Page 98 - PCM267

Basic HTML Version

Στο συμβούλιο μπορούμε να διορίσου-
με οποιοδήποτε υποτελή μας θέλουμε,
λαμβάνοντας όμως υπόψη δύο πράγμα-
τα. Πρώτον, ότι ο προηγούμενος σύμ-
βουλος θα είναι αρκετά δυσαρεστημένος
από αυτήν την «απόλυση», επομένως το
κύρος μας απέναντί του θα πέσει, και
δεύτερον, ότι κάθε άνθρωπος είναι κα-
τάλληλος για συγκεκριμένη θέση. Για πα-
ράδειγμα, στη θέση του spymaster χρεια-
ζόμαστε κάποιον με αρκετά υψηλό το
χαρακτηριστικό του intrigue, ενώ στη θέ-
ση του chancellor απαραίτητο είναι το
diplomacy.
Απαραίτητο μέρος στη διπλωματία είναι
και οι διάφοροι γάμοι τους οποίους μπο-
ρούμε να συνάψουμε, με την προσδοκία
ότι θα έχουμε νόμιμα δικαιώματα στα εδά-
φη του παρόντος βασιλιά εάν πεθάνει χω-
ρίς να έχει αφήσει διαδόχους (αναλόγως
με τον τρόπο διαδοχής, φυσικά).
Ο τρόπος διαδοχής δεν είναι κάτι ευμε-
τάβλητο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού,
παρ’ όλα αυτά αλλάζει. Υπάρχουν πέντε
τύποι διαδοχής (άμεσος αρσενικός απόγο-
νος, άμεσος απόγονος, το μεγαλύτερο σε
ηλικία μέλος της φατρίας κ.λπ.). Για να
αλλάξουμε τον τρόπο διαδοχής ως βασι-
λείς, πρέπει να τηρούμε κάποιες προϋπο-
θέσεις, όπως να μην είμαστε σε πολεμική
σύρραξη, να είμαστε αρεστοί σε όλους
τους υποτελείς μας και να διοικούμε για
τουλάχιστον δέκα χρόνια. Συνήθως ο τρό-
πος διαδοχής αλλάζει δύσκολα και αρκετά
σπάνια. Μεγάλη σημασία έχει και ο τρό-
πος κληρονόμησης της γης και των τίτλων
ευγενείας. Αναλόγως με τον τρόπο διαδο-
χής, ο διάδοχος μπορεί να πάρει όλους
τους τίτλους του αποθανόντος ηγέτη μας
ή αυτοί να διαμοιραστούν σε όλους τους
απογόνους του.
Σημαντικό στοιχείο είναι και η οικονομική
διαχείριση. Εδώ το παιχνίδι είναι (για άλλη
μία φορά) πολυεπίπεδο. Αυτονόητο είναι
ότι τα έσοδα του κράτους μας προέρχονται
κυρίως από φόρους. Η αποτελεσματικότη-
τα της φορολογίας μας εξαρτάται από πά-
ρα πολλούς παράγοντες. Ένα χαρακτηρι-
στικό παράδειγμα είναι πως όταν κατέχου-
με πολύ περισσότερους τίτλους και εκτά-
σεις για τον εαυτό μας απ’ ό,τι επιτρέπει το
κύρος μας, τότε οι βασάλοι μας δυσφο-
ρούν και η φορολογία δεν είναι αποτελε-
σματική. Για να αποφύγουμε τέτοιες κατα-
στάσεις, μπορούμε να δημιουργήσουμε
τίτλους ευγενείας και να τους μοιράσουμε
αναλόγως, ώστε να ηρεμήσουμε τα πνεύ-
ματα και να εξαγοράσουμε τις συνειδήσεις,
ειδικά όταν έχουμε κατακτήσει καινούργια
εδάφη.
«ΕΝΑΝ ΧΑΡΤΗ, ΤΩΡΑ!»
Για να κατακτήσουμε αυτά τα εδάφη,
χρειαζόμαστε στρατό. Ο στρατός είναι
εύκολο να δημιουργηθεί. Όπως ήδη ανα-
φέρθηκε, ο χάρτης της Ευρώπης είναι το
πεδίο των χειρισμών μας. Το χάρτη μας
μπορούμε να τον εμφανίσουμε με διάφο-
ρες μορφές (γεωγραφικός, πολιτικός, δι-
πλωματικός κ.ο.κ.), ώστε να βοηθά στον
εκάστοτε σχεδιασμό μας, με βασικό συ-
νοριακό διαχωρισμό να είναι αυτός της
επαρχίας. Κάθε επαρχία μπορεί να υπο-
στηρίξει την οικοδόμηση συγκεκριμένου
αριθμού βασικών «οικισμών». Αυτοί έχουν
το χαρακτηριστικό να είναι είτε πόλεις
(cities), είτε κάστρα (castles), είτε ενο-
ρίες (churches). Αναλόγως με τον τύπο
υπάρχει διαφορετικός τύπος ανάπτυξης
και προτερήματα. Για παράδειγμα, τα κά-
στρα μπορούν να αποδίδουν άρτια εκπαι-
δευμένες μονάδες, αλλά δεν έχουν καλή
απόδοση στη φορολογία. Το αντίθετο
συμβαίνει στις πόλεις, ενώ οι ενορίες
αποδίδουν φόρο μόνο όταν έχουμε πολύ
υψηλότερο κύρος από τη άρχουσα εκ-
κλησιαστική Αρχή ή είναι με το μέρος
μας σε περίπτωση σχίσματος. Επίσης,
μπορούν να αποδώσουν ικανοποιητικές
μονάδες σε μάχη, καθώς και ειδικές μο-
νάδες με θρησκευτικό ζήλο, οι οποίες
όμως πολεμούν μόνο αλλόθρησκους,
επομένως είναι χρησιμότερες σε περίοδο
σταυροφοριών.
Η μετακίνηση του στρατού μας είναι
εύκολη και γίνεται με δεξί κλικ σε οποιο-
δήποτε σημείο του χάρτη θελήσουμε.
Κάθε στράτευμα που έχουμε, χωρίζεται
σε ένα κεντρικό σώμα και δύο πλευρά.
Στις μάχες, το δεξί πλευρό του στρατού
μας πολεμά με το αριστερό του αντιπά-
λου και αντίστροφα, ενώ τα κεντρικά με-
ταξύ τους. Ενώ οι μάχες έχουν βελτιωθεί
αρκετά σε σχέση με εκείνες άλλων τίτ-
λων της Paradox, δυστυχώς υστερούν
αρκετά ακόμη για να μπορέσουμε να τις
αποκαλέσουμε πλήρεις.
Όλες οι παραπάνω επιλογές μας μπο-
ρούν να γίνουν είτε με σταματημένο το
χρόνο είτε ενώ το ημερολόγιο τρέχει. Ο
χρόνος στο παιχνίδι τρέχει μέρα με τη
μέρα και μπορούμε, αν θέλουμε, να τον
επιταχύνουμε έως και πέντε φορές. Κα-
λό θα ήταν να μην ξεφύγουμε, γιατί
μπορεί να χάσουμε σημαντικά γεγονότα
ή χρονικές στιγμές–κλειδιά και να μην
μπορέσουμε να επανορθώσουμε. Αναλό-
γως με τις επιλογές μας, υπάρχουν οι
αντίστοιχες επιπτώσεις, κάτι που μπορεί
να μας δυσφημίσει ως προσωπικότητες
(και να λάβουμε μία αντίστοιχη προσω-
νυμία) ή να μας επιβραβεύσει. Αναλόγως
με τις αναφορές, επανασχεδιάζουμε και
αναπροσαρμόζουμε τους τακτικούς ελιγ-
μούς και τη στρατηγική μας. Κατ’ αυτήν
την έννοια, το Crusader Kings ΙΙ είναι
ένας RTS τίτλος. Δυστυχώς, για να περι-
γράψει κάποιος όλα τα στοιχεία και τις
λεπτομέρειες του Crusader Kings ΙΙ χρει-
άζεται πολλές σελίδες. Το σίγουρο είναι
ότι το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα προσεγμέ-
νο σε όλες τις πλευρές του gameplay.
PC Master
98
Στέλνοντας τους συμβούλους σε αποστολές στις επαρχίες.
Ο στρατός περνά σταδιακά μέσα από τις επαρχίες για τον τελικό προο-
ρισμό του.