ΠΕΡΙ METACRITIC
Αγαπητό «PCM»,
Τα σέβη μου, τους χαιρετι-
σμούς μου κ.λπ. Στέλνω ένα σύ-
ντομο e-mail, γιατί μου μπήκαν
σκέψεις διαβάζοντας το άρθρο
σας περί Metacritic. Συγχαρητή-
ρια που συμπεριλαμβάνονται
πια τα δικά σας κείμενα σε αυ-
τήν την πασίγνωστη μηχανή
αναζήτησης (επιτέλους θα φτά-
σουν τα λόγια του «PC Μaster»
στην Ανταρκτική και στην Αυ-
στραλία). Αλλά έχω ένα πρό-
βλημα με το Metacritic. Νομίζω
πως έχει μαζέψει πάνω του
υπερβολικά πολλή δύναμη και
μάλιστα χωρίς λόγο. Γνωρίζατε
ότι η Obsidian δεν πληρώθηκε
τα λεφτά που της αναλογούσαν
εξαιτίας του Metacritic; Μάλι-
στα, κύριε! Η Bethesda, που
έβγαλε το παιχνίδι, είχε υποσχε-
θεί ένα μπόνους σε όσους έχυ-
σαν ιδρώτα για να φτιάξουν το
Fallout: New Vegas, αλλά ΜΟΝΟ
(ανήκουστο!) αν το παιχνίδι μά-
ζευε συγκεντρωτικά ένα 85%
από τις βαθμολογίες παγκο-
σμίως. Και ξέρετε ποιο είναι το
εξωφρενικό; Ότι, τελικά, ο μέ-
σος όρος ήταν 84%. Δηλαδή να
τρελαίνεσαι. Εγώ, αν ήμουν
σχεδιαστής που δεν πήρε το
μπόνους του εξαιτίας του
Metacritic, θα έπιανα μία βαριο-
πούλα και θα πήγαινα στον κυρ-
μετακρίτικ να του καταστρέψω
πολύτιμα όργανα.
Επίσης, αν μπείτε να δείτε,
π.χ., στο Mass Effect 3, η γνώμη
του κοινού είναι γεμάτη μηδενι-
κά. Αυτό είναι, φυσικά, επιθετι-
κή συμπεριφορά. Μπορεί να μη
σου αρέσει το παιχνίδι, αλλά
«μηδέν» δεν βάζεις, παρά μόνο
αν θέλεις να χαλάσεις το σύ-
στημα. Για όλα αυτά λοιπόν,
έχω σχηματίσει άσχημη εικόνα
γι’ αυτήν την υπηρεσία.
Αυτά όλα δεν στοχεύουν σε
εσάς φυσικά, δεν έχετε σχέση,
απλώς μου ήρθε να τα γράψω!
Keep up the good work!
Μιχάλης ΓΚ. Βόλος
Φίλε Mike, καλά τα λες και
δεν διαφωνούμε σε τίποτε, ίσα
ίσα που συμφωνούμε. Πάνω απ’
όλα (όπως γράψαμε και στο άρ-
θρο), σημασία δεν έχει η βαθ-
μολογία, αλλά το κείμενο πριν
από αυτήν. Και, μεταξύ μας, εί-
μαστε περήφανοι πλέον για τις
παρουσιάσεις των παιχνιδιών
που κάνουμε: είναι ψαγμένες,
ξύνουν κάτω από την επιφά-
νεια, δίνουν ξεκάθαρη εικόνα,
αλλά μέσα από το πρίσμα του
συντάκτη. Έχουν άποψη, κό-
τσια και τα λένε έξω από τα δό-
ντια. Συμφωνούμε λοιπόν: ση-
μασία στην ουσία, όχι στους
αριθμούς.
Καλώς ή κακώς, αυτό το κα-
ταραμένο το νουμεράκι στο κά-
τω μέρος μίας παρουσίασης εί-
ναι κάτι στο οποίο πάντα ανα-
τρέχει ο μέσος αναγνώστης.
Αυτό που πρέπει να μάθουμε
στον κόσμο, είναι να τον εκπαι-
δεύσουμε να διαβάζει, να κατα-
νοεί, να απορροφά μία άποψη
και όχι απλώς να βλέπει ένα
νούμερο.
Βέβαια, ο δικηγόρος του δια-
βόλου θα έλεγε ότι και το
Metacritic δεν «κάνει» κάτι,
απλώς συγκεντρώνει σε ένα μέ-
ρος τις βαθμολογίες. Δεν είναι,
δηλαδή, υπεύθυνο για το 84%
της Obsidian ούτε για το μπό-
νους που δεν πήραν οι σχεδια-
στές. Είναι ένας ουδέτερος μη-
χανισμός, ένα εργαλείο που
απλώς συλλέγει δεδομένα. Εί-
ναι σαν να κατηγορείς το
Google επειδή το χρησιμοποίη-
σε ένα παιδί για να βρει ακα-
τάλληλο περιεχόμενο. Ποιος
φταίει;
Όσο για τους χρήστες που
ψηφίζουν «μηδενικά», αυτό εί-
ναι σίγουρα αχαρακτήριστο.
Αλλά πάντα θα υπάρχουν trolls,
flamers και haters στο
Internet…
PC Master
140
Αλληλογραφία
e-mail: pcmaster@compupress.gr
forum: www.pcmaster.gr/forum
Όσο φτιάχνει ο καιρός τόσο φτιάχνει και η διάθεσή μας και τόσο πλησιάζουμε
στην 15η Μαΐου, μία ημερομηνία που όλοι περιμένουμε. Κατά πάσα πιθανότητα,
το επόμενο τεύχος θα είναι Diablo Special… εσείς σε ποια μεριά ανήκετε; Θα
τρέξετε να το πάρετε κατευθείαν ή μήπως είστε πολέμιος αυτού του μεγάλου
τίτλου; Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα γίνει μεγάλος ντόρος και πολλές επιχειρήσεις
θα υπολειτουργήσουν…
Δεν έχει μπόνους; Φάε
ένα μπαστούνι!
Το «PC Master» στο Metacritic.