Page 56 - PCM267

Basic HTML Version

Warhead, S.T.A.L.K.E.R.–Call of Pripyat, Aliens vs Predator και
Crysis 2, συνθέσαμε ένα παραπάνω από ικανοποιητικό σύνολο
games, ατού των οποίων είναι ότι έκαστο διαθέτει δικό του, πλή-
ρως παραμετροποιήσιμο, benchmark. Εκτός του Metro 2033, το
tool του οποίου βρίσκεται στο φάκελο Steam/steamapps/
common/Metro 2033, για τα υπόλοιπα χρειάστηκε να προμηθευ-
τούμε το ξεχωριστό μετροπρόγραμμα καθενός. Οφείλουμε μάλι-
στα να τονίσουμε ότι τόσο αυτό του Crysis
Warhead όσο και εκείνο του Crysis 2 αποτε-
λούν ανεπίσημα εργαλεία, όπως χαρακτηρι-
στικά αναφέρουν, που δεν υποστηρίζονται
από την Crytek. Όπως θα διαπιστώσετε παρα-
κάτω όμως, αμφότερα αποδείχθηκαν αξιόπι-
στα, με το πρώτο να φανερώνει τις αδυναμίες
του κώδικα του Crysis Warhead και το δεύτε-
ρο να είναι απόλυτα ενδεικτικό των δυνατοτή-
των των καρτών. Τέλος, δεν λείπουν και οι
περιπτώσεις τίτλων που ξεκάθαρα ευνοούν τις
κάρτες μίας συγκεκριμένης εταιρείας, όντας
optimized γι’ αυτές. Χαρακτηριστικό παρά-
δειγμα το S.T.A.L.K.E.R.–Call of Pripyat. Από τη
στιγμή όμως που έχουμε ξεκαθαρίσει ότι δεν
έχουμε να κάνουμε με ένα ATi vs nVidia συ-
γκριτικό, δεν κρίναμε απαραίτητο να μείνει
εκτός.
Ο άξονας των μετρήσεών μας είχε δύο κύρια γνωρίσματα. Επι-
λέξαμε δύο τίτλους που έτρεξαν σε DX9 mode και τέσσερις σε
DX11. Όλες οι κάρτες μας ήταν, φυσικά, εφοδιασμένες με υπο-
στήριξη του DX11 πρωτοκόλλου, αλλά θελήσαμε να δούμε αν σε
DX9 περιβάλλον οι διαφορές που θα εντοπίζονταν, θα κυμαίνο-
νταν στα ίδια επίπεδα. Πέραν τούτου, δεν μπορούσαμε παρά να
μετρήσουμε τα παιχνίδια τόσο σε μέτριο επίπεδο λεπτομέρειας
με ελαφριές ρυθμίσεις, χωρίς ενεργοποιημένα anti–aliasing και
texture filtering, όσο και στο ανώτατο δυνατό, με άπαντα τα εφέ
να δίνουν το «παρών». Αν επιθυμούσατε επιπλέον μετρήσεις σε
high detail απεικόνιση, ίσως δεν αντιληφθήκατε ακόμη ποιος εί-
ναι ο συνολικός αριθμός των tests μας. Αυτός λοιπόν εντοπίζεται
στα 7 (κάρτες) x3 (αριθμός αναλύσεων) x2 (ρυθμίσεις ανά ανάλυ-
ση) x6 (παιχνίδια) = …μόλις 252! Η πραγματικότητα βέβαια είναι
ότι, τελικά, περιοριστήκαμε (που λέει ο λόγος) στα 228, καθώς
δυστυχώς η ATi HD6950 δεν κατάφερε να συνεχίσει τη δοκιμή
μετά το πέρας της 1.920x1.080 ανάλυσης, εμφανίζοντας «σκου-
πίδια» στην οθόνη, με τον display manager να
καταρρέει. Υπήρξε μεγάλη απογοήτευση το
συγκεκριμένο συμβάν, μια και μας άφησε στα
κρύα του λουτρού, ειδικά από τη στιγμή που η
απόδοσή της παρουσίαζε ενδιαφέρον τόσο σε
σχέση με την «ομόσταβλή» της, HD6870, όσο
και με την GTX560Ti. Προλάβαμε τουλάχιστον
να πάρουμε ολοκληρωμένα νούμερα σε μία
εκ των τριών κατηγοριών, που απέβησαν χρή-
σιμα στην εξαγωγή του τελικού συμπεράσμα-
τος.
Οι drivers των nVidia και ATi που χρησιμο-
ποιήθηκαν, ήταν οι 285.62 και 12.1 αντίστοι-
χα. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν πριν από
την 21η Φεβρουαρίου, ημέρα κυκλοφορίας
των 295.73 και με τους 12.2 της ATi να είναι
ακόμη σε beta/preview στάδιο. Για την
HD7970 όμως, της οποίας την άφιξη αναμέναμε υπομονετικά, αλ-
λά και με ενθουσιασμό, προκειμένου να ολοκληρώσουμε τη δο-
κιμή μας, χρησιμοποιήθηκαν οι 12.2 pre-certified, λόγω υποστή-
ριξης του AMD Vision και των Win 7 32-bit. Εξυπακούεται ότι η εν
λόγω VGA ακόμη δεν αποδίδει στο 100% των δυνατοτήτων της,
αλλά αυτό ουδόλως την εμπόδισε να δείξει τα –πολύ κοφτερά–
δόντια της. Τις ακριβείς και πλήρως αναλυτικές ρυθμίσεις ανά τίτ-
λο μπορείτε να τις δείτε στον
πίνακα 1.
Ποια ήταν λοιπόν τα ερωτήματα επί των οποίων ψάχναμε απα-
ντήσεις; Αρχικά η σχέση τιμής–απόδοσης των VGAs. Δικαιολογούν
οι ακριβότερες το υψηλό κόστος απόκτησής τους; Ποια είναι η
PC Master
56
Πίνακας 2: FPSστοMetro 2033Setup 1
(1280x1024-1680x1050-1920x1080)
Πίνακας 3: FPSστοMetro 2033Setup2
(1280x1024-1680x1050-1920x1080)
Δεν καταφέραμε να περάσουμε τα 60fps στο Metro 2033.
Άραγε πόσο βαρύς θα είναι ο διάδοχός του;
Ο άξονας των
μετρήσεών μας
είχε δύο κύρια
γνωρίσματα.
Επιλέξαμε δύο
τίτλους που
έτρεξαν σε DX9
mode και τέσσερις
σε DX11.