είναι στο σχεδιασμό των επιπέδων και
στη, για μία ακόμη φορά σε FPS, μικρή
διάρκειά του. Τα επίπεδα είναι εντελώς
γραμμικά, με ελάχιστες ή καθόλου παρεκ-
κλίσεις από το προκαθορισμένο μονοπάτι,
με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ποικιλία
αντιμετώπισης των εκάστοτε καταστάσε-
ων. Γι’ αυτόν το λόγο, το μοτίβο «σπάω τη
λάμπα για να περάσω και να τους φάω
όλους με τα πλοκάμια μου» αποτελεί την
κύρια τακτική που θα ακολουθήσετε και
δυστυχώς δεν αναπτύσσεται όσο θα μπο-
ρούσε, με αποτέλεσμα να επαναλαμβάνε-
ται και να καταλήγει σε μερικές άτσαλες
scripted καταστάσεις. Για παράδειγμα, το
παιχνίδι δεν σας επιτρέπει να σπάσετε
ενός συγκεκριμένου τύπου προβολέα,
γιατί... έτσι το οραματίστηκαν οι δημιουρ-
γοί του. Για να τον σβήσετε, είστε υπο-
χρεωμένοι να καταστρέψετε μόνο τη γεν-
νήτριά του, που βρίσκεται σε κάποιο άλλο
απομακρυσμένο δωμάτιο και τη φυλάσ-
σουν κάμποσοι νοματαίοι. Κοτζάμ σκοτει-
νή δύναμη από τα βάθη της κόλασης και
δεν μπορεί να διαλύσει έναν... γλόμπο;
Μία πιο ανοιχτής προσέγγισης σχεδίαση
επιπέδων (έστω στα πρότυπα του Crysis
2) θα εκτίνασσε το gameplay στα ύψη και
θα έκανε το παιχνίδι απείρως πιο ενδια-
φέρον. Στην παρούσα μορφή του δεν δια-
φέρει ιδιαίτερα από ένα τυπικό, καλοστη-
μένο corridor shooter της εποχής μας, με
μοναδικό «όπλο» του τις υπερδυνάμεις
του ήρωα να το ξεχωρίζουν από το σωρό.
Σχετικά με τη διάρκεια, ένα τυπικό
playthrough μπορεί να διαρκέσει περίπου
έξι με επτά ώρες (ανάλογα με το επίπεδο
δυσκολίας) και με τον τρόπο που το σενά-
ριό του απορροφά τον παίκτη, είναι εφι-
κτό να το τερματίσετε σε μία ημέρα. Μία
πρόσκαιρη λύση είναι το Vendetta mode,
όπου μπορείτε να παίξετε είτε μόνος σας
είτε με παρέα άλλων τριών ατόμων on-
line (δεν υπάρχει competitive multiplay-
er). Σε αυτό το mode επιλέγετε έναν από
τους τέσσερις ήρωες, καθένας με τις δι-
κές του δυνάμεις (οι οποίες είναι δανει-
σμένες από αυτές του Jackie) και αναλαμ-
βάνετε να ολοκληρώσετε τις αποστολές
που σας αναθέτουν, χωρίς όμως αυτές να
αποτελούν κάτι αξιοσημείωτο – περισσό-
τερο είναι του τύπου «επιζήστε από τα κύ-
ματα εχθρών που έρχονται». Συμπαθητικό
mode, ιδίως όταν συνεργάζονται διαδι-
κτυακά ανθρώπινοι παίκτες, και συμπλη-
ρώνει με τη σειρά του κάποια κομμάτια
που λείπουν από το παζλ της κεντρικής
ιστορίας του παιχνιδιού, αλλά έως εκεί.
BODY MY HOLDING CELL
Η Digital Extremes ενήργησε αρκετά
έξυπνα στον τομέα των γραφικών, μια και
το παιχνίδι προέρχεται από το χώρο των
κόμιξ, και αποφάσισε να υιοθετήσει τη
cel–shaded τεχνοτροπία. Και πέτυχε διά-
να. Πρόκειται για μία από τις κορυφαίες
υλοποιήσεις cel–shaded γραφικών που
έχουμε δει, που διαθέτουν μία ελαφρώς
καρτουνίστικη αισθητική, αλλά απευθυνό-
μενη αυστηρά σε ενήλικες λόγω της
πραγματικά υπερβολικής βίας που περιέ-
χει. Οι έντονοι φωτισμοί, οι ατμοσφαιρι-
κές αποχρώσεις, ο προσεγμένος και λε-
πτομερής σχεδιασμός των χαρακτήρων,
όλα διαθέτουν τη δική τους ιδιάζουσα
προσωπικότητα και συνηγορούν στο να
χαρακτηρίσουμε το The Darkness 2 ως
ένα από τα πιο «στυλάτα» FPS.
Ο ήχος ακολουθεί κατά πόδας, με αρκε-
τά ατμοσφαιρικά κομμάτια να συνοδεύουν
τη δράση και να αλλάζουν διάθεση ανά-
λογα με τα δρώμενα στην οθόνη, ενώ έχει
γίνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα των
voice over, με τους ηθοποιούς να δίνουν
τον καλύτερο εαυτό τους. Φυσικά, ξεχωρί-
ζει ο Mike Patton των Faith No More ως
(τι άλλο;) η μοχθηρή φωνή του Darkness
με τις αναμενόμενες παρανοϊκές κραυγές
και τις δολοφονικές ατάκες του να καυτη-
ριάζουν εύστοχα τα τεκταινόμενα.
Συνοψίζοντας, το The Darkness 2 είναι
μία αρκετά διασκεδαστική FPS εμπειρία
με ορισμένες έξυπνες ιδέες, η οποία
όμως εξαιτίας του γραμμικού σχεδιασμού
της και της σύντομης διάρκειας δεν κα-
τορθώνει να αποτυπωθεί στο μυαλό του
παίκτη. Οι οπαδοί των FPS (και του ομό-
τιτλου κόμιξ βεβαίως) δεν θα μετανιώ-
σουν σε περίπτωση που αποφασίσουν να
το προσθέσουν στη συλλογή τους, οι
υπόλοιποι ας του ρίξουν μία ματιά στην
πρώτη πτώση τιμής.
91
PC Master
75
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
FPS
n
Εκδοση:
2K Games
n
Ανάπτυξη:
Digital Extremes
n
Διάθεση:
CD Media
n
Τιμή:
€
39,90
n
Ελάχιστες Απαιτήσεις:
Intel Core 2 @ 2GHz ή AMD Athlon 64 X2 4200+, 1.5GB
RAM, nVidia or ATi GPU with Shader 3.0
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο Web site
http://www.embracethedarkness.com/
n
Επιρροές:
–
n
Εναλλακτική Πρόταση:
Bulletstorm
• Οι απολαυστικές δυνάμεις του
Darkness
• Καλογραμμένη ιστορία και
ατμόσφαιρα
• Σωστοί FPS μηχανισμοί
• Γραμμικός σχεδιασμός επιπέδων
που κοστίζει στη συνολική εμπειρία
• Μικρή διάρκεια, τελειώνει σε μία
ημέρα
Aπό τις κορυφαίες
υλοποιήσεις
cel–shaded γραφικών
που έχουμε δει.
Τελείως γλοιώδες υποκείμενο το Darkling, αλ-
λά μεγάλη μορφή.
Raise your hands in the air!
Ο Jackie σε δωμάτιο ψυχιατρείου;