φίλος μου είπε
πως τα Win7 32-bit έχουν θέμα με το
Lotro και στα 64-bit ή στα XP δεν έχει
θέμα.
2. Πάλι στο Lotro, δεν δουλεύουν τα
skins και τα plug-ins. Ακολούθησα κατά
γράμμα τις οδηγίες, αλλά μου εμφανίζουν
και αυτά άσπρα γαλάζια-άσπρα τετραγω-
νάκια. Έχω κάνει reinstall το game και
τους drivers (Driver sweeper), αλλά τίπο-
τα. Μήπως μπορείτε να βοηθήσετε; Έχω
ρίξει πολύ ψάξιμο, αλλά δεν βρήκα και
πολλά.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Υ.Γ.: Το PC πώς το βλέπετε, την παλεύει;
Ιάσονας
jaisonas@windowslive.com
Κατ’ αρχάς, πρέπει να πούμε ότι
κανένα patch δεν καθιστά ικανά
τα 32-bit Windows να αναγνω-
ρίσουν και να χρησιμοποιήσουν 4GB RAM,
καθώς ο εν λόγω περιορισμός οφείλεται
καθαρά στο PAE (Physical Αddress Εxten-
sion) του λειτουργικού. Οποιοδήποτε
patch/utility ισχυρίζεται ότι καταφέρνει κά-
τι τέτοιο, είναι αναληθές. Αυτό που κατα-
φέρνουν είναι απλά να αναγράφεται η συ-
νολική ποσότητα της RAM.
Από εκεί και πέρα, από το ψάξιμο που έκα-
να διαπίστωσα ότι πολλοί χρήστες αναφέ-
ρουν ότι τα crashes στο desktop ξεκίνησαν
περίπου τον Απρίλιο του 2011, πιθανώς κα-
τόπιν κάποιου update των Win 7. Επίσης,
όλοι ήταν κάτοχοι κάρτας γραφικών nVidia.
H μόνη λύση που δείχνει να δουλεύει είναι
η επανεγκατάσταση των DirectX 9.0c και
NET Framework 2.0 και το τρέξιμο του παι-
χνιδιού σε DX9 mode, άνευ χρήσης skins
και plug-ins. Τόσο σε DX10 όσο και σε DX11
mode, τα προβλήματα δεν δείχνουν να
έχουν τελειωμό.
Σε περιπτώσεις όπως η δική σου επαλη-
θεύεται για μία ακόμη φορά το ότι η ύπαρ-
ξη μιας παλαιότερης εγκατάστασης των
Win XP αποδεικνύεται χρησιμότατη και σω-
τέ να είναι μία ευχάριστη και συναρπαστική διαδικασία (ιδιαίτε-
ρα, εάν μπορεί κάποιος να προβεί σε μία τέτοια τη σήμερον
ημέρα). Πάμε, λοιπόν, να δούμε τις ερωτήσεις σου:
1. Όπως έχουμε ξανατονίσει, με σιγουριά κανένας μας δεν
μπορεί να προβλέψει το διάστημα ικανοποιητικής απόδοσης
ενός PC. Επειδή όμως τα σύγχρονα games δεν «στύβουν» τις
κάρτες γραφικών με τους ρυθμούς που το έπρατταν παλαιότε-
ρα, η διάρκεια ζωής τους έχει σαφέστατα επιμηκυνθεί. Σημαντι-
κό ρόλο στην απόδοση παίζει και η ανάλυση στην οποία θα
επιλέξεις να απολαμβάνεις τα παιχνίδια σου, όπως και τα διά-
φορα εφέ που θα ενεργοποιείς (δες και το σχετικό άρθρο που
περιλαμβάνεται στο παρόν τεύχος). Προβαίνοντας σε μία συ-
γκρατημένη πρόβλεψη, θα έλεγα ότι ένα PC όπως αυτό που
περιγράφεις θα είναι σε θέση να αποδίδει τα αναμενόμενα (χω-
ρίς παραχωρήσεις σε επίπεδα λεπτομέρειας δηλαδή) για ένα
διάστημα τριών ετών. Φυσικά, όταν παρέλθει το εν λόγω διά-
στημα, μία αλλαγή της VGA με μία από τις κάρτες που θα κυ-
κλοφορούν τότε, θα του δώσει νέα πνοή, καθώς ούτε ο επε-
ξεργαστής ούτε η ποσότητα της RAM –πάντα με τα δεδομένα
και τους ρυθμούς που βλέπουμε σήμερα να ισχύουν– θα απο-
τελούν σοβαρή τροχοπέδη στη λειτουργία και απόδοση ολό-
κληρου του συστήματος.
2. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρά οικονομικό ζήτημα.
Ομολογουμένως, ο i5-2500K είναι μία άριστη CPU, που στις
απανταχού με-
τρήσεις αποδίδει
πολύ καλύτερα
από τους αντί-
στοιχους της
AMD. Όμως δεν
παύει να είναι
σχεδόν 100%
ακριβότερος του
FX-4100, οπότε
αυτό είναι το τί-
μημα της απόκτη-
σής του και το ου-
σιαστικό δίλημμα που
τίθεται. Η δική μου από-
φαση ποια θα ήταν; Τα
€
110 που ζητάει ο FX-4100 είναι σοβα-
ρό αντίβαρο για τα όποια frames χάνει σε σχέση με τον Intel
των
€
200+.
3. Σε καμία περίπτωση δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Χωρίς επιχειρήμα-
τα και απτές αποδείξεις μπορεί ο καθένας μας να ισχυριστεί το
οτιδήποτε.
4. Άλλο ένα αυθαίρετο συμπέρασμα. Πώς θα μπορούσε να
ισχύει, άλλωστε, αφού στις gaming αποδόσεις όντως υπολεί-
πονται των Intel;
Δυνατός, αλλά και
«αλμυρός» ο i5-2500K.
Παιχνίδια τετραετίας και παλαιότερα ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα με τα Windows 7.