Page 134 - PCM271

Basic HTML Version

Sephir:
Crowdfunding games λοιπόν γι’
αυτόν το μήνα στον… καφενέ των συντα-
κτών. Τι γνώμη έχετε για το νέο «κίνημα»
που έχει κάνει το Internet (και τους
publishers) να παραμιλούν;
Cyberguy:
Όταν διάβασα για πρώτη φο-
ρά για την ιδέα του Tim Schafer της Double
Fine, είχα εκστασιαστεί. Δεν πίστευα όμως
ότι πραγματικά θα πετύχαινε το «εγχείρη-
μα», αλλά το «power to the people» ήταν
κάτι πρωτόγνωρο στην gaming scene (αν
και το είχε κάνει και προηγουμένως η
Slightly Mad για το Project CARS, αλλά με
λιγότερη απήχηση).
Manos426f:
(Είχε προηγηθεί και το Erica
Reed).
Cyberguy:
(Όντως Μάνο, το είχα ξεχά-
σει). Εν έτει 2012, βλέπουμε ότι το «πείρα-
μα» πέτυχε και πλέον βλέπουμε μία νέα κί-
νηση στη βιομηχανία του gaming, που δίνει
τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν τίτλοι
που έχουν «εγκριθεί» από το κοινό και οι
developers ξέρουν πού να βαδίσουν. Βέ-
βαια, φοβάμαι πως αυτό μπορεί κάποια
στιγμή να γυρίσει μπούμερανγκ και ότι οι
«κακόβουλοι» σίγουρα θα προσπαθήσουν
να εκμεταλλευτούν το νέο κίνημα.
Sephir:
Βασικά δείχνει ότι οι developers
πάντα ήξεραν πού να βαδίσουν, απλώς κά-
ποιοι άλλοι δεν τους άφηναν.
Kuivamaa:
Οι κακοί είναι οι publishers να
υποθέσω;
Admiral:
Σε αυτήν την περίπτωση, ναι.
Cyberguy:
Ας ελπίσουμε ότι πλέον θα
μπορούμε να «τιμωρούμε» τις εταιρείες που
δεν σκέφτονται τους πελάτες τους και στο
μέλλον οι δηλώσεις του τύπου «Το μέλλον
είναι οι κονσόλες, δεν μας ενδιαφέρουν
πλέον οι PC gamers» από ID να εκλείψουν
και να αποφεύγουν όσοι έχουν «καβαλήσει
το καλάμι» παρόμοιες κινήσεις. Τέλος, ελπί-
ζω τα παιδάκια με τις γραβάτες που έχουν
σπουδάσει marketing και διοίκηση επιχει-
ρήσεων να είναι πρώτα gamers, ώστε να
νιώθουν το ρεύμα της αγοράς, και όχι μόνο
οικονομολόγοι.
Sephir:
Σωστό και αυτό.
Admiral:
Αποτελεί όμως απειλή το
crowdfunding για τους publishers;
Cyberguy:
Σίγουρα, καθώς παρακάμπτου-
με το μεσάζοντα. Κάτι σαν το «κίνημα της πα-
τάτας»!
Admiral:
Μήπως το βλέπουν με τη λογι-
κή «άχου, κοίτα τι ωραίο σπιτάκι ζωγράφισε
το μωρό».
Manos426f:
Με 3,3 εκατ. δολάρια, δεν
είναι και τόσο «σπιτάκι».
Cyberguy:
Πιστεύω ότι το μεγαλύτερο
ποσοστό των gamers που θα συμβάλει οικο-
νομικά, ξέρει πού επενδύει, οπότε δεν μπο-
ρεί να ξεγελαστεί ο «πελάτης» τόσο εύκολα.
Sephir:
Απλώς υπάρχει και η περίπτωση
να χαθούν σημαντικά projects, επειδή ο
δημιουργός δεν είναι διάσημος.
Cyberguy:
Δεν το πιστεύω αυτό, εκτός
εάν είναι η πρώτη δημιουργία του, εάν δεν
έχει να δείξει έργο από το παρελθόν.
Admiral:
Εν μέρει λογικό, αφού χρειάζε-
ται κάποιου είδους επιβεβαίωση ότι αυτός
που ζητά τα χρήματα, μπορεί να παραδώσει
ένα προϊόν.
Kuivamaa:
Ούτως ή άλλως, και σήμερα
δεν συμβαίνει αυτό; Tο να χάνονται καλές
ιδέες στο πλήθος;
Cyberguy:
Μία νέα κίνηση θα έχει απή-
χηση.
Northlander:
Indie games γι’ αυτές τις
καλές ιδέες.
PC Master
134
OI EΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ CROWDFUNDING
Θέλεις να φτιάξεις παιχνίδι και δεν βρίσκεις χρήματα; Βγες στο σεργιάνι! Αυτή είναι η νέα μόδα,
όπως προκύπτει από τη μεγάλη επιτυχία του Schafer και του Fargo τις τελευταίες εβδομάδες.
Είναι όμως όλα όμορφα και ωραία στον πολλά υποσχόμενο κόσμο του crowdfunding;
Kickstarter. Αλλάζει οριστικά το τοπίο στη gaming βιομηχανία ή μήπως όχι;